16 června 2022

Na květen ....

 

.... jsem měla vybrané zájezdy dva. Oba si byly tématicky
blízké, jen s tím rozdílem, že první mne zavedl do Horní Lužice a druhý " jen " do Středočeského kraje. Myslím, že už některým návštěvníkům došlo, že tentokrát jsem se byla podívat na rododendrony v parku zámku Průhonice. Ano, už slyším No jo, proč na dva skoro stejné zájezdy? Vysvětlení je jednoduché. Proto, že ačkoli  to do Průhonic z chaty nemám daleko, zatím jsem se tam nikdy z jara kdy je park rozkvetlý nedostala, byť slibováno mi to bylo mnohokrát. Vlastně jsem tam byla jen jednou a to v době kdy jsem čekala dceru a podruhé už s ní, před pár lety, ale ani při jedné z návštěv rododendrony nekvetly. A když se tedy v nabídce cestovky tenhle zájezd objevil, nelenila jsem a koupila si ho. Byl spojen i s návštěvou zámku Konopiště, kde jsem byla naposledy se základkou, takže ještě před více lety. 
Tentokrát už to vyšlo na tu správnou dobu, a já tak mohla srovnat Rokli azalek a rododendronů a průhonický park. Kromlau je krásné, parku vévodí Ďáblův most, ale co se týče rozmanitosti druhů a barev tak v tom jsou prostě Průhonice nepřekonatelné. A to neříkám jen jako patriot, ale i fotograf.
Ale než se ponoříme do hlubin parku, projdeme se okolo zámku ...
Už v Kromlau se mi stalo, že mi najednou foťák zdechnul. Trochu mne to vystrašilo, ale přehodila jsem baterky a po chvíli se zas resuscitoval. V Průhonicích mi ale udělal to samé, přehodila jsem baterku a nic. Dala jsem druhou a zas nic, a ani třetí ho nerozdejchala. A nerozdejchávala jsem to pořádně ani já, protože jsme byly na začátku výletu kde jsem počítala s velkou dávkou focení. Takže foťák putoval do batohu a na jeho místo nastoupil mobil. A tentokrát jsem si gratulovala k tomu, že při jeho koupi jsem už hleděla i na kvalitu foťáku. Osvědčil se dokonale a potvrdilo se i to, že má jeden z nejlepších makro objektivů v telefonech. Takže část fotek je ještě telefonem, a část už jen mobilem. Tím jsem pak fotila po celý zbytek dne ....






V Podzámeckém rybníku je spousta koi kaprů. A někteří tedy kapitální! Ale hlavně jsou to zvědavci, jak se zastavíte u břehu, už připlouvají a čekají jestli jim hodíte něco dobrého...



Poslední fotka aparátem ....


.... a odteď mobil











   
    

11 komentářů:

  1. Anonymní16/6/22 15:42

    Lydie
    Pěkné fotky - také jste měli štěstí, že nepršelo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se to honilo, ale naštěstí déšť žádný....

      Vymazat
  2. Krásné fotky. Já foťák ve svém mobilu využívám na 100 %. Jen na velké dovolené vezu foťák. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem pořád konzerva, takže na výlety tahám foťák a mobil si nechávám na příležitostné focení. Ovšem když je opravdu dobré světlo, tak mne vždycky překvapí, jako zrovna při tomhle výletu. Asi je fakt, že na web ty mobilovky stačí, jenže nikdy člověk neví kdy by si zrovna nějakou chtěl nechat udělat ve velkém jak to vypadá.

      Vymazat
  3. Hezké fotografie a krásný výlet. Přeji Ti krásné slunečné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, naštěstí to klaplo. I s tím focením ....

      Vymazat
  4. Moc hezké fotky ! Taky občas fotím mobilem, ale foťák mám raději.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala výš. Jsem konzerva takže tahám všude tu těžkou krávu zrcadlo. Ale myslím, že na focení mobilem bych si asi rychle zvykla. Jenže to zas člověka dovede k tomu bezduchému cvak, cvak, cvak....

      Vymazat
  5. V Průhonicích myslím bydlí Babiš. Uměl si vybrat :).
    Tam jsem také nikdy nebyl.
    Mně mobil úplně vyhovuje a foťákem se už nezatěžuji, i když má mnohem větší zoom. Ale stejně je to jen kompakt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano bydlí. No ono mu patří snad půlka toho městečka. Však se jim neřekne jinak než Babišovice (podle Slušovic) Já prostě jsem konzerva. Pokud jedu někam, kde mám jistotu, že se můžu kvůli nepovedeným fotkám vrátit, beru si to malé bezzrcadlo se starosklíčky, ale tam kde vím že už se nepodívám beru foťák. Teď tedy jako záložní zdroj bude mobil....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....