14 srpna 2022

Kdysi jsem měla ....

 

.... u staré švestky místo nynější bílé popínavé růže
jinou. Tuším, že žádná zahrada se v určitém období bez ní neobešla. Pnula se po plotech, pergolách a různých konstrukcích. Svou podstatou krasavice krásná, ale strašně choulostivá co se týče chorob. Tedy hlavně jedné, a to padlí růžového. To mi jí během let zcela zahubilo a neplatil na něj ani postřik. Takže když jsem si z chaty dovezla oplégr té bílé krásky a podařilo se mi ho zakořenit, šla na její místo. Je zajímavé, že ta je odolná vůči všem chorobám které normálně růže napadají. 
Ovšem sousedka má hned vedle plotu jeden exemplář a ten se mi tak trochu po plotě plazí a dělá parádu, a zároveň velmi vděčný objekt pro hrátky se starosklíčky ....






Letos na jaře mi dcera navezla hromadu okrasných trav, protože předělávala záhonky, mezi nimi byl i tenhle dochan, ještě není úplně v kondici, teprve si zvyká na nové místo, ale pár květů přece jen má



Katalpa si už zas dva roky dává co se týče nějakého většího kvetení. Ale pár květů se vždycky najde. Nevím co a jak, stříhám jí tak jak se má, ale květů má pořád málo. Ale něco se vždycky na vyfocení najde



Co rok co rok nezklame v kvetení jsou hosty. Květů mají vždycky hodně. Ale zatím mi chybí bíle kvetoucí a plnokvětá





I buganvelie mi letos kvete velmi skromně







18 komentářů:

  1. Koukám, Vendy, že máš pěkně barevnou zahradu. Moje babička měla v zahradě bílou, hodně bohatě kvetoucí a voňavou růži, ale netuším její název a opravdu ji mají v mnoha zahradách. Většinou u vchodu nebo nad brankou.
    U nás sucho, jak zaléváš zahradu ty?To musí být docela fuška, počítám, že to je velká plocha. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady , ale i jinde spíš vídám právě tuhle drobnou růžovou. Když je plně rozkvetlá, je to krása, dělá girlandy květů. Mám jednu na chatě, ale tam taky děsně trpí padlím a kvete minimálně. Já mám kytky vycvičené na sucho. Zaprvé ve velkém záhonu mám zasazenou katalpu, ta zabere korunou skoro celý záhon, takže dokud prší v době kdy nemá listy, tak se tam dostane vláhy hodně a když se olistí, tvoří stín, takže když je mokro, dlouho vydrží. Navíc tam jsou květiny, které vydrží dost dlouhá sucha. A když už je to opravdu hodně suché tak občas záhon pokropím. Další záhon je vůbec dost vlhký a jsou na něm převážně pivoňky které také vydrží sucho a další rostliny které nejsou náročné na vodu. Snad jen dvě hortenzie a ty pak taky potřeby zalévám. Takže jedině co mám na zalévání ve větší míře jsou kytky na terase a hlíznatiny jako je křín, kalokvět, kaly, nebo krvokvěty které jsou na ploše zahrady, takže jim stačí když zaprší a jsou zalité....

      Vymazat
    2. Vypadá to jednoduše, ale při množství rostlin, které u tebe na zahradě tuším, bych čekala, že budeš denně vláčet konve s vodou.Naši měli velkou zahradu, asi 1/3 byly kytky, asi 1/3 zelenina a zbytek trávník a ovoc.stromy, tahali jsme vodu z potoka, až se táta naštval a za pomoci nás, dětí, vykopal studnu.
      Jestli to půjde v ČR dál stejně, budeme za chvíli mít na záhonech jen kaktusy.
      Takové malé, středoevropské Mexiko.
      Ať se ti zahrada zelená. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Kdepak, nevláčím nic. U mě mají kytky tvrdý výcvik na sucho. ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, dokážeš moc hezky vyfotit květiny. Ale vede u mě ta něžná růže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta růže v květu je překrásná, opravdu tvoří tím že jí mám nataženou na rovno na plotě girlandy květů visících dolů. Ony jsou ale zajímavé i ty květy host, vypadají obyčejně, ale přitom jsou taky krásné a voňavé....

      Vymazat
  3. Parádní fotky. Taky jsem kdysi měla popínavou růži, o které píšeš. Byla krásná, ale najednou to byla bída, takže šla pryč.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta jedna odrůda je nesmírně náchylná na padlí, mám jí ještě na chatě, moc mi tam nekvete a to padlí se mi na ní taky objevuje. Zatím tam ničemu nevadí tak tam zatím zůstane.

      Vymazat
  4. Vendy, taky ti zahrádka krásně kvete, určitě se kocháš. Tu růžičku máme u nás u plotu ve břehu je zarostlá v mahonu a roky nekvetla, letos se objevily květy, tak jsem si ji tam kus vykutala a nasadila do květináče, jestli pořádně zakoření, tak ji dám do země. Měli jsme ji nasazenou naproti nám v tom břehu u školky. Byl ji obrovský keř, mívala jsem ji na blogu. Dokud jsme to tam obsíkali my, tak tam byla, už druhý rok to tam seče obec a růžičku zlikvidovali a nejenom ji, Chlapi nehledí sečou co jim pod křoviňák přijde zlikvidovali i zlatý déšť ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě vloni při zimním úklidu chodníku pěkně probrali hranou pluhu buxusový lem záhonku u chodníku a rok před tím bergénie které mám na lemu druhého.

      Vymazat
  5. Krásně Ti zahrada kvete. Já mám růži červenou, a i když ji zalévám, tak teď zrovna nekvete. Hosty už také odvetly, a jediné, co mi dělá radost jsou jiřinky a gazánie, kterým obírám staré květy a tak kvetou pořád. Máš těch kvítků tedy požehnaně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu červenou popínavku mám taky, přivezla jsem si jí z Prahy z naší zahrádky. Akorát že mi tady chytá tu hnusnou černou plíseň růží, takže je momentálně skoro bez listů. Mě takhle dělají radost bidensy, které se mi vloni všude vysemenili. Kvetou jak o závod. Teď jsem tam objevila dva červené, takže si musím pak nasbírat od nich semínka.

      Vymazat
  6. Okrasné trávy se mi moc líbí. Dochan je nádherný. Trávy máme i nákupního centra na Černém Mostě. Dělají fakt parádu.

    OdpovědětVymazat
  7. Já se nedivím Bloncce že se do nich tak zamilovala, já je taky můžu. Horší je tedy na jaře ta likvidace a kácení těch nejvyšších ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Popínavé růže na pergolách jsou tím nejlepším, co si na nich lze představit.
    A s katalpou máme také zkušenost, loni si choť udělala radost a koupila ji na letní chalupu za cenu skoro 2000 Kč, má korunu jako kouli, ale květ zatím žádný. Ale i tak je moc pěkná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tě, tedy spíš tvou ženu, asi zklamu. Tahle odrůda totiž nekvete, je jen ozdobná listem a růstem....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....