28 srpna 2022

Letošní nej překvapení ....

 

.... co se týče kvetení, je jednoznačně můj
leknín. Už prvním květem mne překvapil, a teď zhruba po měsíci od prvního květu tu je květ druhý! ....



Druhý kdo mne překvapil dalším květenstvím je křín. Touhle dobou už mi nikdy nekvetl, je to spíš takový pozdně jarní či brzce letní fešák. Letos se ale velmi zadařilo, při prvním kvetení měl pět květních stvolů a teď mi vyrazil dech s dalším





34 komentářů:

  1. Leknín je skutečný krasavec. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od mala pro lekníny slabost, jsou to takové tajemné květy....

      Vymazat
  2. Dnes jsem viděla lekníny na soukromém malém rybníčku u jedné krásné chalupy.Plot tam neměli,manžel mě pořád posílal ať se jdu optat,zda si je mohu vyfotit.Myslím,že by měli určitě radost,hned vedle chalupa a celá rodina před ní.Ani náhodou.
    Krásně jsi leknín zachytila i křín
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych asi nešla, ale určitě bych jim je pochválila!

      Vymazat
  3. Krásná překvapení. Křín má nádhernou barvu. Leknín je pěkný, taky by mě potěšil, ale nemám jezírko ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já nemám žádné óbr jezírko, tak možná necelé dva metry na délku, něco přes metr šířky a 70 cm hloubky. Křín je moc hezký, ale oddělit od něj cibule je docela nadlidský úkol! Pokud by se mi to podařilo, poslala bych ti.

      Vymazat
    2. Líbil by se mi, vidím, že ho máš v květináči ...

      Vymazat
    3. Tuhle hroudu cibulí jsem si přivezla z Prahy od spolužačky. Takže jsem to šoupla do velkého květináče a je tam. Pokusím se tedy nějakou cibuli odpreparovat....

      Vymazat
  4. Vendy, taková nádhera potěší. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu a já se chodím na ten leknín stále dívat.

      Vymazat
  5. Nádherné květy!
    Vendy, přeji pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Byl bych opatrný a Mozartovu ukolébavku bych křínu radši nehrál :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitá podobnost s Adélou tam je, byť není až tak pestrý! :D :D

      Vymazat
  7. Je to tedy nádhera- obojí.
    Měj se, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. letos se mi tyhle velké cibuloviny postaraly opravdu o velký zážitek s kvetením. Od Hymenocallisů, přes kalokvěty, krvokvěty, kaly až po křín. Tak snad mi příští rok vykvete i Neriné....

      Vymazat
  8. Leknín má krásnou barvu a dřín také.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já po tomhle leknínu pokukovala dlouho, navíc jsem si ho oblíbila ať už v Nochten nebo na návsi v Černolicích kde mají lekníny bílé, tyhle růžové a žluté. Tenhle je na vodě takový nejvýraznější. Křín mne opravdu překvapil.

      Vymazat
  9. Nádherné květy a skvěle vyfocené. Vendy opravdu umíííííí M.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Vendy, krásné květy. Dnes jsem si na Tebe vzpomněla, byla jsem v zahradním centru a v regálech samé cibulky krokusů. Tak jsem si řekla - já je chci mít na zahrádce v trávě jako Vendy ! A pár pytlíků jsem zakoupila. Snad z toho něco vyroste... Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! jsem ráda že jsem tě inspirovala, i když moje původní inspirace byla jiná blogerka a pak jedna návštěva na Petříně. Tam měli jak krokusy tak narcisky takhle v zemi a vypadalo to nádherně. Taky bych zas potřebovala nějaké zase zasázet, hlavně bílé, ty nemám vůbec žádné.

      Vymazat
  11. Já si vždy představuji i Vodníka, jak tam dole má bydlení...a ty hrníčky a tak.
    Jiřina z N.
    naši příbuzní mají také malé jezírko s lekníny a rybičky a ty jim chodila lovit kočka...

    OdpovědětVymazat
  12. Ten leknín teda je parádní. My zrovna dnes byli na zmrzlině U leknínu:-) Kousek od Mácháče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, na chatě jsem je fotila znovu na místě kde jsem tuhle barvu viděla poprvé a doma po příjezdu jsem zjistila, že má znovu a dokonce dvě poupata!

      Vymazat
  13. Chtěla bych vidět i rybníček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá ten rybníček je malé jezírko cca 1,8 m dlouhé, 1,5 m široké a 70 cm hluboké.... ;-)

      Vymazat
  14. Nádherné květy. Ten křín je nádherný. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Když jsem se teď vrátila včera z chaty, zjistila jsem, že leknínek má dokonce dvě nová poupata! Takže se snaží co to jde....

      Vymazat
  15. Ian Dury8/9/22 13:39

    Tak to je pekne, hlavně ten květ leknínu je opravdu spica

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem se teď vrátila po čtyřech dnech z chaty, zjistila jsem, že bude pokračování, a to přímo dvěma novými květy!

      Vymazat
  16. Křín je nádherný, to je nějaký druh lilie?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, patří mezi amarylkovité, tudíž je příbuzný hvězdníků a amarylek. Ještě k nim patří i Hymenocallis a Nerine.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....