02 listopadu 2021

Tedy musím říct ....


.... že letos byl na mě svatý Petr 
nadmíru laskavý. Každý můj letošní pobyt na chatě se nesl ve znamení krásného a slunečného počasí. Ať to byl jarní víkend s dcerou a Bobulí v květnu, červencová dovolená, nepovedený víkend s Bobulí  a dcerou v září, až ke dvěma prodlouženým svátečním víkendům v září a říjnu. Vždycky jsem měla krásné počasí. Nevím čemu za to vděčím, že mi tak přeje ale jsem za to ráda. Možná usoudil, že těch propršených dovolených jsem si už užila dost a tak si zasloužím hezké počasí na každou mou akci. Protože i našim dandíkářským sletům byl nakloněn mnohem víc než ten zatracenej kokotvir, který nám zrušil už dvoje setkání.
Ten poslední sváteční víkend byl tak trochu neplánovaný, původně jsem na chatu vyháněla muže, aby tam odvezl dřevo a další potřebné věci, ale ten, jak zjistil, že má být hezky odmítl s tím, že si chce ještě naposledy zajezdit na motorce. A když přišla vedoucí s tím, že v pátek nebudou večeře, chopila jsem se příležitosti a vyrazila já. Sice jsem se musela vrátit už v neděli aby mi v pondělí mohla ukázat jak funguje nový systém výdeje (tedy jen ten softwarový) ale i tak jsem si to užila. Výlety po okolí, setkání s Padesátkou na Náplavce, procházka podzimní Prahou .... prostě závěr sezóny jak malovaný.
Beru to jako závěr, protože počítám, že v listopadu už se asi nenajdou natolik teplé dny a slunečné dny aby stálo za to na chatu vyrazit ....


Nicméně jak uvidíte z následujících fotek focených z vlaku po cestě do Prahy, nevypadalo to, že by mělo být tedy hezky ... jo, od nás jsem vyjížděla za sluníčka, ale na Smíchově jsem vylezla do silné mlhy a pěkné zimy. Dokonce to vypadalo, že takové počasí bude až na Mníšek, ale v půlce Řitky jak když trhne  oponou, začalo svítit sluníčko a svítilo každý den. Občas tedy s menší ranní prodlevou, než se mu podařilo vyhnat mlhu z polí ...









Ve čtvrtek když jsem jela jako každý rok se tradičně  rozloučit do dobříšského parku, byl jen lehký opar. Ovšem v sobotu, když jsem jela do Prahy na Náplavku, z jedné strany silnice bylo jen namrzlo a sluníčko, ale za dálnicí u lesa se pěkně válela mlha. A válela se až do Prahy, kde se zvedla až po hodině našeho procházení a konzumace oblíbené pljeskavice a rybízáku. 

Fotila jsem opět telefonem, a někdy tedy vylezly z toho tak trochu věci. Sama nechápu proč mi tak někdy fotku zdeformoval....
Pohled vpravo ....


.... a ze stejného místa pohled vlevo










Tenhle pohled mi tak trochu evokoval tropický les. Ovšem je to klasický středočeský smíšený les na Cukráku ;-)


Omlouvám se za některé zvláštní formáty fotek, musela jsem totiž eliminovat ořezem rušivé elementy jako jsou svodidla a projíždějící auta...





28 komentářů:

  1. Jsem ráda, že ti všechny pobyty na chatě vyšly. S podzimem a sezónou jsi se rozloučila parádně. Těším se i na dlší fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byla jsem překvapená, když jsem si to zrekapitulovala. To se mi snad ještě nikdy nestalo abych měla tak stálé hezké počasí v různých měsících. Obzvlášť teď to září a říjen. Třeba to vyjde i v listopadu že bude nějaký víkend slunečný.

      Vymazat
    2. Také doufám, že listopad nám ještě nějaký pěkný den nabídne. Hlavně na umytí oken. Dneska jsem umyla jedno okno a vyčistila akvárko, šla k zubaři a jsem hotová. Zítra odpočinkový den. :-D

      Vymazat
    3. Co se týče oken, jsem na tom stejně. Jenže nám tu pořád jezdí náklaďáky s hlínou a jelikož zajíždějí do řeky, roztahují po celé vsi bláto. To když uschne tak se za každým náklaďákem práší až hrůza. Takže mýt okna je naprosto zbytečné. Jeden den to umeješ a za dva dny už tam je zas vrstva prachu. Takže já s tím počkám na co nejpozdnější dobu. A co mě čeká je otrimovat Myšpulína

      Vymazat
  2. Určitě se ještě nějaký pěkný den objeví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano, ale už to nebude na takhle dlouho. A jen asi na víkend. Teď na svátek na chatu pojede mužskej.

      Vymazat
  3. Vendy, to jsou nádherné fotky. Zamlžená krajina je trochu tajemná.

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny fotky mají své kouzlo a mě se moc líbí.
    Přeji hezké dny, však budou. J

    OdpovědětVymazat
  5. Fotky jsou nádherné,některé zvláštní a líbí se mi poslední.Mobily fotí dobře,přesvědčila jsem se o tom,když jsem měla foťák v opravně,protože jinak s ním moc nefotím.
    Já hodně ořezávám,co se mi nelíbí,jde pryč.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zjistila jsem, že musím fotit tak jak to na mobilu je, a teprve pak dělat výřez, protože zoomované fotky jsou strašně nekvalitní, ale když udělám výřez, kvalita je stále stejná a dobrá. Ořezy používám při tom, když se mi ve fotce něco motá co tam být nemá.

      Vymazat
  6. Ranní mlhy jsou inspirativní :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou, akorát že tentokrát na mě žádná nepočkala ;-). Buď jsem se vzbudila a už byla fuč, nebo byla na jiné straně než jsem byla já. Navíc jsem vlastně od příjezdu ve čtvrtek každý den někam ráno jela za nějakým účelem takže si zajít do lesa jen tak fotit nešlo a když jsem se vracela už samozřejmě byla mlha pryč...

      Vymazat
  7. Tak u nás se zatím žádné mlhy a mrazy nekonaly. Ale abych to nezakřikla. Dokonce bylo o víkendu "na tričko".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to vlastně v sobotu odpoledne taky na Brdech bylo na triko, ale ty mlhy byly taky. Tady u nás mrzlo po ránu skoro celý předchozí týden.

      Vymazat
  8. Vendy, hezké fotky s mlhou, tajemné. Přeju hezké dny. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, já si focení v mlze užívám, i když tedy je i velký odpad ve fotkách, protože se špatně ostří. Mlha sráží ostré hrany které využívá foťák k ostření...

      Vymazat
  9. Napadlo mě přesně to slovo, jako Lenku - tajemné fotky!
    Vendy, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mlha taková tajemná je, takže je to dobře vystižené!

      Vymazat
  10. Podzimní fotky s určitým tajemnem jedna báseň.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Mimořádně krásné fotky, i mlha má své kouzlo. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Valící se mlhy jsou působivé, námraza k nám ještě nedorazila, ale pneumatiky jsme na každý pád už přezuli.

    OdpovědětVymazat
  13. Mlha je inspirativní a ráda v ní fotím, mrazíky tu byly celý předminulý týden, a pneumatiky má na starost mladej, neb dělá v servisu ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Mlha zde na fotkach je fascinujici

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že mlha v přírodě je fascinující vždycky. Na dálnici už mnohem méně.... :D :D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....