10 listopadu 2021

Po malém odbočení ...

 


.... se zase vrátíme na skok do Prahy. 
Mlha se už dávno rozpustila a přenechala vládu sluníčku, a tak se můžeme procházet dál. I když maličký opar po ní stále přetrvával. Dnes se podíváme vzhůru. Tedy ne na oblohu, ale na krásné detaily domů na nábřeží kousek před Národním divadlem. Jen díky starosklíčku na digitálu, který nemá full frame, se sklo s ohniskovou vzdáleností 50 mm stává sklem s ohniskovou vzdáleností 70 - 80 mm a tak pokud se má do záběru dostat všechno co by člověk chtěl, musí se hodně couvat. Což ovšem s Vltavou za zády prostě nejde. Tak proto jen takové výseky z celé krásy těch domů ....

Budova Hlaholu pražského 
Když v roce 1861 tento zpěvácký spolek zakládal sbormistr a zpěvák, pražský sládek Jan Ludvík Lukes určitě netušil, že jeho odkaz bude živý ještě za 160 let. A že nezůstane jen u mužského sboru, ale že se přidá po osmnácti letech i sbor ženský a o půlstoletí později sbor dětský. Prvním starostou spolku Hlahol se stal hrabě Rudolf Thurn - Taxis. Přes všechny peripetie které za těch 160 let spolek postihly, je stále činný a v přítomnosti má 60 členů a svůj vlastní smyčcový orchestr. Na podobě budovy Hlaholu pražského se podepsal i architekt Josef Fanta (určitě vám něco říká secesní Fantova kavárna v budově Hlavního nádraží). 


Porcelánová mozaika v horní lunetě a pod ní heslo Hlaholu pražského. Zpěvem k srdci - srdcem k národu


To už jsme o kousek dál na Masarykově nábřeží a blížíme se k Národnímu divadlu. Skoro celou frontu Masarykova nábřeží tvoří krásné secesní činžovní domy s krásnými detaily




Když už jsou vidět, proč je nevyfotit ....


Šlapadla pro projížďku po Vltavě trochu změnila podobu



Budova Karlových lázní, Novotného lávka, Staroměstská mostecká věž a kupole kostela Křížovníků při pohledu z mostu Legií



Z mostu Legií jsem si seběhla dolů na Střelecký ostrov


Bez mobilu ani ránu! aneb realita dnešní doby. Všimněte si procházejícího muže....


Sovovi mlýny září do dálky a zvou na výstavu malíře Františka Kupky. 


.... a máme tu pána z předchozí fotky. Přišlo mi vtipné spojení fotící se modelky a člověka který tak trochu vypadal jak homeless a fotí si pohled na Hradčany nebo Karlův most. Vlastně na obojí ... Nevím jestli si fotografka všimla že jí vlezl do záběru, nebo byl skrytý za modelkou nebo fotila z jiného úhlu, ale já stála skoro za ní, vidíte jí v dolním rohu fotky. Nu což, editor umí zázraky



16 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie Vendy. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to jak to vypadalo když jsem vylezla z metra a viděla to mlíko kolem sebe to ještě dopadlo dobře!

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky. Moc se mi líbí detaily na domech. Někdy kolem takové krásy chodíme aniž bychom si jí všimli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celé to nábřeží je s těmi secesními domy lahůdka pro oko. A těch detailů nabízejí hromadu...

      Vymazat
  3. Nádherné detaily i další fotky.
    Praha láká.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzí mne, že jsem tentokrát nevzala nikouše a široký sklo.

      Vymazat
  4. Secese a zlatá Praha - dokonalé!
    Posílám pozdravy, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, je to skvělé a fotogenické spojení! Dokonce Hradčany byly vyhlášené jako nejkrásnější seskupení hradních budov na světě...

      Vymazat
  5. Dlouho jsem už v Praze nebyla, takže jsem se moc ráda podívala na Tvoje OK fotky !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší že ti jí můžu připomenout alespoň takhle!

      Vymazat
  6. Vendy, moc pěkné fotky. Já teď většinou Prahou jen projíždím bez zastavení. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teď zas procházela tam kde se neprocházím tak často, moje pole působnosti bylo nahoře od Petřína přes Nový Svět na Hradčany a dolů buď Nerudovkou nebo po zámeckých schodech na Malou Stranu a přes Karlův most do centra

      Vymazat
  7. No jo, u Hlaholu jsem v poslední době pečený vařený :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Pražská secese je kvalitní, je vidět, že R-U se na ní hodně podepsalo. Ta vodní šlapadla ale vypadají pěkně kýčovitě, jak v Disneylandu.
    Bez mobilu ani ránu - to každý den vidím v MHD, ale nejsem jiný :).

    OdpovědětVymazat
  9. Je fakt, že asi někteří R-U architekti se realizovali v Praze a ve Vídni zas ti čeští. Hele, mě ty šlapadla nijak nevadí, je to srandovní když ti po Vltavě frčí autíčko ;-).... já se snažím s mobilem moc nekamarádit, ale nějak mi to nejde :D. Ale rozhodně si nesednu a nedatluju jak ti na té fotce. Když už, tak hodím nějakou fotku na fb a zas jdu dál. Mě spíš vytáčí, že přijde parta lidí do hospody, poručí si pivo a pak, místo aby se spolu bavili čumí každý do mobilu.... to nemusí nikam chodit a čumět do něj doma u lahváče!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....