19 června 2022

Průhonické rododendrony jsme si ....

 

.... i když jen částečně, prohlédli, a tak se
můžeme rozhlédnout po parku co tu kvete dál. Touhle dobou, tedy od března do května to je mnohem pestřejší nabídka, než třeba v srpnu. To už toho moc nekvete, jen tu a tam nějaký vyšší hořec tolitový, sem tam dokvétají keřové hortenzie a růže, a to je asi tak všechno. Ale teď je to pastva pro oči. Kosatce bahenní i sibiřské, pivoňky, máky, různé skalkové hvozdíky, kakosty a jiné. Ani jsem všechny druhy které jsem fotila neznala. Pojďme se tedy podívat co všechno jsem nafotila. A jelikož toho je hodně, byla jsem nadšená jak krásné fotky mi na makro dělá telefon, že jsem se rozhodně neomezovala. V tom je jeho velké nebezpečí. Opět to člověka svádí k tomu cvakat a cvakat a nevybírat, a moc nepřemýšlet nad záběry .....



Sibiřské kosatce ve společnosti růžových mavuní a bílých pivoněk


Našla jsem zde dva krásné keře Dřínu japonského



Čemeřice smrdutá



Jeden z mnoha druhů hvozdíků které kvetly po stráních


Tenhle a ani následující keř jsem nebyla schopná určit. A přitom mám v telefonu apku na určování rostlin, jenže nikdy si na ní nevzpomenu!



Mák orientální ani nemusím představovat





Po odkvětu zůstane na máku sametová čepička


Hortenzie popínavá, která se plazila po skále vzhůru jako nic


A detail kmene


Tohle je zajímavá rostlina. patří mezi bobovité čemuž napovídají jak listy tak květy a jmenuje se Baptisie jižní


Kosatec bahenní




Chrpa horská, var. "Alba"



16 komentářů:

  1. Jéé, tak konečně vím, co mám na zahradě. Chrpa horská. Pěkná přehlídka květin. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí před několika lety viděla kvést v jejím domovském prostředí na sjezdovce v Rakousku. Nic divného by na tom nebylo, kdyby ovšem kalendář neukazoval 4.12. :D Mého kamaráda málem omejvali, když jsme tam viděli kvést tolik různých kytek a on měl sebou lyže že pojede lyžovat! Náš primární cíl byla ale výstava psů, ty lyže si vzal že pojede v sobotu do Schladmingu kde měli zahájit sezónu. Sice vše bylo připravené, sjezdovky upravené, ale areál zavřený. Ty kytky jsme fotili někde v 1700 m.n.m. v areálu nad místem kde jsme byli ubytovaní. Až nahoře, kde bylo něco málo přes dva tisíce metrů pršelo a tu a tam padala nějaká vločka.

      Vymazat
  2. A že těch kytek je !!!! Každá svým způsobem krásná.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně to tam kvete a tolik rozličného. Teď toho snad kvete nejvíc. Odkvétají jarní květiny a začínají letničky. Hezký výlet jste si udělali. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, nejvíc se těch květin najde okolo zámku a rybníka. Dál už jsou to jen většinou keře, stromy a ty rododendrony. Ještě v rozáriu růže, ale ty ještě bohužel nekvetly.

      Vymazat
  4. Anonymní21/6/22 04:47

    Krásné fotky a díky i za názvy, ne všechno znám.
    Vendy, měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co vím, to pojmenuji, já sama jsem ráda, když někde na blogu narazím třeba na kytku u které nevím jak se jmenuje ale líbí se mi.

      Vymazat
  5. Moc hezké snímky, květiny mám moc ráda, takže se velmi ráda pokochám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já je moc ráda fotím, jsou to skvělé modelky které si nevymýšlí a nekecají mi do toho! ;-)

      Vymazat
  6. Malý průhonický atlas barev a tvarů :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Ne tak, jak by si člověk myslel podle tolika květů... rododendrony nevoní, a azalek, které voní moc hezky tam tolik není.

      Vymazat
  8. Popínavá hortenzie mě udivila, hodila by se nám jedné zdi na dvoře na letní chalupě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrá varinta když potřebuješ nechat popnout nějakou zeď. Řekla bych že mnohem lepší než břečťan. Ale má tu nevýhodu že je narozdíl od něj opadavá. Za to má pěkné květy což zas nemá břečťan

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....