18 listopadu 2021

Dnes už až na ....

 

.... pár výjimek na stromech listí nenajdeme,
nicméně vrátíme se ještě na chvíli do doby, kdy něco na nich ještě zbylo. Letos se mi moc nepodařilo vyrazit na chatu v době kdy ještě na stromech bylo a vzhledem k tomu že jsou tam hojně zastoupené buky, duby, obzvlášť dub červený, habry a javory, na podzim to prostě na hřebenech hraje všemi barvami. Jenže měsíc mezi jednou a druhou návštěvou stačil na to, abych přijela už jen k málu. Tedy spíš popravdě jen k ubohým zbytečkům ....


Na pozemek jsem si kdysi přinesla z lesa několik semenáčků dubu červeného, měla jsem v plánu s nimi pohledově uzavřít linii stromů směrem k dálnici, jenže chytli se jen asi čtyři, dva z nich mi uřízli ČEZáci a tak zbyli jen dva. Ale když jsem v pravý čas na místě, jejich červenooranžovožluté zbarvení je opravdu fascinující ...




Mnohokrát jsem na blogu psala, že mou posedlostí a fascinací jsou buky. Jejich hladká ocelově šedá kůra ve spojení s jarní zelení, ale hlavně s podzimním zlatem je dokonalost sama. A když svítí do jejich korun slunce .....



Můj oblíbený bukový "veverčí" pohled do koruny



A ještě jeden


I v dobříšském parku už zbylo jen focení na zemi ....


Mezi dvěma návštěvami chaty, jsem za listím vyrazila i tady u nás




A na závěr jeden listový démoneček. Malá strašně ráda stále sbírá nějaké listy a obdarovává s nimi nejbližší rodinu ale i kamarády a paní učitelky ve školce ....





34 komentářů:

  1. Vendy,moc hezké hřejivé fotografie,ta poslední je top.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moje hola, o tom žádná, xichtí se stejně jako já :D :D

      Vymazat
  2. Moc krásné fotky. Vždy si říkám, jak to matka příroda zařídila, že ve studených dnech oblečou stromy a keře kabátky v teplých barvách. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, že jsem se mohla kochat krásnými barvami, které umí malíř podzim namíchat. U nás už jsou stromy holé a většina spadlého listí je i uklizena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já má ještě na zahradě restík, původně jsem měla v plánu o víkendu to dodělat, ale budu dělat fotoknihu takže se budu rozčilovat s něčím jiným ....

      Vymazat
  4. Radost pohledět, do zlata, do korun, na malou :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nejvíc vždycky nadchnou ty buky. Se sluníčkem je to jak obalené zlatem.... malá je vejlupek!

      Vymazat
  5. Hezké fotografie. Ani u nás listí na stromech není. Dnes jsem chtěla trochu venku fotit, ale počasí se zase pokazilo. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem nefotila hodně dlouho, vlastně naposledy na té chatě. Tady je taky pěkně hnusno a navíc jsem doháněla zahradní resty a ještě dohánět budu.

      Vymazat
  6. Nádherné fotografie.Moc se mi líbí ta brána a slečna nakonec.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tedy fascinuje ten javor za ní... ten je nádherný. Malá je démoneček, má se zatvářit mile, to jí říká máma ale je z toho tohle :D

      Vymazat
  7. Pěkné pohlazení na duši....
    Poslední fotka je super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrňous má prostě svou hlavu a tak si povětšinou zahraje na strašidlo....

      Vymazat
  8. Vendy, zdravím. Taky si ráda sbírám listí, baví mě v něm i chodit, jak to šustí... Famózní fotografie ! A roztomilá fialka na závěr, má moc hezké oblečení. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No v záplavě listí šoupat nohama po zemi nebo ho vykopávat .... tak to dělám dodnes. Ještě když byla naživu maminka a jezdily jsme na podzimní svátky s dcerou za ní do Prahy, tak jsme vždycky obě vyhledávaly na chodnících partie kde bylo nejvíc listí a taky se v něm brodily. Nejvíc pro nás byly hromady už nahrabaného. To jsme procházely nejraději. Tedy decentně, aby na nás nevyběhnul majitel který to tak pracně shrabal. A říkaly si, že by bylo fajn kdyby místo toho listí najednou byly papírový peníze! :D :D :D To oblečení má tuším z Tchibo anebo jsem jí ho kupovala v kaufu, teď si nejsem jistá, něco brala dcera a něco já a oboje bylo fialové.

      Vymazat
  9. Krásné, zářivé fotky a jedno fialové slunce nakonec :o)
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je slunce! Spíš hodně bouřkovej mrak! ;-)

      Vymazat
  10. Já prostě podzim miluji...barvy, sluníčky, které nepálí, vzduch, který voní i plískanice :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jen to sluníčko a barvy. Zbytek mi přináší nedobrou náladu, protože funguju na sluníčko a teplo ;-)

      Vymazat
  11. Vendy, krásně barevné fotky. Pohled do koruny stromu mám také ráda.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle buk, který jsem fotila fotím skoro pokaždé když jdu kolem. Mám ho už v mnoha podobách, ale ne zimní zasněženou, to nebude nikdy, protože v zimě se na chatu jezdit moc nedá. Jak zamrzne voda, jsme v háji.... I když letos byla sezóna výjimečně delší, zítra se vrací manžel který tam teď byl týden.

      Vymazat
  12. Syn má jednu část zahrady obklopenou lesem listnáčů- buky,duby,je tam i osika. Když se vše zabarví, je to krása, ale když do všechno spadne především do zahrady, tak to už áách dělám jenom já, protože mne od malinka baví brouzdat se vrstvami spadaného listí.
    Krásné fotky, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky! A hodně.... ale už to hrabat, to je pro mne očistec. Máme na zahradě lísky, katalpa a magnólie mají taky listy jak kráva a to všechno dohromady uklízet je pěkný očistec. Když to jde, tak na to beru sekačku nebo lux, ale to magnóliový listí musím pěkně ručně, je ohromný a hodně tvrdý, to už mi lux nesebere a sekačka se taky dusí.

      Vymazat
  13. Děti umí ocenit, co je krásné. V pozdějším věku list vložený do sešitu i školní úkoly zpříjemní.

    Veverky si výhledů užívají a shora určitě také :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shora jsem to ještě jaksi nezkoušela, nedá se na něj vylézt ;-)....

      Vymazat
  14. Kovová branka je vstup do pekla.
    Pěkné.

    OdpovědětVymazat
  15. No skoro to tak vypadá, jak žhavou barvu má to listí javoru!

    OdpovědětVymazat
  16. Mini tyhle podzimní fotky, zároveň se už moc těším na ty zimní. Kouzlo Vánoc už na nás dýchá ze všech stran

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vzhledem k tomu že já nejsem ani milovník zimy, ani vánoc, tak se zas tak moc netěším ...
      Jinak tě tu vítám!

      Vymazat
  17. Červený dub na podzim je pěkný, ale ochranáři přírody ho nemaji jsko nepůvodní dřevinu radi..Pekne fotky, škoda ze je podzimni krása tak pomíjivá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a na chatě je lemovaná těmi duby celá jedna část lesa mezi dvěma lesními cestami. Je to nádhera když se na podzim vybarví. Zvlášť v kombinaci s borovicemi které rostou před nimi. Ovšem je taky pravda, že se dost rozrůstá po okolí...

      Vymazat
  18. A právě pro tohle přírodní malování na stromech mám ráda podzim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ani tohle mne s podzimem nesmíří.... nemám ho ráda.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....