12 října 2021

Mezi jednotlivými pražskými ....

 

.... zastávkami si vždycky trochu připomeneme
moje milované vlčí máky. Vloni jsem jich, za mě s naprosto neznámých důvodů, měla po zahradě plno. Letos, když jsem si nasela semínka z loňské úrody jen dva. A to ještě na takovém místě kde se daly dost špatně fotit. Rostly totiž těsně u stěny bazénu. Takže najít takový úhel pohledu aby na něm nebyl bazén vždycky bylo dost obtížný úkol. Ale nakonec mi vydržely být inspirací celou sezónu co kvetly a tak jsem zas měla s čím si hrát ....

Určitě je jasné, že první dva nejsou divoké máky, ty jsem fotila ve veřejné výsadbě nedaleko pražské ZOO, když jsme tam na jaře byly s dcerou a Bobulí



Až teprve tyhle jsou ty "moje" soukromé modely




Tuhle fotku jsem si nazvala Zlatá exploze. Nevím jak vznikla, tedy jak se tam vzal ten zlatý výbuch, fotila jsem sice v protisvětle, ale slunce bylo mnohem výš, než aby se mi odrazilo ve vodě kterou jsem na květy stříkala. Dokonce ani na surové fotce nic vidět nebylo, až v okamžiku, kdy jsem mírně stáhla expozici se tam ukázal ten zlatý kotouč








Musím říct, že uplynulý víkend, ač krásně slunečný jsem měla tedy řádně vypráskaný. Místo abych lítala s foťákem po lesích a naháněla podzimní barvy, jsem v sobotu po volbách stříhala namrzlé fuchsie které jsem nestihla v pátek uklidit. Do toho přišel syn a tak jsme zazimovávali bazén a altánek. Navíc jsem už v sobotu po týden trvajícím silném kašli už skřehotala jak Rákosníček a odpolední volební výsledky jsem místo šampaňským zapíjela mnoha hrnky čaje. Večer jsem už začala tušit nějakou nedobrotu, a taky že jo, ráno jsem se vzbudila se zatemovanou hlavou, z očí a z nosu mi teklo jak z prasklého potrubí, kašlala jsem ještě hůř než doposud, a bolel mě celej člověk. Takže krásně slunečnou neděli i následující pondělí jsem střídavě prokašlala, prospala a prosmrkala. Dneska jsem zkusila vstát a něco málo doma udělat, ale s velkou chutí zas do postele zapluju. Dokonce jsem si udělala i test! byl negativní. Zítra tedy vyrazím k doktorce, protože už mám docela od kašle bolavé svaly na žebrech a kašel ani po týdnu užívání stoptussinu nehodlá ustoupit. A jít s tímhle do práce se mi tedy vážně nechce. Už minulý týden na mě docela nepříjemně zahlížela jak kolegyně tak i panstvo na večeřích.
Prostě začal opravdu podzim s veškerými jeho radovánkami!


16 komentářů:

  1. Krásné fotografie, moc se mi líbí ty se zlatým prachem nebo jak bych to nazvala.
    Přeji brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, za pochvalu i přání. No to je taková malá záhadička co vzniklo na té fotce. Jinak to je ale úplně obyčejná voda stříkaná sprejem před foťákem....

      Vymazat
  2. Moc krásné fotografie. Včera mi komentáře uTebe mizely, tak doufám, že dnes už zůstanou. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem žádné zmizení nezaregistrovala, ale strašně mne štve, že skončila služba upozornění na komentáře na mém blogu v mejlech. Na ostatní blogy mi upozornění chodí stále, ale na já musím do administrace abych zjistila kdo mi co kde komentoval.

      Vymazat
  3. Vendy, fotky vlčích máků jsou krásné a moc se ti povedly.👍👍👍
    Méně příjemné jsou zprávy o tvé nemoci. Už jsi byla asi načatá a tím zazimováním jsi to dorazila. Tak držím pěsti, abys byla co nejdříve v pořádku. Mám na kašel dobrou zkušenost s ACC Long a čajem od Teekannee. Já mám kytky ještě venku, v sobotu jsme to s mužem přikryli netkanou textilií a vybalovali to až včera. Ale denně sleduju předpovědi počasí.
    Měj se a kurýruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kašel jsem měla už týden před tím, a to hodně silný, ale říkala jsem si, že to přejde. Tu sobotu co tu byl synátor jsem byla dokonce v bundě, i když svítilo sluníčko po té mrazivé noci to bylo sakra studené. To až v neděli to propuklo naplno. Je to něco v horních cestách. Vyfásla jsem kodein na ten šílenej dusivej kašel a mám být v klidu. Já si koupila taky nějaký čaj při nastydnutí, ale už to do sebe leju dlouho a v takovém množství, že už se mi do toho moc nechce. Kytky mám venku pořád, fuchsie ostříhané do dřeva, takže těm už ty mírný mrazíky moc neublížily a ostatní kytky to zatím rozdejchaly. Orchideje jsem ještě v sobotu stačila stejně jako kaktusy uklidit. Mám spolehlivý ukazatel. Begónie. Ty ještě nezmrzly.....až mi bude líp, tedy až při každém rychlejším pohybu nezačnu kašlat málem do bezvědomí, tak je budu lifrovat nahoru...

      Vymazat
  4. Vlčí máky mám ráda a letos jich bylo nějak hodně.Ráda je i fotím.
    Tvoje fotky jsou moc krásné a ty,jak na nich poletuje nějaké chmířičko jsou opravdu nádherné.
    Hezký večer Vendy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když jich letos byly mraky, vždycky tam kde jsem nebyla já. Tady u nás nikde nic. Tudíž jsem byla odkázaná na ty dva moje, ještě že dokáže jedna jediná rostlina vyprodukovat tak obrovské množství květů! To tam poletuje voda ze spreje kterým jsem si stříkala před foťák....

      Vymazat
  5. Vlčí máky jsou nádherné....
    přeji Ti, ať brzy uzdravíš. Nějak ta nemoc tady řádí všude kolem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou a jsou nesmírně fotogenické a pro mě to je obrovský rochnění se v jejich focení. No řádí to, i mužskej něco absolvoval. A vlastně i dcera s malou.... je to něco v horních cestách dýchacích. Dostala jsem kodein na zklidnění a doporučení klidového režimu s dostatkem tekutin.

      Vymazat
  6. Vendy, zdravím. Vlčí máky mám moc ráda a Ty jsi je tak hezky vyfotila. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si je zamilovala už dávno, a pořád se snažím si je dopravit nějak do zahrady, ale bezvýsledně. Dopraví se sami když se jim zachce ale ne kdy chci já.

      Vymazat
  7. Vendy, nádherné fotografie. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Vítej do klubu. Naštěstí mám dovolenou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jen prostě nahlásila v práci že potřebuju ležet a že dám vědět co bude nebo nebude. Jako prduch prostě můžu. A popravdě už mě nezajímá, že za dva roky se nenašel nikdo kdo by byl plnohodnotná náhrada za mě. Já se tam nehodlám uštvat. Navíc jsem za celé tři roky co tam jsem marodila když to sečtu tak jen asi týden, deset dní. Většinou jsem všechno jak blbec přecházela aby nebyl problém s tím, že nemá za mne kdo jít.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....