27 srpna 2022

Druhé variace na dané ....

 


.... téma. A tím je odkvetlá pampeliška. 
Po dva dny tu byla ráno hustá mlha, která se ale zvedla vždycky bleskovou rychlostí, takže jsem ani nestačila někam vyrazit fotit. A po ní vždy zbyla rosa jak hrom. Zahrada byla mokrá jak kdyby půl noci propršelo. Tak jsem si vyrazila s nexíkem a starosklíčkem s mezikroužky vyzkoušet jestli by se ta rosa spolu se sluníčkem dala nějak využít. Co z toho vzniklo a jak se to podařilo vám teď předkládám ....













Docela zajímavé efekty vznikly focením proti sluníčku





22 komentářů:

  1. No vida, milá Vendy, trocha odkvetlého plevele a máme tu umění! Stejně, je to změna, když se člověk na rostliny podívá zblízka!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráno jsem nafotila, odpoledne posekala :D. A budu muset začít tvrdě likvidovat. Začínají mi moc bujet v trávě a dělají v ní takové hrby které jsou nepříjemné jak na chození tak se i špatně sekají. Není to klasická smetanka, ale ta letní mrcha která je velice invazivní. Letos jsem je navíc nechala kvůli včelkám a motýlům, a teď se mi to tu rozlítalo....

      Vymazat
    2. Jestli chodíš bosa, může to dělat problém, ale na focení jsou docela vděčné.
      On zafouká vítr a máš toho plnou zahradu a práci navíc. Vendy, hezký příští týden.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Právě. Už teď mám na některých místech místo trávy mech, jinde zas černohlávky a teď ještě tenhle žlutej mor.

      Vymazat
  2. Krásné,přímo umělecké fotky.Také jsem se chystala na odkvetlé pampelišky,ale než jsem se rozhoupala bylo sídliště i okolí posekaný.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle nejsou smetánky, ale letní pampelišky. Bohužel jich mám na zahradě strašně moc, takže budu muset zahájit tvrdou likvidaci.

      Vymazat
  3. Anonymní27/8/22 22:31

    Lydie
    Kdyby nebylo napsáno, že jsou to pampelišky, tak bych "tápala", co to vůbec je. U některé fotky, bych řekla, že je to ze skla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U těch v protisvětle to opravdu dělá zajímavé efekty

      Vymazat
  4. Teď se dá fotit různé chmýří, alespoň u nás na loukách ho je spousta.
    Nejvíc bodláčí ( pcháč oset), pak odkvétají prasetník kořenatý nebo jestřábník žlutý i oranžový, máchelka srstnatá i další podobné rostlinky na loukách. Vždy se dají pořídit takto zajímavé záběry. Měj se pěkně a ... dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych hrozně ráda fotila kozí bradu. Ta má krásně pravidelné velké chmýří. Jenže tady nikde neroste.... jednou jsem jí tu viděla, ale druhý rok už tam nebyla

      Vymazat
  5. Snové fotky...
    Vendy, přeji pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásné- jako by mnohé přizdobené perličkami ze skla.
    Jo,jo - když se to umí............
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Furt to ale není ono. Buď dělám někde chybu já, nebo prostě ty starosklíčka si mezikroužky úplně nerozumí, protože to je moc měkké, neostré....ale asi je chyba na mé straně

      Vymazat
  7. Vendy, Ty jsi kouzelnice ! Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, ale to je příliš silné slovo ta kouzelnice ;-)

      Vymazat
  8. Krásné fotky. Vendy umííííííí !!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Ian Dury8/9/22 13:41

    Krasa nalezena v proste věci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se člověk podívá na to uspořádání nažek, tak zas tak prosté to úplně není

      Vymazat
  10. Ty detaily jsou jak z mikroskopu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mohly by být ostřejší, ale to bych musela mít opravdu makro objektiv. Normálně s mezikroužky jsou ty objektivy dost měkké v kresbě.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....