09 října 2021

Výzva č.2 ....

 


.... u JaryD (omlouvám se, ale stávkuje mi tlačítko pro možnost kopírování, takže vás nemůžu přesměrovat) se vztahuje k podzimním květinám.
No hezký téma, jen co je pravda, a neměl by být s ním žádný problém. Neměl, ale je. Letos mi nějak květinky neposkytly tolik své krásy jako vždycky a tak mi jich kvete teď na podzim poskrovnu. Přišla jsem o chryzantémy, nemám už léta jiřiny, třapatky už odkvetly. Takže z těch echt podzimních mám jen belgické astry a našla jsem tu a tam ještě nějaký pozapomenutý květ afrikánu. Ale ani po cestách se nějak moc květů nepoštěstilo nafotit, takže část budu muset věnovat travám s mrazivou ozdobou ....


V Klášterních zahradách jsem našla poslední z květů japonských sasanek 


Na louce se schovávalo pár květů ocúnů



Včerejší rosa a dnešní následek mrazivé noci na astričkách





Na listech šalvěje se usadila rosa v podobě milionů drobných kapiček








Na listech růží se jinovatka hned proměnila pod paprsky slunce v malé drahokamy ....



... a v protisvětle rozzářila proso





S akébii pětičetnou, respektive s jejími podivuhodnými plody jsem se potkala poprvé před dvěma lety při procházce s Padesátkou v palácových zahradách. Do té doby jsem neměla o této rostlině ani potuchy, po mém setkání s ní se najednou přede mnou objevovala všude možně, dokonce i v pangejtu u silnice na chatě. Odtamtud jsem si  dovezla pár zakořeněných větviček a teď čekám, kdy mi začne kvést a kdy se na ní objeví první plody. Zatím se šplhá vysoko, což je její vlastnost, neb je to hodně rychle rostoucí liána.  Asi to bude dlouhé čekání ....









21 komentářů:

  1. Vendy moc krásně ses výzvy ujala a nádherné fotografie pořídila. Moc děkuji za účast. Udělala jsi mi velikou radost a doufám, že i dalším čtenářům blogu. Těším se na další fotografie za týden, kdy to bude o barvách podzimu. to může být také zajímavé na focení. Přeji Ti krásné slunečné dny v pohodě a přeji dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak výzvy jsou pro mě výzva! Tudíž se snažím účastnit jak to jde. Na ten příští víkend už něco mám, dokonce ještě dřív než jsem o nějaké výzvě věděla jsem něco nafotila.... a možná i stihnu něco tady....

      Vymazat
  2. I mně jsi udělala radost krásnými fotkami. Obdivuji hlavně ty s kapičkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak stále zkouším starosklíčka na bezzrcadlovce a s novými mezikroužky.

      Vymazat
  3. Vendy,pokochala jsem se,to tedy, nádherné fotky 🍀👍

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, ty kapičkové fotky jsou top. Nádhera. Těším se na další díl.
    Měj fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotografie a kapičky,to je fakt parádní podívaná.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, píšeš, žes měla problém a pak takováhle pecka! Fotky parádní, jako vždy, hlavně ty kapičkové, a ty stříbřitě jsou jak vánoční. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak rozhodně jsem měla trochu jinou představu. A díky moc za pochvalu

      Vymazat
  7. S květinami na zahradě jsem na tom stejně jako ty. Výzvu jsem řešila u rybníka.

    OdpovědětVymazat
  8. Zapomněla jsem pochválit fotky. Ty prostě umíš a ty kapuckovéba namrzlé jsou prostě bomba.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkné fotky - ty s rosou jsou super.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky, rosa dokáže ozvláštnit i úplně obyčejné traviny. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ony ty traviny vypadají takhle zblízka jak nějací vetřelci ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....