05 června 2022

Ode dneška vás zvu ....

 

.... na pár cest jak mimo tak i na našem území.
Ta první byla na místa, kde jsem byla již před čtyřmi roky, ale ta první zastávka nějak úplně nevyšla. Rododendrony už odkvetly a Rakotzsee vypuštěné, obehnané plotem. Ale letos už všechno klaplo jak mělo. Počasí také vyšlo, i když foukalo trochu víc než by si fotograf přál ....
Jelikož už nebylo jezírko a pohyb kolem něj ničím omezené, tentokrát tu vzniklo opravdu hodně fotek ....

Ovšem jak je mým zvykem, něco jsem fotila ještě z autobusu, i když tentokrát těch fotek bylo víc na vyhození než k uveřejnění ... takže tímto chci pozdravit blogerky do Českého ráje (Trosky byly opravdu tragické, takže letěly do koše) a na Liberecko (Ještěd tedy byl ještě větší oříšek) 

Kostelík před zámkem Hrubá Skála


.... a tady samotný zámek Hrubá Skála


Pohled na ikonu. Z něj opravdu krásně vyniká umístění vysílače na temeni hory


O jaký zámek se jedná tady fákt nevím. Někdo se snad najde kdo mi řekne o jaký jde. A díky Jitce už vím, že se jedná o hrad Grabštejn. Díky za info!


Tolik od nás. A teď se nechte pozvat na prohlídku krásné památky v parku zámečku Kromlau. Ďáblův most, nebo také podle jezírka Rakotzsee Rakotzebrück. Celý most a jeho doplňující stavby jsou z čediče z lomů v Saském Švýcarsku. Postaven byl v roce 1860 a chodit se po něm nesmí. Jeho funkce je čistě estetická a krajinářská. Na březích jezírka i v okolí najdete mnoho opravdu ohromných keřů rododendronů a azalek. Díky tomu je park přirovnáván k našim Průhonicím. Letos díky chladnějšímu jaru byly všechny krásně nakvetlé, takže se dala obdivovat plně jejich krása. Ovšem na Průhonice nemají. Mohu porovnat, protože tam jsem jela hned další týden. V Kromlau najdete sice ve velkém množství a ohromující velikosti tak tři čtyři barvy rododendronů, v Průhonicích je nabídka barev mnohem větší .....















A kvůli tomuhle pohledu jsem jezdí fotografové z celého světa! I když hladina nebyla úplně hladká ....



Ale nakonec si dal vítr říct a ustal a ten téměř dokonalý kruh který tvoří most se svým odrazem ve vodě se ukázal


Samozřejmě, jak je u mě zvykem, fotila jsem i květy rododendronů, protože se nedá odolat. Na ty se podíváme příště .....


20 komentářů:

  1. Moc pěkné a tradiční místo na focení.

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy,zdravím z Českého ráje.Fotky na to,že jsou z autobusu jsou krásné.A to,co nevíš je hrad Grabštejn,je vidět ze silnice.
    A další fotky jsou nádherné,Ďáblův most je úžasný.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Á, já věděla že se někdo ozve! Díky moc za poučení.

      Vymazat
  3. Ďáblův most jsi krásně nafotila. Ten kruh vypadá dobře i v té trošičku rozčeřené hladině .
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to hodně zajímavé a hlavně pohledné místo a stavba. Na netu je vyfocený v různých ročních dobách, v mlze při východu slunce, na podzim, kdy je to tam snad ještě krásnější díky okolním dubům a bukům které hrají všemi odstíny oranžové, bronzové a zlaté, ale i v zimě pod sněhem. A vždycky je to krása.

      Vymazat
  4. Nádherné pohledy. Zde si krajináři a architekti vyhráli. Všechno do přírody krásně zapadá a ladí s ní. Naše země je plná krásných míst. Děkuji za přiblížení krajiny ;-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, je to tam hodně zajímavé a pohledné!

      Vymazat
  5. Jé Vendy, my jsme tam byli včera, ale bylo tam strašně moc lidí a oslavy Letnice - tedy Svatodušních svátků, tam probíhaly v plném proudu... Všude hrála hudba, byly davy lidí, přesto jsem také nafotila podobné záběry. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy moc hezké fotografie. My jsme měli smůlu, že jsme tam dorazili v pravé poledne a bylo špatné, místy hodně ostré světlo jinde zase tma. Lépe se fotí, když je pod mrakem, případně ráno nebo k večeru. Nepomohl mi ani blesk. Přesto se nám tam moc líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle oblohy vidíš, že jsme to měli celý den na střídačku. Zataženo, sluníčko, polojasno.... navíc mi tam dorazili něco kolem desáté dopoledne. Vyjížděli jsme ze Třebové ve tři ráno.

      Vymazat
  7. Luxusní fotky. Opravdu nádhera. Také fotím z autobusu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát se z autobusu vůbec nezadařilo....

      Vymazat
    2. Fotky z autobusu bereme jako dokumentární. Ty nemusí být perfektní. :)

      Vymazat
    3. To já vím, ale musí být aspoň trochu koukatelné, a ty co jsem udělala fákt nebyly...

      Vymazat
  8. Už jsem se sem chtěla vecpat s info o Grabštejnu a vida, Jíťa to napsala první. Fotky místa, kam se jen pořád chystám a nebylo mi zatím přáno, se mi líbí, jak už jsem psala i u Járy. Mohly jste se tam setkat, kdyby se to povedlo o pár dní. My jsme měli jet na tři dny Spreewald - ale zrušeno.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo bylo to o fous. Ale to už se nedá nic dělat. Snad se někdy zadaří jindy a jinde.

      Vymazat
  9. Anonymní7/6/22 09:38

    krása, příště zavítejte do arboreta ve Sněžné, vstup volný a rodáků neskutečné množství barev. Byli jsme i v Kromlau-tehdy nebyla voda, takže se kruh nemohl uzavřít, ale Sněžná byla krásnější. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych i ráda, jenže když chci na výlet, musím si ho zaplatit v cestovce. manžel dokáže jen sedět doma a na žádný výlet ho nedostanu a já neřídím. Takže jsem odkázaná na autobusy, vlaky apod. A to má svá určitá omezení.... i ty Průhonice který nemáme z chaty zas tak daleko jsem si musela koupit v cestovce.

      Vymazat
  10. Nádhera, Hrubou Skálu a Ještěd znám, ale ten kamenný most a další kamenné útvary ne, jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  11. A přitom je to kousek za hranicemi....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....