31 prosince 2021

Poslední fotky ....

 


.... tohoto už druhého prapodivného roku.
Roku o kterém by můj syn bez uzardění prohlásil že byl zas  na p*ču. A mě stejně bez uzardění nezbývá než souhlasit. Tedy ve většině. A hlavně těch posledních čtrnáct dní po Bobího odchodu. Jako jedno z mála pozitiv beru to, že jsem se stala, byť o pár roků dřív, starobní důchodkyní (příšerný výraz, a kdo mě zná osobně řekl by, že v pubertě se to dá těžko) tudíž se značně zvýšil můj příjem financí, ale stejně jaksi šetřit mi jde velmi bídně. Ne že bych se okamžitě jala peníze rozhazovat plnými hrstmi (no tak ono jich zas tolik není, i z příjmem z práce to je sotva polovina průměrné mzdy) ale momentálně jsem movitější než polovice, takže povětšinou za něj platím i jeho dluhy.
 Za celý rok jsem se vypravila jen na jeden zájezd, všechny ostatní byly zrušené. Ovšem ten měl na mě přímo devastující dopad, když jsem si zažila několik hodin příšerných bolestí kolen a dva dny, kdy jsem mohla skvěle zapadnout svou chůzí do hejna kachen. Užila si výlety do Prahy a courání po ní s Padesátkou, což je pro mne vždycky balzám na duši. Není nic lepšího vylít kýbl vašich srágor na hlavu nevinné kamarádky. Vy se zbavíte starostí, ona tři dny polyká prášky na bolest hlavy ....
A užívala si s Bobulí. To je taky to nejkrásnější z celého roku a za co neustále děkuji něčemu vyššímu co je nad námi.
 Poznala jsem blíž jednoho zvláštního člověka, kterého sice znám už tři roky, ale až teď jsme se  seznámili víc a to díky mé pidimini výstavě ve výloze jednoho českotřebovského obchodu. Co tohle seznámení přinese v budoucnosti se teprve uvidí. Mám od něj v kapse kamínek na ochranu, který jsem od něj dostala jako takový maličký dárek k vánocům. 
Optimisticky doufám, že ten nadcházející rok už bude snad normálnější, (i když v to doufám každý z posledních čtrnácti a nikdy to lepší není) a hbitě si vybrala a zaplatila čtyři zájezdy, a učinila první krok ke splnění jednoho z mých snů, a to proletět se balónem. Někdy v příštím roce tak ze mne bude vzduchoplavec! A snad i konečně dojde i na plánovanou operaci ruky. Ona už asi mohla být za mnou, nebýt mé blbosti, že jsem dala na doktora a odstoupila od ní, věříc, že se dá díky obstřikům posunout na pozdější věk. Nedá. Nepomohly, a tak teď si protáhnu čekání na hodně dlouho ....


Protože dnešní počasí je opravdu spíš teplotně jarní než by se dalo čekat na poslední prosincový den, podíváme se ještě trochu do doby kdy ještě trošku příroda vypadala zimně. No, já osobně jsem zvědavá, jestli počasí neudělá stejný kotrmelec jak kdysi v sedmdesátých letech, kdy bylo na Silvestra odpoledne šestnáct stupňů nad nulou, a v noci se to převrátilo do mínusových hodnot navíc s přívalem sněhu ....

Tyto trsy trávy mne naprosto uchvátily. Vypadají jak malí spící chundelatí psi. Nebo nějací lesní skřítci
 










21 komentářů:

  1. Ten rok, kdy došlo k velkému poklesu teploty, si pamatuji. Našemu staršímu synovi byly necelé tři měsíce a tak jsme Silvestr slavili doma. Na Nový rok se muž vypravil za partou kamarádů na chatu kousek od Jihlavy a došel tam s námrazou na vousech. Oni mu nechtěli věřit, že je venku takový mráz, protože den předtím jezdili po řece na kajaku.
    Ta první fotka mi připomíná vánoční skřítky, jen jim nasadit čepici.
    Vendy, do nového roku Ti přeji zdraví a aby Ti vyšly všechny cestovatelské sny a plány.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No my šli s rodiči ke známým, já jen ve střevíčkách na podpatku, ale naštěstí v dlouhém kabátě s kožešinou dole i na límci. Ráno jsme z hrůzou zjistili že všechno v Praze zapadalo a zamrzlo, já šla na autobus první, no těch dvěstě metrů k zastávce jsem šla hodně dlouho v těch podpatcích a po neuklizených chodnících. Chytla jsem poslední autobus který ještě byl schopný vyjet a tak jsem se dostala domů celkem cajk. Naši už museli přes kopec jít pěšky. Mamina samozřejmě taky ve střevíčkách a taťka v mokasínech.... Mě ta tráva připomněla takový animovaný chlupatý příšerky....

      Vymazat
  2. Vendy, pěkně jsi se zamyslel a i v těch svízelných chvílích se našel světlý bod v podobě ochranitelského kamínku. Bobího už nic nebolí, Myšpulín je zdravý, hravý.....Noc ti přeji, aby se ti cestovatelské plány vyplnily, zdařily. A podle hesla" přej a bude ti přáno" ti ty zájezdy moc přeji. I já mám už jeden vybraný, ale termín se shoduje s termínem naší dovolené, tak to v tom roce, co za pár hodin vzplane, musíme nějak přeorganizovat. Sice je to zájezd po Česku, ale do lákavé lokality na 3 dny. Tak ať ti to i příští rok stále skvěle fotí......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět oprava. Sice ti přeji i skvělou NOC, ale jinak ti přeji Moc...:-D :-D

      Vymazat
    2. Já to mám půl na půl. Dva do zahraničí, dva po Čechách. A dva budu moct v průběhu dvou týdnů i srovnat. Čili Německo versus Česko. Kromlau versus Průhonice

      Vymazat
  3. Zakončila jsi starý rok krásnými fotografiemi a vzpomínkami,veselými i smutnými.To všechno k životu patří.Hlavně Ti přeji,aby se uskutečnily tvoje cestovatelské plány a určitě všichni věříme,že to nejhorší s virem už je za námi.
    A ať Ti to pořád tak hezky fotí.
    Pěkný poslední večer starého roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud se nesmíříme s tím, že tenhle virus tu bude už pořád a nezačne se brát stejně jako chřipka či jiná respirační onemocnění, a nezačne se vyrábět a distribuovat lék, tak se budeme dál v těhle srágorách potácet. Co bude ze všech plánů a očekávání to se teprve uvidí.
      I tobě hezký Silvestr...

      Vymazat
  4. No vida, já pořád říkám, že vlastní fotovýstava umí člověka obohatit :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice pravda, ale jak jsem taky psala sama nevím co mi to přinese. To je ve hvězdách! Radost? Smutek? To teď nevím....

      Vymazat
  5. Vendy, přeji do příštího roku zdraví, mnoho pěkných výletů a opět nějakou tu fotovýstavu.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji, co se týče výstavy ve výloze, majitelka je nakloněná tomu aby tam byla i příští rok. Mě napadla jedna věc, už to mám tedy ve formě fotoknihy, ale jsou to moje básně na pozadí fotky. Ukážu jí to a uvidíme na čem se shodneme....

      Vymazat
  6. Šťastný a spokojený rok i tobě, Vendy! Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní1/1/22 01:42

    Lydie

    Fotky jsou opravdu pěkné.
    Do nového roku přeji hodně štěstí, zdraví a dobrou "mušku" - teda spíše oko při focení.
    Jo a už se těším na tu výstavku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidím jak se domluvíme, ale paní Juhas je tomu dost nakloněná.... díky za přání!

      Vymazat
  8. Brambůrko,
    nikdy mě hlava nebolela...!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi taky nemůžeš nechat nějakou autorskou licenci? Ts, ts, ts.... ;-)

      Vymazat
  9. Vendy, ať ti ty zájezdy vyjdou, znám to, jaké to je, když se těšíš a pak to nevyjde a musí se vše rušit.Pak už jen pohodlné boty a foťák a hurá za dobrodružstvím. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavně aby to ustála ta "moje" cestovka! Tady široko daleko není žádná která by ty jednodenní zájezdy dělala a navíc měla odjezd ze Třebové.... zatím ty dva roky ustála, ale jestli by zvládla i třetí debilní rok ... vybrala jsem si zájezdy tentokrát s méně lezením do kopce. Jeden, který jsem už absolvovala, ale řekla jsem si, že jestli bude v nabídce tak ho dám znovu, pak naprosto pohodové Průhonice a Konopiště, oba na jaře kvůli rododendronům, a na podzim pak Karlštejn a Koněpruské jeskyně s Velkou Amerikou (a to si musím platit, i když máme chatu za kopcem, ale nikdo jaksi není ochotný si tam se mnou udělat výlet. No na Karlštejn se dostanu bez problémů, ale na další dvě destinace už to chce autem) a pak Polsko, zámek Mošna a zlaté doly. To už jsem měla v plánu vloni, ale.... Ještě se rozmýšlím nad jedním, do Rakouska, ten už jsem taky absolvovala, ale s radostí bych si ho dala na podzim, protože to budou lesy zlaté, jelikož jsou bukové.

      Vymazat
  10. VendyW, ať nový rok už je povedený, všechny zájezdy se uskuteční, při letu balonem bude krásné počasí, operace dobře dopadne, bolest zmizí a vše se daří k plné spokojenosti.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....