09 listopadu 2021

Červená ....

 


.... vládne podzimu, tak si dnes od Prahy
chvíli odpočineme a podíváme se na červenou v přírodě. Listy, plody, květy.... tam všude tuhle žhavou barvu lze najít. A co je nejklasičtější než takové šípky? Ty také vlastně dnes jsou základem ....






Plody kaliny si krásně rozumí s modrou oblohou a zlatými listy javoru


Japonský javor v plné kráse



Když se řekne len, nikdo si ho nespojí s červenou barvou. Jen s modrou. Ale takový len velkokvětý je nádherně červený




22 komentářů:

  1. Vidíš, červený len vůbec neznám. Je krásný. Máš ho na zahradě? A ještě kvete? J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho taky neznala, koukala jsem jak puk co to je. Měla jsem ho ve směsi co jsem si koupila na jaře v Lidlu. Je to jen letnička, takže už dávno nekvete. Už jsem to všechno dávno ze záhonu vyškubala, bylo to většinou už odkvetlé. Ale nechávala jsem to co nejdéle na záhoně aby to mělo možnost vysemenit.... tak se na jaře uvidí ;-)

      Vymazat
  2. Krásné fotky. Červený len vidím poprvé. Stále se učíme něco nového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla překvapená, když jsem si vygůglila co je to za rostlinku. Je to ze směsi, byl tam jak modrý tak tenhle červený a navíc ještě starý dobrý koukol. Z něj jsem si vzala semínka, ale jestli se mi vysemenil i tenhle červený to netuším. Nechávala jsem si všechny ty květinky co nejdéle na záhoně, tak jsem zvědavá co mi z nich na jaře vyleze....

      Vymazat
  3. Zrovna nedávno jsem po cestě domů z práce obdivovala překrásný šípkový keř. I při ranních mrazících je to fešák!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě šípky pořád připomínají hodiny venku v zimě, kdy jsme je chodili sbírat. S kámoškou jsme to dovedli k dokonalosti, že jsme si nosily malé nůžtičky a ostříhávali jsme je z keře.... ale je fakt že šípkový čaj pak chutnal mnohem líp, když člověk věděl co to stálo práce ;-)

      Vymazat
  4. Hřejivé fotečky, to se v této době cení. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy moc hezké fotografie, jen ten červený len mě překvapil a nikdy jsem o něm neslyšela. U nás se dříve ( ještě za dob JZD a Státních statků), pěstoval na polích a když kvetl, tak to byla nádhera! Měj krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si ještě pamatuju když se na Vysočině pěstovával len. Od Čáslavy dál k Železným horám kde jsme měli chalupu se krásně modrala pole.... teď je to samá žlutá. I když občas do né zasáhne červená jetele inkarnátu

      Vymazat
  6. Červená je v přírodě krásná.Nejvíce se mi líbí kvítka lnu.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě mi červeně kvetl koukol, ale ten jsem nenafotila, resp. nafotila, ale fotky byly špatné. Pro příští rok jsem si ale z něj nabrala semínka.

      Vymazat
  7. Japonský javor bych rád někdy fotil v jeho domácím prostředí :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné "červené fotky" potěšily v tento podzimní čas.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, šípky to je moje. Mám moc ráda šípkový čaj, tak každý rok sbírám, jsou hned u chalupy. A dávám si je doma do vázy, nebo do věnců. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje maminka si na to potrpěla, jak začal podzim a červenat šípky, hned je měla spolu s lucerničkami mochyně ve váze

      Vymazat
  10. Taky koukám na ten červený len. Taková ta rozmanitá barevnost u nás u mizí, spíš jde vše od rezatě-hnědé. Ale i tak je to hezké. Ale šípky červené jsou- to zase jóó :-).
    Prima fotky !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejseš sama koho překvapilo že len může kvést i červeně. Vím že je len jednoletý, jako trvalka ale že je i červený to jsem netušila.

      Vymazat
  11. Připomnělo mně to píseň ze semaforského období, kde se zpívá Červená, červená, když jí hladím ramena, ..., nejvíc se mi líbí, když se červená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správný název písničky je Zčervená, a text je zčervená, zčervená když jí hladím ramena ... ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....