15 listopadu 2021

Ze zámku ....

 

.... do parku vedly moje další kroky. Dalo by se říct, že
bych už za ta léta měla mít anglický park prochozený křížem krážem a znát v něm každou cestičku. To jsem si sama myslela, ale zjistila jsem, že tomu tak vůbec není. Takže až tam půjdu příště, mám ještě co objevovat. Letos jsem byla ochuzená o krásu zlatých buků a javorů, když jsem sešla dolů na oblíbenou trasu, zjistila jsem, že už je všechna krása spadaná. Jen pár větví ještě svítilo zlatem, ale jinak nic.
A to, že opět bude Huťský rybník napůl vypuštěný jako každý rok už jsem čekala, ale nečekala jsem, že bude vypuštěný úplně. Zřejmě na něm probíhají nějaké práce, protože za zákrutem bylo slyšet těžkou techniku. Takže kolem a kolem, letošní sezónu uzavírací výlet mne tedy lehce zklamal. Tedy co se týče focení. Nicméně, pro srovnávání si vždycky udělám fotky mých oblíbených výhledů a pak je zajímavé si připomínat jak v kterých letech vypadala ....


Ač nebyl svátek ale všední den, návštěvníků v parku bylo dost. Popravdě zatím nejvíc co jsem tu zažila




Krom mého oblíbeného mostu přes Huťský potok, je v parku ještě pár dalších. Tenhle je přes již dnes nepoužívané koryto kanálu který vede celým parkem 


Tenhle most už znáte, je můj nejoblíbenější na trase


A pohled od hladiny. Opět jsem si pochvalovala vynález výklopného displeje


No, most v Kromlau to není, ale i tenhle dělá pěkný odraz


Poslední z mostků přes potok, no i když vlastně na jeden jsem zapomněla. Není na mé trase, ale až úplně na konci parku kam jsem nazacházela. Ten v minulých letech nahradil starý, již doslouživší.


A poslední, oblouk Čertova mostu. Celý most se mi do záběru nevešel, a když už, tak z něj mezi stromy nebylo skoro nic vidět. Ostatně tenhle most jsem už vám jednou představovala v detailnějším článku


V parku se nachází i několik umělých jeskyní. Ta největší se jmenuje Poustevníkova, a je to takový jeskynní průchoďák



Vnitřní část. Opět bohužel jsem se nevešla. Ale spíš než samotná jeskyně je zajímavá struktura kamene. Nejsem geolog, tudíž vám neřeknu co to je za šutr




Druhá, menší jeskyně je až na konci cesty kolem rybníka v parku u bývalé brány


Ondatří ostrůvek. O ondatrách a jejich dovozu z Ameriky na Dobříš jsem už také psala. 


Tentokrát se žádné odrazy Vargače a stromů na hladině rybníka nekonaly ...



Tolik z Dobříše. Příští návštěva už bude zas jarní ....
P.S. Konečně jsem si zaplatila po letech plánování, toužení ale i prokrastinace a zapomínání svůj vysněný let balónem. Takže někdy během příštího roku ze mne bude vzduchoplavec!



19 komentářů:

  1. Vendy, také to tak dělám, že fotím a pak srovnávám a vidím ty změny a proměny. I tak jdou fotografie zajímavé a líbí se mi ten kamenný můstek. Ten vydrží další staletí, kdežto ty moderní se po pár letech rozpadnou... Měj krásný nový týden ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takových fotek víc i odsud, dělala jsem už několikrát na blogu srovnání jednoho místa v ten samý sen, ale v různé roky. Ty můstky jsou pěkné, proto jsem tentokrát fotila všechny, ne jen ten velký.

      Vymazat
  2. Procházka parkem se mi moc líbila. Můstky jsou kouzelné, líbí se mi jejich odraz ve vodě. Na odraz zámku v rybníku si pamatuji. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná procházka.Když sluníčko vyleze pořád je v přírodě krásně.Dnes konečně vylezlo.Líbí se mi kamenný most,pár jsem jich už také fotila.Mám ráda takové stavby.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera taky u nás trochu svítilo, dneska se rozmejšlí. Ale je pravda, že i přes pokročilou roční dobu mi to počasí vyšlo naprosto luxusně....

      Vymazat
  4. Tak procházka s focením se vydařila.
    Doufám, až poletíš balonem, tak že budeš fotit. Já si to tady prohlédnu a budu si myslet, že letím taky. /ve skutečnosti bych se asi bála/.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyšla, vyšlo i počasí, takže to bylo krásné rozloučení s letošní chatařskou sezónou. Na ten balón jsem zvědavá, moc. No já to dělám tak trochu i kvůli blogu ;-) Ne, prostě si to chci zažít. Letět.

      Vymazat
  5. Fotky jsou skutečně parádní, když se podzimní den povede, nádhera!
    A let ti moc přeju!
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se povedly všechny ty čtyři dny co jsem na chatě byla, až mne to překvapilo, jaké jsem měla štěstí. Na ten let jsem zvědavá, sice to bude trochu dobrodrůžo v práci, jestli zavolají pár hodin před odletem tak shánět náhradnici bude těžké. Většinou se odlet kryje s mým nástupem do práce. Někdy sice také létají i ráno, ale většinou odpoledne tak kolem čtvrté nebo páté. Záleží na povětrnostních podmínkách.

      Vymazat
  6. Fotky mostu jsou nádherné !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Odrazy mostu ve vodě jsou úchvatné. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nejkrásnější odraz mostu ve vodě je v parku Kromlau. Čertův most se mu říká. Když si zadáš do vyhledavače Ďáblův nebo Čertův most Kromlau tak to se po....š. Já tam byla, ale při mé smůle bylo jezírko a okolí v rekonstrukci a obehnané plotem... takže se mi nepodařilo taková krása, ale aspoň jeden dva snímky byly vcelku ucházející. Mám ho taky na blogu v rubrice Na cestách asi tak z před čtyř let

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky kamenných mostů zdobených zlatem listí. Jsi odvážná,bze se vzneseš balónem. To budou fotky. Ach....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teď na zemi odvážná jsem :D.... ale až dojde na lámání chleba, bůhví jak mi bude! Tak já z výšek strach nemám, i když tohle je zas něco jiného, nemá člověk pod sebou pevnou podstavu. To doufám, že něco nafotím....

      Vymazat
  10. Most je moc hezký. Let balónem přeji i závidím, já ho mám zatím jen v přáních.
    Hezký den. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho přála moc, moc dlouho. Jenže nic z toho pořád nebylo. Tak jsem si to prostě splnila sama.

      Vymazat
  11. Záběry jsou jak z hlubokého lesa, daleko od civilizace, a přitom zámek za rohem :ú.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten anglický park je přece jen divočejší....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....