05 května 2022

Zaměřeno na .....

 


.... na detail. Aut jako celků tady bylo dost, a tak se
teď soustředíme na některé zajímavé detaily. Těch mají asi ponejvíc ta rokem výroby z počátku minulého století. To se ještě detailu věnovala velká pozornost. Ale najdou se i výjimky, obzvlášť u aut americké provenience. Ta se obzvlášť v padesátých a šedesátých letech šperkovala různými podivnými výrůstky na karosérii. Myslím že přeborníkem v tom byla značka Cadillac. Na což se můžete podívat i v dnešních fotkách. Dalším zajímavým detailem byly sošky na špici kapoty. Dnes už jí najdeme jen u jediného auta a to u britské ikony Rolls Royce. Dokonce i takový Ford měl na kapotě sošku letící holubice (holuba), než později přešel na klasický jednoduchý modrý ovál se stříbrným nápisem Ford. V naší době si ještě pak podržel Mercedes svou legendární hvězdu, než jí definitivně přestěhoval dopředu na chladič .....
U prvních dvou nemusím název automobilky ani psát ....



Ovšem tady jsem ztroskotala. Hledala jsem na netu co by to mohlo být za automobilku. Samozřejmě se nabízel Daimler Motor Company, ale ten měl jiné D. Možná se najde někdo kdo by mi mohl tuto záhadu osvětlit


Tak tady je to naprosto jasné o jakou značku se jedná


K dalším vychytávkám třeba patřilo i čistidlo bot. Pěkně si ošoupejte podrážky než mi vlezete do auta! Toho smaragdu si nevšímejte ....


Samozřejmostí byla vnitřní výbava a potahy z kůže


Ani na kola se nazapomínalo, i ta musela dělat parádu


V jejich lesku jste si mohli udělat i autoportrét 😉


A teď tedy na ta modernější auta. Jak jsem říkala, Cadillac se s tím nebabral. Proč jeden blinkr, když můžou být dva?


A proč by měly ploutve mít jenom ryby?


No jo, tohle prostě přímo svádělo k tomu se v odraze cvaknout



Všechno velké. Velké vzdálenosti, široké dálnice, spóusta nafty a benzínu a tak i auta musí být vélká a masivní. Někdy až jejich masky nahánějí tak trochu strach .....


.... ale loga mají pěkně propracovaná, ne?



A to by bylo z aut vše. Ještě se podíváme příště na vozidla dvoustopá a trochu se i po májové Litomyšli porozhlédneme ....



23 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  2. Detaily jsou úžasné.To by bylo něco pro moje chlapy.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si myslím, však si to tam užívali přítomní pánové velice velmi!

      Vymazat
  3. Krásné detaily.
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě. Ta auta byla přímo umělecká díla!

      Vymazat
  4. Super. Já jsem dneska nikam nejela. Bylo hnusné počasí a jak měla být na letišti 300 veteránů i se zahraniční účastí a letadla, tak tam podle kamerových záznamů bylo jen pár a letecká akrobacie v tom počasí také nic moc. Ale rozhodla jsem se dát fotky z poslední kdysi návštěvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je smůla, já byla v Praze a bylo docela pěkně.

      Vymazat
  5. Anonymní8/5/22 06:09

    Vija
    Vendy, zajímavé detaily a ten jejich lesk.
    Hezkou neděli měj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla ta autí vyleštěná tedy dokonale! jak zrcadla ....

      Vymazat
  6. Perfektní detaily ! Některých by si člověk při takové běžné prohlídce v té četnosti aut skoro ani nevšiml.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, proto stojí za to si to pěkně v klídku obejít třeba dvakrát, protože si pokaždé všimneš něčeho jiného...

      Vymazat
  7. Parádní vozítka! Kdysi jsem byla na podobné výstavě v Humpolci, neuvěřitelný zážitek to byl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... tyhle akce mají něco do sebe, to určitě!

      Vymazat
  8. Vendy, zdravím. Parádní detaily, moc se mi to líbí. Přeju hezké dny. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Odpovědi
    1. Díky! Chápu že tohle asi víc bere pány ....

      Vymazat
  10. Anonymní11/5/22 02:20

    Milovníkům amerik doporučuju muzeum JK Classics v Lužné u Rakovníka. Martin V

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maty! Vyřídím to synkovi, ta jeho partička pár amerik má, včetně school busu. A jezdí každý rok na nějaké srazy. Ale mám dojem že se o té Lužné zmiňoval, že tam hoši byli.

      Vymazat
  11. Tvoje fotka je jak z bludiště na Petříně :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Je úžasné, že taková auta ještě jezdí a nestojí jen v muzeu, jakpak to asi mají se servisem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti majitelé si je většinou servisují sami. Jeden z našich zákazníků takhle dával dohromady už čtyři Fiaty Topolíno. A to mu některé přivezli buď bez motoru nebo zas bez vnitřního vybavení. Všechno si posháněl nebo mu to udělali jiní šikulové....syn si taky toho svého golfa servisuje sám. Pravda, jsou to auta modernější, ale myslím si, že ta práce na renovacích je stejná.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....