10 října 2021

Pražské intermezzo ....

 

.... mého svátečního pobytu na chatě, plánované 
 s Padesátkou, se tentokrát konalo za krásného
slunečného počasí. Sraz jako vždy na Jungmannově náměstí a po Příkopech k Obecnímu domu. Tam jak už od Padesátky víte dělá její Prvorozený, ten ale byl momentálně na svatební cestě. Takže plánované kafe jsme si nakonec daly venku na předzahrádce a kochaly se a pozorovaly jak správné kavárenské povalečky cvrkot kolem. A ten byl nad očekávání velký. Po výtečném kafi a la Marie Terezie (já) a Alžírské kávě (Padesátka) jsme si obešly Prašnou bránu, a Celetnou se daly ke klenotu pražské kubistické architektury Domu u Černé matky Boží. Já totiž chtěla vidět ono ikonické schodiště, tisíckrát focené, ale stejně prostě úžasné. Dál pak přes Staromák na Mariánské náměstí, lehce jsme okolo Pinkasovy synagogy štrejchly Židovské město, přes Mánesův most na Malostranskou, odtud nahoru na Klárov s tím, že se opět na jídlo zastavíme v té skvělé italské restauraci. Nestavily. Restaurace nět. Restaurace zavřená. 
Tak jsme to vzaly přes lávku do Chotkových sadů, k Belvederu, kde jsem se těšila na Zpívající fontánu. Ta ovšem nezpívala páč byla vypnutá. Zahradou Belvederu jsme to vzaly bočním vchodem na Hrad, odsud Nerudovkou dolů a přes Karlův most na Národní na méně labužnický oběd do KFC. V metru jsme se každá upíchla na své straně nástupiště a vrátila se domů. Našlapaly jsme lehce přes deset kilometrů, já zas dobila baterky a pokecem si vyčistila hlavu plnou prapodivných myšlenek které musely ven, vyzkoušela naostro foťák i na normální focení, a ne jen s mezikroužky nebo na pár metříků. A doma si dala výtečný dortík který jsem měla v lednici jako sladkou tečku za krásně prožitým dnem ....

Že je Obecní dům vrcholnou ukázkou secesní architektury je prostě hotová věc .... přesto moc fotek nemám, přece jen na focení tam je dost tma a já neměla na foťáku daný blesk







A nakonec ona schodišťová " žárovka "








24 komentářů:

  1. Tak to jste se pěkně prošly. Na schodišťovou žárovku se vžycky rád podívám, právě teď mám na malé výstavě v Dejvicích vystavenou fotku až z té úplně nejhořejší části schodiště, kterou jsem si musel "vyčekat", protože mi dlouho nechtělo zasvítit sluníčko :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházka super, a ani mne nebolely nohy, těch deset kilometrů bych vůbec nečekala. Popravdě jsem myslela že taky by mohlo sluníčko zaúřadovat, venku svítilo, ale v jiném úhlu. Až nahoru jsme nešly, jen jsme jukly do té kavárny a zas šly dál. Ale určitě se tam ještě vrátím...

      Vymazat
  2. Krásná trasa, Vendy. Prohlídku Obecního domu jsem dostala před pár lety od muže k svátku, byla to veliká nádhera, kterou si ráda zopakuji. A v kavárně Domu u Černé matky Boží jsme mimo jiné snídali před promocí naší Terky - prostě krásné vzpomínky...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak my to daly jen v přízemí, ale i to stálo za to. Ta kavárna u Matky je taky něco, bohužel z ní se fotky nepovedly....

      Vymazat
  3. Obdivuji délku trasy, kterou jste prošly a hlavně nádherné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po Praze to odsejpá. Pořád je na co koukat, pořád se touláš nějakými uličkami až zjistíš nakonec kolik jsi toho nachodila....

      Vymazat
  4. Tak to jste měly pěkný den......

    OdpovědětVymazat
  5. Super den a spousty nášlapných km. Hlavní je ta pohodička.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to ani nebylo nijak znát, že těch kilometrů bylo tolik. A pohodička byla....

      Vymazat
  6. Pěkně jste se prošly, holky. A musím konstatovat, že fotky jsou bez blesku vždy mnohem hezčí. Nezkoumala jsem exif tvých fotek, ale já raději někdy dám o malinko vyšší citlivost, aby blesk fotky "nesplacatil". Fotky se ti povedly na 1*.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta SONY má jen externí blesk, ne zabudovaný a já ho tam namontovala vlastně až teď, po návratu. Takže jsem se musela spoléhat na inteligentní režim který tam mám nastavený. Ten se tedy osvědčil, takže zatím nebudu nic měnit. I když taky pár fotek stálo za nic. Exif je hodně zajímavý. Clona f/1, čas od 30 do 250 a ISO od 200 do 1600. Tentokrát jsem měla sebou Pantacon 50 a Helios 44M. Takže jen starosklíčka

      Vymazat
  7. Pade má moje sympatie, alžírskou kávu miluju! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tedy také, nicméně teď jsem objevila tu Marii Terezii a to je ještě větší mňamka! Samozřejmě že taky s alkoholem. Ta je s likérem Cointreau a šlehačkou s troškou oříšků. Vynikající! Takže k alžírské a irské přibyla i Marie Terezie. Těch zajímavých káv tam měli tedy hodně.... stojí to za průzkum!

      Vymazat
  8. Vendy, fotky jsou parádní. 👍👍👍 A stejně tak parádní je i pokec a vyčištěná hlava.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Máš pravdu, to kecání mi udělalo mnohem větší službu než to procházení. Mohla jsem svůj stav nazvat dle jedné z her Semaforu, Má hlava je včelín. A byla... jak přecpaný včelín. Protože jsou věci které se musí někomu vyblout, nelze je řešit sám, a ten někdo ale taky musí být opravdu důvěryhodný člověk. Díky Bohu za Padesátku a za to, že mě ještě doadoptovala do svých kamarádek....akorát, že má chudák ještě větší problémy, mnohem horší, díky té sopce na Kanárech. A já na ní navalím ty své, mnohem v kontextu s těmi jejími, vlastně stupidní.

      Vymazat
  9. Nádherné fotky.Tam to moc neznám,ale s kamarádkou bych si tam i tu kávu dala.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je nádherná i ta kubistická restaurace v Domě u Černé matky boží, něco jsem tam fotila, ale nebylo z toho nic. Ale co se mi tam líbilo bylo to, že tam měli puštěný swing. Ten dokonale tu prvorepublikovou atmosféru dokresloval. To jsem tedy kvitovala s nadšením.

      Vymazat
  10. Pěkná procházečka. :D Respekt. A fotky jsou taky super. Nejvíc se mi líbí ta žárovka, úžasné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On není problém po Praze nachodit mnohem víc kilometrů. Pokud to prokládáš osvěžením tak to ani nepoznáš že jsi toho tolik nachodila :D :D

      Vymazat
  11. Moc hezká procházka Prahou a jejími zajímavými místy. Krásné fotografie jsi pořídila. Včera jsem tu byla dvakrát a komentář pokaždé zmizel, tak doufám, že dnes zůstane. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím kde se zas co dělo, ale je fakt, že tu je jen tenhle koment, jiné ne.

      Vymazat
  12. Schodišťová žárovka je parádní, stejně jako fotky Obecního domu, kde jsem nikdy nebyla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budeš se divit, ale ani já ne. O tom schodišti, resp. o celém domě U Černé matky Boží jsem se dozvěděla až z různých fotoblogů a fotoskupin na fb. Takže jsem se tam prostě musela jít podívat. V době kdy jsem v Praze žila, byl Obecní dům něco strašně mimo, něco skoro nedostupného, ikonického.....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....