21 června 2022

Než se přesuneme ....

 

.... na další místo zájezdu, ještě si 
prohlédneme nějaké ty pozdně jarní a brzce letní květy v průhonickém parku. No, v popisu zájezdu se hovořilo i o velkém množství pivoněk a kosatců, já bych to až tak neviděla. Buď tedy jsme přijeli pozdě nebo brzy. Kosatců jsem viděla jen pár a to ještě byly žluté kosatce bahenní u Podzámeckého rybníku, nebo nad ním pár kosatců sibiřských, ale pokud se zde mají vyskytovat i kosatce klasické jak je známe ze zahrad, tak byly umně schované, na jiném okruhu nebo už odkvetlé. Pivoňky to samé. Těšila jsem se na rozmanitost květů a barev, ale ve finále jsem viděla jen tři druhy. Tak není holt každý den posvícení ....

Tuhle vysokou krasavici jsem někde už viděla, ale nikde jsem nenašla jak se jmenuje. Bude to něco hluchavkovitého, ale mezi nimi jsem název nenašla, pak mne podle patrového vzrůstu napadlo že by to mohla být nějaká odrůda monardy, ale ani to ne. Takže pro mne zůstává zatím záhadou.... ale možná jí někdo máte na zahradě a víte jak se jmenuje



Za to tady jsem byla doma hned. Kdysi jsem tuhle trvalku měla na seznamu k zakoupení. Jmenuje se Žluťucha orlíčkolistá. Proč žluťucha, když má květy růžové nevím, ale orlíčkolistá je jasné hned na první pohled. Lehce by bez květů s orlíčky byla zaměnitelná


Hvozdíků se tu našlo opravdu hodně a různých druhů


Tuhle pivoňku mám, a mám jí moc ráda pro tu kombinaci sněhově bílého květu a zlatých tyčinek



Stejně jako hvozdíků, i kakostů zde kvetlo velké množství v různých barvách i velikostech



A tady je naše neznámá už v květu


Jeden z mála kosatců


I tady si nejsem stoprocentně jistá, ale řekla bych že se jedná o artyčok



I tuhle pivoňku mám



Další krásná neznámá


Růže v rozáriu teprve začínaly nakvétat


Mavuně, tentokrát tmavě růžové, mák a neznámá


Tady mne na první pohled zastavily ve slunci průsvitné trny


A ještě jednou Dřín japonský



Tím se loučíme s Průhonickým krajinářským parkem a čeká nás přesun na druhý zámek a procházka jeho zahradou a skleníkem...

 

10 komentářů:

  1. Anonymní22/6/22 05:02

    Krásné a poučné! U tebe jsem jako v encyklopedii.
    Přeji hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já se dozvím ráda jinde to co nevím... a tak se snažím to oplácet ;-)

      Vymazat
  2. Jak píše Helenka - u Tebe je to jako když si listuji v encyklopedii. Bezva fotky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale encyklopedické znalosti mne už hodně opouštějí a musím gůglit!

      Vymazat
  3. Bevíčková22/6/22 11:11

    Pivoňky mám také moc ráda, ty bílé jsou úžasné, doma mám zatím jenom nejobyčejnější růžové a vínové. Nově mám červenou a z loňska bílou, ale letos ještě nekvetla. Sním o oranžové a také o žíhané. S bohyškami a floxy jsou to mé velké favoritky. Ostatní květy jsou také krásné a mnohé mně úplně neznámé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta bílá je fakt krásná. Koupila jsem si jí kdysi na výstavě v Litomyšli ve školkách. Ještě vystavovali růžovou ale ta byla vyprodaná a už jsem na ní nikdy později nepřišla. Já mám taky své barevné favoritky, žlutou, oranžovou, lososovou .... žíhanou jsem tedy ještě neviděla. Bohyšky mám taky moc ráda, čeká mne jejich přesun ze záhonu na volnou plochu protože už mám trsy hodně přes metr v průměru a zabírají spoustu místa, nemluvě o tom, že dusí kytky v okolí a táhnou slimáky.

      Vymazat
  4. Pivoňky má v oblibě můj muž.Krasna procházka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám taky moc ráda, jen strašně rychle odkvétají. letos jsem si stihla dát do vázy jen dvakrát a jednou dcera.

      Vymazat
  5. Průhonický park se zdá jednou velkou botanickou zahradou, tam snad chybí jen orchideje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak on je to hlavně krajinářský park, s úseky různě osázenými letničkami, skalničkami a trvalkami. Možná že orchideje mají někde ve sklenících které nejsou přístupné veřejnosti. Sídlí zde výzkumný ústav botanický, takže určitě by se něco našlo ;-). A rozloha parku je 250 ha a je zapsaný na seznamu UNESCO

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....