01 listopadu 2021

Opět ty květy .....

 


.... a i když byť to tak nevypadá, jsou 
podzimní. Poslední zbytky které jsem ještě na záhonech našla tady na zahradě nebo na zahradě na chatě. Takže než se podíváme na podzim na Brdech nebo v Praze, podíváme se na pár překvapivých květů, které by člověk na podzim zas až tak nečekal ....


Tak trochu výjimkou jsou japonské sasanky, ty rozkvétají v půlce září, takže už tak trochu k podzimním patří


To ptačinec už tak častý nebývá, spíš patří k vrcholnému létu. Ale tenhle jeden si hověl na chatě v záhonu


Stejně tak i drobnokvěté karafiáty, ty mi dělali ohromnou radost, patří mezi květy, které byly ve směsi nízkých trvalek. Krásně rozsvítily záhon v mnoha odstínech růžové


Pomněnky by také člověk spíš čekal od jara do léta. Ale tyhle byly nějaké otužilé....




Co ale rozhodně člověk na konci října nečeká jsou květy náprstníku. Já sama na ně chvíli koukala jak puk ....



Ovšem sporýš klasnatý, nebo také argentinský ten dokáže kvést od počátku léta až do mrazů



20 komentářů:

  1. Ptacinec my take kvete, uchytil se nejak vvkvetincci mJinak na louce cekanky apodd..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ještě venku v truhlíku kvetoucí surfínky a verbeny

      Vymazat
  2. Hezké záběry květin jsi nafotila Vendy. na loukách se ještě ledajaké květy najdou, dokonce se dají nafotit i kopretiny, které jsem také nafotila. Ptačinec kvete téměř celoročně a také chudobky - sedmikrásky kvetou mnohdy i v zimě. Měj krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Potkala jsem teď zvonky, čekanky i takové ty fialové chrpy. I jsem je fotila, ale nebylo z toho nic. Sedmikrásky mám na zahradě taky už vlastně celoročně.

      Vymazat
  3. Krásné květinky.Já vidím nejvíc sedmikrásky a občas ptačinec,ten fotím moc ráda.
    Jinak jsme u nás v sídlišti pod listím.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je pravda, že sedmikrásky kvetou i přes zimu, ptačinec jsem zatím tak dlouho kvést nezaznamenala.

      Vymazat
  4. Krásné a vytrvalé, jen tak se nazdávají :o) ten náprstník je skutečně úžasný a nečekaný...
    Vendy, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mne překvapil nejvíc. Jinak mi tu ještě taky kvetou růže, takové opravdu poslední mohykánky, kvítávají až do mrazů.

      Vymazat
  5. Vendy, zdravím. Člověk by neřekl, co všechno ještě kvete... A Ty jsi to hezky zachytila. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem koukala. Tak teď by měla být hlavní sezóna chryzantém, o tom žádná, jen já zas o ně přišla. Před barákem mi jedna živoří, ta se vzpamatovává z nájezdů slimáků.

      Vymazat
  6. Krásné fotky kytiček. Některé občas vykvetou v době, kdy to nečekáme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, nejvíc mne ale překvapil ten náprstník

      Vymazat
  7. Tak za mě něžná pomněnkově modrá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co bylo zvláštní? Že ty podzimní květy měly mnohem sytější barvu než ty které kvetou v létě. A byly víc do tyrkysova.

      Vymazat
  8. Tak teda ten náprstník mne překvapil.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě popravdě taky. To že když jsem ho ostříhala na jaře po odkvětu a on za měsíc vykvetl zas, to vím, ale že by vykvetl na konci října, to se mi nikdy nestalo.

      Vymazat
  9. Super přehled letních květin, co vydržely do října. Říjen byl mimořádně vydařený. My jsme ještě zobali pár jahod a to né těch měsíčních, stáleplodících, ale běžné letní jahody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já mám už jahody bídné, něco jsem už vyhodila a něco nechala, ale počítám, že z nich už příští rok nebude vůbec nic. Na podzimní výsadbu jsem nestihla koupit a tak se uvidí na jaře. Já mám stáleplodící velké jahody, když byla sezóna, tak měli krásné velké a nezvykle pevné plody. I ty měsíční se překonaly ve velikosti, ale ty vždycky spásla Bobule :D

      Vymazat
  10. Nádherné barvy, sporýš je mou jedničkou, i když jsem ten název dřív ještě neslyšel :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sporýš roste i divoce po loukách. Šlechtěných je mnoho barevných variet, i druhů. Já mám letos krásný bílý a donedávna mi kvetl. Zatím jsem ho ještě nevyhodila protože pořád vypadá, že by ještě mohl nasazovat na květ dál. Mrazy zatím nehlásí, tak si může vegetit klidně v truhlíkách pořád.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....