13 října 2021

Cestou nahoru a zas dolů ....

 


.... tak by se daly nazvat naše toulky s Padesátkou.
Čili z Nového města na Hrad a zas dolů. Ostatně trasu jsem vám popsala v předminulém článku, a dneska se podíváme na naše různá zastavení v obrázcích. Je to takový průlet časem a místem ....


V Celetné skoro před jejím vyústěním na Staromák je prodejna pro nás straky. 
Swarovski. 
A výlohy podél vchodu jsou od shora až dolů plné krásných třpytivých kamínků. Zkusila jsem, jestli to půjde vyfotit. První fotka mne překvapila tím, že mi přes displej běhaly černé čáry jako kdybych se dívala v televizi na monitor. Asi víte co myslím, prostě pokud televizní kamera najede na záběr monitoru či jiné obrazovky, běhají po ní takové černé čáry, a naprosto stejný efekt mi udělaly na displeji foťáku ty třpytivé krystaly. Dokonce i po vyfocení tam ty čáry byly. Při dalším záběru ale už byl klid, i když se nepodařilo zaostřit. Takže tu máme takový třpytivý vodopád ....


Na zahrádce restaurace před Týnským chrámem si dali dostaveníčko chovatelé a majitelé československých vlčáků. Nic divného by na tom nebylo, až na to, že to byli všichni cizinci. Španělé či Italové. Bylo jich tam hodně. Psů. A byli úžasní ...


Kostel sv. Mikuláše č.2. Tenhle patří církvi husitské. A káže v něm jako farářka žena. Ostatně ta ještě s několika dalšími lidmi obcházela se svíčkami jak v nějakém rituálu sochu Jana Husa ....
P.S. Nějak mi připadlo, že s novým Mariánským sloupem se celé náměstí jakoby scvrklo. Ovšem sloup je krásný, a já absolutně nechápu ty rozjitřené vášně při jeho znovupostavení.


Do kostela se sice dalo nahlédnout, leč vidět nebylo skoro nic


A jsme u Rudolfína a před námi je Staré město. Jen ještě musíme přejít Mánesův most. Najít v Praze místo bez značek a bez aut je prostě zhola nemožné. Vždycky vám v záběru straší jedno či druhé. nebo oboje ....


Kašnička ukrytá pod břečťanem vedle hotelu Hoffmeister pod klárovskými zatáčkami


A jsme u Belvederu. Díky tomu, že staroskla jsou pevné padesátky, do záběru se mi nedostal, to bych musela fotit až od Hradu .... tak jeden z detailů


Má zpívat, ale nezpívala. Aneb nezpívající Zpívající fontána před Belvederem


Zarámovaná Matička Praha

Trochu jiný pohled na Hradčany. Ze zahrady Belvederu





Kohlova kašna (nemá nic společného s kancléřem Kohlem) na druhém nádvoří Hradu narozdíl od té Zpívající fungovala


A jsme nad Nerudovkou


Pohled na kostel panny Marie Matky ustavičné pomoci a sv. Kajetána shora od Hradu ....


.... a zevnitř





Král a císař Karel IV. se s námi loučí svým shovívavým pohledem 



19 komentářů:

  1. Moc hezká procházka Prahou. Díky za krásnou podívanou. Přeji Ti moc pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo... takovýhle courání miluju. Nikam nespěchat, volit si směr podle svého, zalézt si do uliček který se mi líbí .... tu a tam si dát nějakou dobrůtku. To je podle mého gusta!

      Vymazat
  2. Vendy, udělaly jste si krásnou procházku. 👍👍👍 Nad krásnými fotkami jsem se zasnila.
    Občas si také jdu zahrát na turistu a očividně se mi to daří. V jednom obchůdku na Královské cestě na mně prodavač začal anglicky. 😀
    U nás v ulici bydlel pan Šmíd, který úzce spolupracovat s Karlem Hartlem při křížení vlků a psů. Měl tu velkou chovnou stanici. Československý vlčák se opravdu povedl. Naši mladí budou mít chodského psa, o víkendu se jedou poprvé podívat, zatím mají jen fotky. Takže budeme mít v domě nového obyvatele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tohle plemeno se opravdu podařilo. Je krásné na pohled a i užitečné. No tedy to je asi blbost, když vlastně honilo lidi na hranicích..... Nás pro změnu na cizojazyčné tůristky šacoval číšník či provozní nebo co to bylo v tom domě U Černé Matky boží. Něco tam už vysvětloval dvěma ženám před námi, my se tiše připojily a on nějak usoudil že jsme cizinky a tak se zeptal jestli anglicky nebo česky. Takže jsme řekly že klidně česky. Od té chvíle to vlastně vysvětloval jen mě, a když dovysvětloval tak jsem se otočila a šla jsem si vyfotit to schodiště, tak říká Máte pěkné tetování! Když odešel tak Pade povídá : Já se po..ru, von tě normálně balil! A to si jen stála a čuměla.... 😆😆😆

      Vymazat
  3. Vendy, také děkuji za hezkou procházku doplněnou fotografiemi a popisem. Opět zajímavé pohledy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač. Víš co je zajímavé? Dneska jsem si říkala že jsi už dlouho u mě nekomentovala ani jsem nečetla žádný tvůj nový článek. A ejhle, už jsi tu 😉

      Vymazat
  4. Tvoje pohledy na Prahu se mi moc líbí.Jsou opravdu nádherné.A ještě k tomu pokec s kamarádkou,to mám ráda,ale stačí mi to u nás po městě.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych měla takovou tady, tak nemusím jezdit řešit problémy s nesmrtelností chrousta až do Prahy...jenže nemám. Už kvůli tomu, že u Padesátky si můžu být jistá tím, že o čem si povídáme, a jsou hodně důvěrné věci, u ní taky zůstane. Ne že to na mě napráská třeba na blogu. U zdejších by jakékoli tajemství vydrželo tak pět minut a pak by to vědělo celé široké okolí. Tak to bohužel na vsi je. Proto a ještě i pro spoustu jiných důvodů tady prostě nemám takovou kamarádku celých třicet let.

      Vymazat
  5. Tohle se neokouká, a ten pohled shora na střechy, to můžu kdykoli, Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Praha se neokouká nikdy. Malostranské střechy jsou kapitola sama o sobě a krásně se na ně dívá z palácových zahrad, to jsou snad nejhezčí pohledy na ně.

      Vymazat
  6. Parádní výšlap a krásné fotky. Jak píše Jiřinka, tohle se neokouká...
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze se vždycky najde něco na co se dá koukat a co je vlastně pro člověka i poprvé. Buď že si toho nevšímal, protože mu to připadalo úplně normální, nebo prostě koukal po něčem jiném. Až teď s odstupem si to uvědomuju....

      Vymazat
  7. Krásná procházka Prahou, kochám se Tvými fotografiemi. Jak psala děvčata přede mnou, tohle se nikdy neokouká.

    OdpovědětVymazat
  8. Vášně ksou u politickych, ne z estetickych duvodu..u sochy marsala Koneva se take neresila kvalita umeleckeho provedení

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy,ráda jsem se prošla, děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že se ti procházka líbila stejně jak mě!

      Vymazat
  10. Praha má vždycky co nabídnout, prakticky kdekoli :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom s tebou souhlasím, jen bych se taky potřebovala vydat trochu jinam než furt jen na Staré Město...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....