04 září 2021

To nám to uteklo ....

 


.... a máme za sebou skoro celý výlet. Jen si ještě 
odskočíme na prohlídku jednoho opevněného kostela který je při cestě. Tedy oni jsou tam dva, sv. Michael (foto bylo v minulém článku) a kostel Nanebevzetí Panny Marie ve městečku Weisenkirche (Bílý kostel) jenže ten je přímo d programu zájezdu. Kostel samotný je ze 14. století, ovšem městečko je již z roku 830. Opevnění neměl však odjakživa, to vzniklo až v šestnáctém století za doby tureckých nájezdů. Ke kostelu se jde krytým schodištěm (to už na  mě šly mrákoty, protože schody byly v té chvíli pro mne  naprosto nezkousnutelná překážka, hlavně při cestě dolů) a vyjdete na malém nádvoříčku z kterého je vchod do kostela a kterým si kostel můžete zčásti obejít. Z hradeb je také krásný výhled do údolí Dunaje. 

V čistě gotické stavbě najdeme barokní interiér. Černozlatému oltáři a kazatelně dělají společnost zelenozlaté varhany. Do kostela bych se šla podívat stejně, ale hlavně nás do něj přitáhly tóny Pannovi flétny, které se nesly kostelem. Nejdřív jsme si mysleli že to je jen z reproduktoru, ale nakonec jsme na kůru objevili mladou dívku která na doprovod z noťasu hrála živě na flétnu. Zřejmě se připravovala hrát na nějakou svatbu, protože kostel byl slavnostně vyzdobený a o víkendech tu svatby probíhají. Hrála krásně a tak všichni sedli a poslouchali....



Moc místa na focení tu nebylo








Na druhých vchodových dveřích jsou obrázky životního cyklu nejdůležitější zdejší komodity. Vinné révy



Hrátky ze střílnou




Kryté schodiště ke kostelu




Na detailnější prohlídku městečka jsem už neměla síly, bolest kolen se stále stupňovala, a tak jsem se jen lehce proplazila okrajem, pak sešla dolů k Dunaji a hajdy do autobusu







A když jsme tu měli východ slunce, nesmí chybět ani západ





Tolik sobotní výlet do Rakouska. Ještě by byla možnost jet teď na další, popravdě jsem ho i měla vybraný, ale výstup soutěskou je nejen po schodech ale i žebřících, což když máte na krku těžký foťák není úplně ono, páč s ním můžete fláknout o cokoli. A trvá taky kolem tří hodin. I když co mne na tom lákalo nejvíc je přechod přes 60 metrů dlouhém visutém mostě. Ale nemusím mít všechno, že? 😉

22 komentářů:

  1. Vendy,moc hezké místa jste navštívili a já díky tvému blogu také.🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, tak to musel být hezký výlet. Hlavně aby jsi byla zdravotně v pořádku, nic Tě nebolelo a mohla zase někam vyrazit ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v pořádku už naštěstí jsem. A něco vybrané už taky mám....

      Vymazat
  3. Vendy, krása! Děkuji za zprostředkování!
    A vyber si nějaký výlet po rovině, než budeš OK!
    Měj hezkou neděli. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK už jsem. Výlet další, tedy za hranice momentálně mám sice zamluvený, ale nevím jestli budu moct jet. To se všechno ukáže až v pátek co mi řekne ortoped.

      Vymazat
  4. Krásný výlet a fotografie.Zajímavé záběry a detaily.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krásný byl i přes ten závěrečný sešup a následné zrušení kolen.

      Vymazat
  5. Kostel je uvnitř moc hezký, ale mě se libila ta večerní obloha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kostel byl fakt hezký, i to místo kde stojí.

      Vymazat
  6. Vendy, to byl krásný výlet. Líbí se mi i poslední místo, které jste navštívili.
    Doufám, že už jsi v pořádku.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono už v neděli odpoledne se to dost zlepšilo a v pondělí jsem si už i sbalila. Jenže v úterý se tak zhoršilo počasí, že jsem nakonec odjezd na chatu odložila.

      Vymazat
  7. Krásný výlet se spoustou zajímavých míst.
    Přeji příjemnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to hodně zajímavé i poučné. Neděle bude taky dnes výletní!

      Vymazat
  8. To se ti nedivím, zájezdy, kam se jede x hodin, pak túra a nakonec ještě najít sílu na prohlídku památek může zvládnout jen trénovaný sportovec.
    Hradby s černou oblohou navíc vypadají dost strašidelně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mi nikdy nějak moc nevadilo, dávala jsem ton v pohodě, sice začátek byl vždycky trochu krušnej, ale pak se člověk rozchodil a bylo to fajn, teď jsem zjistila jak jsem za ten rok a třičtvrtě shnila...

      Vymazat
  9. Hezký i když náročný výlet, a fotografie jsou zajímavé. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono Rakousko pokud nejedeš do měst je na túry trochu náročnější. Ale dá se ...

      Vymazat
  10. Tak opět jedu výlet od konce, ale nevadí. Líbí se mi uličky města.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tahle městečka mají krásné uličky, je v nich zachováno hodně ze středověku. A to jsem fotila jen na okraji, dál jít už jsem neměla sílu.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....