17 února 2022

Předjarně na zahradě ....

 


.... tak to byl minulý víkend. Azuro, sluníčko ale 
ostrý ledový vítr který nedovoloval si moc té nálady užít. A vůně. Jarní. Taková svěží, slovy těžko přiblížitelná. Srdce rozechvívající a duši hladící. Předzvěst toho, že smrtící zima odchází a nastupuje všeobjímající láskyplné jaro. Vůně která dokáže alespoň na těch pár chvil klamně vyhnat z hlavy a srdce všechny chmury a pochyby. 
Takže jsem si po dlouhé době vzala do ruky Nexíka a Pentíka a obešla zahradu. Jen mi trochu zašlo za mraky do té doby svítící sluníčko, nebo se ukázalo jen na chvilku ....






Sněženky se ukázaly tentokrát už v lednu. Sice jen nesmělé špičky lístků a poupat. Teď už je teplejší počasí vytahuje den ode dne víc a víc




Tak tohle není žádný detail túje, ale mech který jsem měla o kolene když jsem klečela při focení těch sněženek



Na jívě se ukazují i první kočičky. Ale oproti Litomyšli jsme tedy hodně pozadu, včera jsem šla pro Bobuli do školky a míjely jsme několik jív kde už kočičky svítily stříbrem po celém stromě


Ale abyste si nemysleli že jen fotím a nic nedělám. Než jsem šla fotit, uklidila jsem trochu záhonek kolem jezírka. Vyhrabala spadané listí z magnólie, ostříhala suché listy z kosatců a rozhrabala krtince. A vystříhala suché listy čemeřice, která se už prodírala ven



Jeden z posledních rozcuchánků na sousedčině klematisu


I trávy za chvíli půjdou k zemi aby udělaly místo novým stéblům



16 komentářů:

  1. Pěkné fotky. Jaro je tu, i když já se obávám, že nás to příliš navnadí a pak nás to opět vrhne do zimy. Jako loni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tohle říká i dcera. Četla jsem na Seznam.cz, že březen má být teplotně nadprůměrný ale také hodně větrný. Tak se necháme překvapit....

      Vymazat
  2. Krásné,jemné fotky.
    Hezký večer Vendy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tentokrát jsem to nechávala v původní barevnosti i takovém tom závoji. Protože se mi právě ta barevnost moc líbila

      Vymazat
  3. Vendy, fotky jsou sice jarní, ale myslím si, že paní zima ještě neřekla své poslední slovo a já mám strach, aby nezačalo mrznout a sněžit, až to všechno rozkvete. Už jsme to zvláště tady na severu, zažili, že napadla kvanta sněhu koncem dubna. Tak snad k tomu letos nedojde. Měj se hezky
    🌼🌿🐞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve středu jsme přesně o tomhle mluvily s dcerou. I tady nebýval problém s tím že sníh napadl klidně i v půlce května, jenže za posledních jedenáct let se to počasí strašně změnilo. Zimy jsou víc a víc bez sněhu, nebo napadne na týden dva a zas zmizí a už se krom sporadických jednodenních chumelenic neobjeví. Tak se necháme překvapit....

      Vymazat
  4. Anonymní17/2/22 23:07

    Lydie

    Fotky jsou opravdu pěkné. Jen mám také obavy, že nás zima ještě bude zlobit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak stávalo se to tady, to ano, ale máš víc jak půlku února, a zatím je ticho po pěšině. Za těch jedenáct let co jsem na FB vidím podle fotek jasně jak se to počasí strašně změnilo.

      Vymazat
  5. Ulovila si naprosto úžasné záběry!
    Vendy, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, ahoj. Moc hezké fotky, pohladily po duši. Každý jak vyhlížíme jaro, ale příroda chce taky voraz... Opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já samozřejmě s jarem a sluníčkem ožívám, letos to potřebuju ne po lžičkách, ale po bagrových lžících, poslední týden je hodně pro mě náročný. Na city, na duši. Bolí mě nejen tělo ale i ta duše a tyhle drobnosti mi aspoň na chvilku uleví. Dneska je zas krásně slunečno, tak se budu snažit sosat to co se dá.

      Vymazat
  7. Fotky plné jarního kouzla.Taky mi už něco na zahrádce vykukuje, ale hlavně, aby to nebylo uspěchané. Tady u nás jeden nikdy neví.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sněženky, talovíny nebo krokusy (včera jsem už jeden kvítek objevila) kvetou i pod sněhem a za mrazů, jsou to malí polárníci. Všechno ostatní ještě zatím hluboce spí...

      Vymazat
  8. Vendy, přeji ti, aby se ti duše osvěžila a ty náznaky jara v kvetinkách pod sněhem tě navnadily k veselosti a optimismu. Už těch šedivých dní bylo asi příliš. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Ono je to jak na houpačce. S počasím i s duší....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....