18 června 2022

Průhonické rododendrony ....

 

.... jsou evropský unikát, a vlastně tak i celý park
který je zapsán na seznamu UNESCO. Množství a rozmanitost barev i druhů a podob z nich dělají opravdu nádherný doplněk zeleně stromů. Jsou jak drahokamy položené na zeleném sametu. Takže dnešní příspěvek je věnovaný právě jim. Co se týče focení, tady mi ještě foťák šlapal, takže jen pár posledních fotek je mobilem. Ale musím říct, že bych si na to focení mobilem asi za chvíli zvykla, ono přece jen na web člověk nepotřebuje mít IA kvalitu, byť já jsem ni na tohle detailista a každou trochu mázlou fotku hned vyhazuju. Jen když by si člověk chtěl někdy nechat udělat některou z nich na větší formát, nevím jak by to vypadalo ....




Ohnivou oranžovou a žlutou přínáší do parku keře azalek. Narozdíl od Kromlau tady byly v plném květu




To že může být azalka i plnokvětá, to jsem nevěděla. Stejně i jako o něco později nafocený rododendron


















Azalky na stráni velké skalky. Od téhle chvíle jsem už jen mobilovala. Ještě že aspoň tak....








Tady už jsme ale na jiném místě než je průhonický park. Ale o tom v dalších článcích





15 komentářů:

  1. Jako vždy - nádhera! :)
    Od té doby, co mám iPhone, tak už téměř ničím jiným nefotím, i když je fakt, že měsíc v úplňku jinak, než dobrým foťákem, fakt vyfotit nejde :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, iPhonem se prostě fotí dobře, ale já mám jen xiaomi, a v dobrých světelných podmínkách fotí dobře, V horších, čili za soumraku a v noci to už je dost znát. I když by se na něm dalo nastavit všechno ručně, jak na foťáku. Jen nesmí ale člověk zoomovat, pak je to příšernost. A ani výřez nepomůže.

      Vymazat
  2. Krása, byli jsme tam před 25 lety. Už jsem zapomněla, jak tam je hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě když kvetou jsem tam nebyla nikdy.... takže jsem si ten zájezd zaplatila s chutí

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. To je. Tím že to je anglický tedy krajinový park, je v létě vcelku nudný. Stromy, keře.... ale když kvetou ty rododendrony tak jsou rozprostřené skoro po celém parku, takže teprve pak to dostane ty správný grády!

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy , to je nádhera. Rododendrony i azalky překrásné. To muselo krásně vonět. Omlouvám se za smazání původního komentáře, ale mobil (také Xiaomi) mi ho odeslal dřív, než jsem chtěla a byl neúplný. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voní jen ty azalky, rododendrony nikoli. Ale ono to tam voněla tak nějak celkově. Trávou, kůrou, sluníčkem....

      Vymazat
  6. Anonymní18/6/22 22:52

    Lydie
    Jedním slovem - nádherné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... byla jsem tam v srpnu, ale to není úplně ono. Nikde nic moc nekvete, spíš to je o stromech a různých keřích. Ale takhle zjara to je paráda. Ještě to stojí za to okolo toho Podzámeckého rybníka kde je velká skalka, ale opravdu ohromná rozdělená na několik sekcí, takže když kvetou skalničky, tak to vypadá taky nádherně. A pak ještě asi na podzim, když se vybarvují stromy a do nich zapadá zeleň těch rododendronů

      Vymazat
  7. Naprosto věřím, že to musí být nádherné pokoukání, kdy to tam takhle krásně kvete.
    Pohodovou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem možnost srovnání, Rokle azalek a Průhonice, oboje v rozmezí týdne. Oboje má své kouzlo, ale myslím že ty Průhonice jsou mnohem vyšší level!

      Vymazat
  8. Tyto průhonické rododendrony se zdají mnohem větší než v Německu. A snad i škálou barev je převyšují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ony se nezdají, ony opravdu jsou. Copak velikostí spíš vedou ty německé, ale co se týče množství kultivarů a barev, tak jsou průhonické bezkonkurenční....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....