20 srpna 2022

Variace na jedno téma ....

 


.... čili monotématicky květ krvokvětu či jak 
se dřív latinsky jmenoval Haemanthus pohledem starosklíčka. To bylo vlastně nejnovější focení, i když už z minulých čtrnácti dnů. Většinu času po něm jsem trávila lenošením na bazénu či lehátku na terase (v práci díky celoevropské krizi začíná krize taky, takže odstávky se konají nejen v pátek ale už od středy a tak jsem do ní chodila jen sporadicky) do toho mi přijela návštěva z Prahy, a počítač musel na den do nemocnice, protože mi začal stávkovat disk a pracoval jen když se mu chtělo. Naštěstí narozdíl od práce kde to začíná zavánět nemilým průšvihem, se tenhle problém vyřešil promptně a bez ztráty jediné fotografie či záložky. A musela jsem začít řešit problém zvaný bazén - zelený děs. Nechtělo se mi už do něj cpát další peníze za chemii, takže jsem vytáhla čerpadlo a začalo kompletní vypuštění. Tak po patnácti letech si to už zasloužil, Jen mi do toho teď hodilo vidle počasí, protože se přihnala bouřka a začalo dost silně pršet. A tak se teď momentálně přetahuje čerpadlo se svatým Petrem. No, tak ono to bylo potřeba, co si budeme povídat, sucho už bylo dost dlouhé .....
Když mi tahle krasavice začne kvést, začnou i fotožně. Nikdy se jejích exotických a ohnivých květů nemůžu nabažit. Vezmu starosklíčka, sprej s vodou, počkám si na protisvětlo a fotím ....















A když už se nabažím celkových záběrů, přijdou ke slovu mezikroužky






Díky posledním horkým dnům už květy vzaly za své. Bylo jich letos šest v jednom květináči, v druhém mi zatím rostliny stávkují.


18 komentářů:

  1. Úžasné,hrozně se mi tvoje fotografie líbí.Starosklíčka dělají divy.
    Také se chystám,že něco s něma vyfotím,ale kapičky si budu muset nastříkat.U nás neprší.
    Díky za parádní podívanou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dělají, máš pravdu. Tak po včerejšku bych tedy ten sprej nepotřebovala, ale potřebovala bych nutně sluníčko. Leje jak z konve ....

      Vymazat
  2. Tomu říkám přírodní úkaz. A ta barva! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barvu má opravdu krásnou a ona sama o sobě ta květina vypadá velmi exoticky....

      Vymazat
  3. Ahoj Vendy, ty kapičkové fotografie jsou moc krásné. U nás včera nepršelo vůbec, dnes večer necelé tři hodiny, aspoň něco. Měj hezkou neděli, posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady začalo včera lejt odpoledne a leje a leje pořád....

      Vymazat
  4. Vendy, jedním slovem nádhera. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  5. Půvabně nafocené detaily!
    Vendy, měj pěknou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, tohle focení mě vážně hodně baví když jsouz k němu podmínky ....

      Vymazat
  6. Krásné umělecké fotky. Jsem reagovala z mobilu, ale i když mi komentáře u jiných uživatelů šly v pohodě, u tebe se mi přes editor komentáře zjevil jiný text a nešlo to odeslat i po několika zkouškách.

    OdpovědětVymazat
  7. Krása je to - jedna perla vedle druhé.
    Pěknou něděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné variace. Tady napršelo o víkendu asi tolik jako v celém létě i s pokročilým jarem dohromady a připadlo mi, že se dost vody i vsáklo a všechna neodtekla, jak to bývalo zvykem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však taky Dobřichovice za byly mezi srážkovými rekordmany. Takže nejen teplo, ale už i déšť .... ;-) A děkuju za pochvalu!

      Vymazat
  9. Krvokvět jsme také měli, ale nakonec zhynul, nevím proč, zřejmě se mu náš způsob zalévání nelíbil. Květy na fotografiích jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám dva květináče, v jednom mi kvete každý rok, v druhém jen občas. Jsou ze stejné rostliny, takže nechápu proč to takhle má....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....