06 června 2022

Teď to vypadá ....

 

.... na vzájemné opičení, ale nějak se to sešlo
že jsme se dvě blogerky sešly i když každá v jiný víkend, ve výletu na stejné místo. Ďáblův most nebo také Rakotzbrücke jsme si prohlédli ze všech možných úhlů, a teď se podíváme na detaily rododendronů, které jsem nafotila. Jak jsem už říkala, ta barevnost zdejších rododendronů je minimální, vlastně jen světle růžové, tmavě růžové světle fialové a tmavě fialové. Bílý jsem objevila jen jeden. Trochu barvy vnášely žluté azalky ale ty už odkvétaly, takže moc jich na podívání nebylo ....
I když výběr barev nebyl velký, všechen obdiv ale patří velikosti keřů, které jsou někdy víc jak třímetrové a tvoří skoro stromy








Azalky na sebe upozorňovaly už zdálky krásnou medovou vůní. Mnohdy je bylo cítit dřív než vidět 




Na mnoha místech parku přecházejí rododendrony v souvislý neprostupný porost. V některých místech procházíte vystříhaným tunelem ve vysokých keřích










Rododendrony a  azalky jsem nefotila jen v Kromlau, ale i v následujících zastávkách, v Parku bludných kamenů Nochten a pak i na březích Sprévy ve Sprévském lese. Takovouhle barevnou krásou se pyšní v Nochten








A takovou krásu měli u jednoho domu v Lehde



Takže rododendrony z prvního květnového výletu máme za sebou a další zastávku si dáme mezi bludnými balvany ....

22 komentářů:

  1. Čím asi hnojí ty chladící věže, že tak vyrostly?
    Vendy, pěnišníky a azalky jsou v květu překrásné a pak zdobí zelení svých listů, já je znám hodně ze severu, kde je měli v zahradách u továrnických vil, třeba v Kamenickém Šenově a okolí.Prostě na Děčínsku a Českolipsku.
    Pěkná podívaná. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se asi v pohraničí rododendronům daří. V Kromlau a vůbec až k Lübenau a ve Sprévském lese rostou snad všude a jsou to pořádní obříci. A přitom v Kromlau jsou na písku, a mezi listnatými stromy. Po cestě je mají v zahradách na plném slunci a mají je přímo luxusní. V Nochten rostou na plném slunečním úpalu mezi kameny. Široko daleko žádný jehličnatý les který by okyseloval půdu. Na těch březích Sprévy musí mít kořeny až pod dno řeky, a zase rostou mezi listnatými stromy. Takže mají úplně opačné podmínky k růstu než se všude píše že mají mít. Původem jsou to vysokohorské rostliny z Himálájí, Alp, Pyrenejí. Takže rostou na místech kde je suť a kamení, ve dne úpal a v noci mráz. Některé pochází až z arktických oblastí. Nikde tedy se nepíše že by měly být v kyselé půdě a ve stínu...... až na všechna doporučení když si otevřeš jakoukoli knihu o rostlinách či si na gůglu vygůglíš nějakou odrůdu u zahradníka a tam ti budou tvrdit že musí mít zrovna takové podmínky.

      Vymazat
  2. No, napadlo mě to samé, co Jiřinku...
    Fotky jsou krásné, já mám takovou nádheru v mini provedení, když mrknu přes plot k sousedce :o)
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Boxberg je největší hnědouhelná elektrárna v Německu, a je to vidět. Její zásluhou vznikl ten krásný park, na místě vytěženého dolu. Takže i takhle krásně může vypadat rekultivace dolů. Je to zajímavý protiklad k té něžné kráse květů ...

      Vymazat
  3. Panejo, to je barevná záplava!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mi nestačilo, a hned další týden jsem si to jela zopakovat do Průhonic ! ;-)

      Vymazat
  4. Hezké fotografie, záplava barev rododendronů. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale nejen jako patriot musím uznat, že Průhonice jsou na tom líp....

      Vymazat
  5. Je to tedy krása ! Nádherné fotečky !
    Vendy, reaguji na Tvoji nabídku na mém blogu.... klidně mi můžeš nějaká semínka orlíčků poslat.
    Díky za ochotu (to mohu, to není přímo za kytky :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, nechám vždycky něco uschnout, normálně všechno hned stříhám protože se mi fakt děsně množí, za chvíli by to bylo jen samý orlíček :D

      Vymazat
  6. Anonymní7/6/22 09:25

    Příště zajeďte do Arboreta ve Sněžné, naprosto úžasné barvy roďáků a azalek. Vstup volný. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera! Letos ty rododendrony kvetou jako o život, nějak si nepamatuju, že by na mě vyskakovaly takhle obsypané takřka na každém rohu :). Minulý rok jsme se byli projít v zámeckém parku na Sychrově a tam byl taky jeden obří. Azalku mám pod oknem, někomu její vůně vadí, ale já jí miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba tyhle žluté azalky voní nádherně, opravdu medově a sladce. Já mám na zahradě azalku která smrdí jak zpocenej člověk. A japonské azalky vůbec nevoní. Je pravdou, že tady taky mají na jedné zahradě zhruba dvoumetrové keře a obsypané květy. Asi je na ně letos dobrý rok. Aspoň na něco .... ;-)

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Rozkvetle rododrndrony jsou vzdy nadherne..Trochu to pripomene pruhonicky park

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On to je takový obdobný park. I když mnohem menší rozlohy.

      Vymazat
  10. Rododendrony a azalky zdobí hodně i Ostravskou ZOO a park v Lešné u Valašského Meziříčí. Nevím, proč ty moje dva keříky nerostou a jen kvetou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé odrůdy rostou pomaleji a spíš do šířky než do výšky, a jiné se zas táhnou nahoru docela rychle. Mám to tak půl napůl, ten poslední je teprve v zemi ani ne měsíc....

      Vymazat
  11. V tomto mám pořád nejasno, zda jsou rododendrony něco jiného než azalky, nebo jde jen o dva názvy pro totéž a liší se nejvýše velikostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a aby se to nepletlo, tak patří do čeledi vřesovcovitých :D. Azalky jsou část rodu pěnišníků (rododenronů) a jsou narozdíl od nich opadavé nebo neopadavé. Neopadavé nebo jen zčásti jsou azalky japonské. Ty jsou menšího vzrůstu než ty klasické azalky známé z parků. Rozdíl je i ve skladbě květu, azalky mají květenství sice složené s více květů jak pěnišníky, ale volně uskupené. Další vodítko jsou listy. Pěnišníky mají tuhé lesklé tmavě zelené dlouhé listy, azalky mají listy světle zelené, krátké a měkké. Pěnišníky mají svůj charakteristický polokulovitý pevný tvar květu. Navíc ještě takové vodítko, pěnišníky nemají ve škále barevnosti oranžovou, intenzivní žlutou a všechny jejich valéry. To mají azalky. Ty zas mají minimum odrůd v barvě tmavě fialové a jejích odstínů jako mají pro změnu pěnišníky. Velikost roli nehraje, azalky vytváří stejně vysoké keře jako pěnišníky.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....