09 dubna 2022

Měla bych ....

 


.... dělat spoustu práce. Na zahradě stříhat stromy,
objednat kontejner na větve, psát článek na téma výzvy u Trvalky, vybrat několik fotek a dodat k nim moje básničky abych zas mohla pár nechat vytisknout a zahájit 2. ročník výstavy Za sklem. No zní to honosně, a to já schválně, ale vloni byla paní vedoucí obchodu na náměstí z téhle akce nadšená, že mi nabídla možnost této prezentace i letos. Takže aby to bylo pro potěchu oka i duše, tentokrát budou ty fotky doplněné některou z mých básniček. Už jsem jí to ukazovala protože jsem si to nechala udělat jako fotoknihu, a moc se jí to líbilo. Takže jen vybrat fotky a nechat udělat kontrolní tisk kvůli velikosti písma. Měla bych zajít do jedné restaurace kde jsou nakloněni také takovým věcem a domluvit si možnost výstavy u nich. Ve zdejším KC to tenhle rok vůbec nepřipadá v úvahu, a kdoví jak příští rok. Nebyla jsem totiž schopná z člověka, který má tohle na starost vydolovat krom toho že je plno, vůbec nic z toho co jsem potřebovala. Tohle všechno bych měla dělat, jenže místo toho všeho smrdím buď v práci jako náhradník za nemocné, nebo chcípám únavou (zřejmě jarní, i když u mě je spíš celoroční) anebo čumím z okna na déšť, stromy které se ohýbají pod poryvy větru nebo na sníh. Takže ani nechodím nefotit, nic .... takhle si tedy jaro na které se rok od roku stále víc a víc těším moc nepředstavuju ....
Takže musím hrabat v archívu, a tam už je strašně málo věcí které bych mohla do článku použít. Dneska jsem vyhrábla pár obrázků na téma Černobílá...

Ikonickou "žárovku" čili schodiště v domě U Černé Matky Boží jsem měla už v článku o této podzimní procházce s Padesátkou po Praze, ale fotila jsem i trochu z jiného úhlu


I tenhle záběr je trochu postaršího data, je focený na jedné lednové procházce tady u nás


Nejnovější je tenhle, ten je z výpravy za bledulkami minulý měsíc


A pár abstrakcí únorových ledových





A ještě abstrakce vodní. Ta už tady byla v barvě v článku s písničkou Modlitba za vodu


Jediné k čemu jsem se dokopala v tom že "bych to měla udělat" je ušití dvou modelů pro Barbínky naší Bobule. Dneska jí je vezeme protože včera měla svátek. Víc jsem zatím nestihla, neb jsem si vybrala šití ze zásob sice nádherných materiálů, ale svinsky špatně se z nich šilo, takže jsem se neustále zasekávala na nějakých problémech. Ještě mám v plánu mnoho ušít, protože Pinterest je na toto téma obrovskou studnicí nápadů....
 Navíc dneska jsem se dokopala ještě k jedné věci, a o tu se chci podělit s místními blogovými šikulkami které si dělají samy věnce. Je to vychytávka, kterou jsem viděla na videu na Stream.cz od jedné floristky, a sama vyzkoušela na velikonočním věnci na dveře, a to jak si jednoduše a rychle vyrobit věnec z proutí, ale i z jiného materiálu (šlahouny břečťanu nebo psího vína nebo březové větvičky) bez rozčilování a v krásném kulatém tvaru. Stačí k tomu dortová forma, jakékoli velikosti, proutí dle výběru a kousek zeleného floristického drátu a něco na dozdobení.
Proutí vkládáte do formy na sebe tak dlouho, až dosáhnete požadované síly věnce. Díky formě vám větvičky nikam neutíkají, a drží stále krásný kulatý tvar. V okamžiku kdy uznáte, že už vám síla věnce stačí, na čtyřech místech ho lehce stáhnete floristickým drátem a vytáhnete z formy. Další kus drátu použijeme na zhotovení oka na zavěšení. Já ho dělala z prutů smuteční vrby, které tu nevím proč zprznili ořezem. Jako by nestačilo, že zprznili řeku, vykáceli okolo ní vzrostlé stromy, teď musí prznit i ty které zůstaly. Nechala jsem si pár větviček stranou, a těmi pak ještě omotala hotový věnec abych mu dodala určitou strukturu. Ale lze to udělat i stuhou. Dozdobila a hurá na dveře. Příprava i se zdobením trvala necelou půlhodinku....





















16 komentářů:

  1. Vendy, ten začátek článku mám úplně stejně. Měla bych pracovat na zahrádce, přesadit domácí květiny, napsat příspěvek do výzvy od Jiřinky aj., ale venku to fičí a mně se do té zimy nechce. Návod na věnec je super, možná stihnu ještě vyzkoušet.
    Fotky jsou zajímavé.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic mě neláká. Jedině zalézt do peří a spát. Fakt jsem pořád unavená a ospalá. Jenže pak vlezu do postele, zhasnu a v tu ránu je ze mě větrník který se furt točí do kola. A usnu někdy kolem půl druhé. A ještě z dopomocí prášku. Že jsem druhý den jak praštěná pytlem snad ani nemusím dodávat. Fakt to jde strašně rychle a jednoduše. Právě že je výhoda v té formě, že krásně ty pruty drží pohromadě a nic ti nikam neutíká...

      Vymazat
  2. Ledové abstrakce jsou parádní. Nápad na tvoření věnečku mě zaujal, dobrá vychytávka, i když třeba z proutí březového nebo vrbového se kulatý tvar docílí poměrně snadno i bez formy. Těším se, až věneček vystavíš, zbožňuju tyhle věci prohlížet. :) A šití mě taky hodně chytlo, máš pravdu, že na Pinterestu je spousta krásných nápadů. Ségra mi tím dárkem, tedy šicím strojem, otevřela zas úplně nový svět. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdysi jsem šila i dceři na barbíny, však to tu malá má a pořád si s tím hraje. Teď zas má člověk větší možnosti co se týče krásných materiálů, zajdu na hrabák, za pár šupů koupím plesové šaty z toho co se mi líbí a můžu oblékat regiment panenek.... je pravda, že z vrby nebo břízy to jde dobře i tak, ale pořád tak nějak máš jednu ruku zabranou protože to musíš držet. Takhle to jenom v ruce trochu předkroutíš, šoupneš do té formy, když to máš víc, tak se proutky samy rozvinou jen tak co jim dovolí forma. A zas dáš další vrstvu a další a další. A všechno ti krásně drží pohromadě. A opravdu je krásně pravidelný. Pinterest je za trest. Jak pro nehtařinu, tak pro šití na panenky či panenky samotné i na nápady a vychytávky na zahradu.

      Vymazat
  3. však Ty se k té práci jednou do kopeš, všechno zvládneš i výstavy budou, budou i stromy ořezané. Nejvíc se mi líbí 3. Fotka. Šatičky pro panenku a věnec asi najdu na druhé blogu, jdu se podívat. Já jsem včera zdobila perníčky a pak mě chytla záda, jsem zbytek dne proležela. Dneska jsem to naskládala do krabic, abychom měli kde obědvat a zapomněla jsem je vyfotit. Přeji ti, ať se z té jarní únavy brzy dostaneš. Budiž ti útěchou, že v tom nejsi sama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem nic na druhý blog nedávala, ještě budu šít další, tak to dám pak až najednou. Věnec nafotím. Já budu zítra péct mazanec resp. zase spíš věnec z copů jako vloni. Perníčky nepeču ani na vánoce. U nás moc úspěchu nemají.

      Vymazat
  4. Jediné, co bych teď měla, je vyhnat manžela do sklepa pro věnec na dveře a doufat, že ho najde. Fakt se mi nechce dělat další :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla jarní na dveřích už udělaný, ale použila jsem základ s okénky do kterých jsem nastrkala umělé tulipány, kočičky a zlatici. Plus mašli. Teď když jsem viděla to video a ty nařezaný vrbový větve tak mne napadlo že bych mohla ten věnec udělat. A vyšlo to dobře. Navíc mi ten korpus zůstane až uschne jako podklad pro jiné zdobení.

      Vymazat
  5. Fotografie jsou velmi zajimave a umim si je predstavit někde na vystavě.
    Kdysi jsem měla rada takovy ruch,ani mi nevadilo kdyz se prace nahrnula,tim blazincem jsem žila.Když se nic nedělo nebyla jsem ve sve kůži.Po 70 citim,že začina byt všechno jinak.Chci mit klid a toho na co jsem se těšila 5 let,až se syn od nas vrátí do sveho se najednou bojim.Vsechny pokoje malovat,přestěhovat,abych to zvladla i když rodina pomůže.Přeji Ti,aby se ti všechny plany splnily.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti nevím, mám jsem dojem, že když nemám tolik práce jsem ještě unavenější, asi bych řekla unuděnější. Ale když jsem fakt lítala, tak to bylo vcelku dobré. Ovšem nesmí to být dlouho. Taky jsem byla zvyklá díky práci v obchodě na ruch. V baráku jsme už pár let sami, nejdřív se do Litomyšle odstěhovala kvůli práci dcera a později se do "svého" odstěhoval syn. Našel si pronájem ve Třebové. Teď tam sice není, bydlí s přítelkyní, ale byt si stále drží. Já ten byt využívám při mých výletech jako základní tábor. Jdu tam z práce přespat, ráno se jen dokulím na autobus a večer po návratu tam zase jdu spát a ráno mne vyzvedne manžel. Takže jsme už s manželem v domě sami, já si zabrala pro sebe synův pokoj a dcery je takový hostovsko - pracovní. Mám tam šicí a nehtařský koutek, žehlicí prkno ale když tu je malá tak tam může spát nebo si tam hraje.

      Vymazat
  6. Ahoj Vendy, neboj nejseš v tom sama. Taky se pořád nemůžu nějak nahodit, chybí mi energie. Třeba už se ani nenahodím... Sice pořád něco dělám, ale prosté nejsem v kondici. Fotky máš krásné a tu výstavu Ti moc moc přeju. Vidíš, už bude 2. ročník ! Šití na panenky a věnce si ráda u Tebe ráda prohlédnu. Věnce z proutí tak taky dělám, mám na to takový starý kastrol. Měj se dobře, ať se daří ! Posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi má člověk čím dál tím pomalejší restart po zimě. ;-) Nakonec se vždycky nahodím a pak už to je dobré. No výstava, to jsem tak nějak právě trochu přeháněla, je to zas vyvěšení pár fotek ve výloze.... zajímavější spíš by to bylo v té pizzérii. Jak jsem psala Majce, šatečky sice mám nafocené, ale ještě mám naplánované další, teď jsem stihla jen ty dvoje, takže je pak dám na blog najednou. Věnec musím teprve nafotit. No vidíš, takže ty tenhle způsob už znáš, pro mne to byla novinka :D

      Vymazat
  7. No, jarní práce venku nám jdou všem tak nějak stejně :o) Co naděláme.
    Fotky krásné, jako vždycky, výstava bude jistě působivá.
    Základ věnců si dělám z přísavníku, jde to samo.
    Vendy, měj hezkou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z přísavníku jsme dělaly s dcerou a dost jsme s ním pro změnu zas bojovaly. Takže si myslím, že tenhle způsob by nám to tehdy krásně ulehčil. Teď jsem zjistila, že jeden rok už jsme mívali touhle dobou připravený altánek!

      Vymazat
  8. Vendy, přeji ti, abys při výběru fotek pro vystavení měla šťastnou ruku a líbily se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....