15 září 2021

Pokoukání z hradu ...

 


.... i okolo hradu. To nás čeká dneska. 
Podíváme se jak do dálky, tak i do blízkého okolí, protože i tam se dají najít zajímavé věci ....

Protože pod hradem není moc místa k parkování, vrátili jsme se kousek zpět k administrativním budovám zdejšího lomu. Tam bylo místa dost (prostě lemry se musí dovézt až pomalu do hradu autem a nechce se jim jít o pět minut déle) a tak jsme potkali cestou i Divokou Orlici 




Krom nových občas i do prostředí se nehodících domů mne zaujaly dva. Oba jak kdyby sem byly přenesené z rakouského podhůří. Jeden evidentně opuštěný, druhý sloužící možná k bydlení, možná jen pro dovolenkování a víkendy. Já bych brala oba...





Nicméně najdou se tu i krásné klasické české chaloupky i s patronkami. Sv. Anna


A u chaloupky i krásná dřevěná zvonička


Budovy dole patří k lomu, který je na kopci proti hradu


To je on



Když jsme se vrátili z hradu, u restaurace stál tenhle krásný veterán. Vezl asi nevěstu, soudě podle výzdoby .... zpětné chromované zrcátko bylo tak úžasně vyleštěné, že mohlo sloužit jako oboustranné. 





A samozřejmě nesmělo chybět občerstvení! Tentokrát netradičně ovocně. Piva normální testuji jen mimo Čechy


Tím končí jedno dobývání hradu, ale na druhé jsme se vydaly s dcerou a Bobulí hned týden na to ... 



16 komentářů:

  1. I procházka z hradu stála za to. Veterán je naleštěný celý, nejen zrcátko, je skvostný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak aby neudělal nevěstě ostudu! ;-) jo, jo, je to krasavec.

      Vymazat
  2. Vyplatí se jít pár kroků navíc. Ty chalupy se mi také líbí, hlavně ta u dřevěné zvoničky. A naleštěný veterán je parádní.
    Jak ti chutnala tahle příchuť Birellu? Doma máme grep, pomelo a to mi moc nechutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvonička mne překvapila, zjevila se najednou i s těma chaloupkama za jednou zatáčkou cesty na hrad. Mě chutnají většinou všechna tahle ochucená piva, i když grep si dávám nejmíň. Pomelo mi nevadí, tohle je příjemné popití. Jinak mám ještě ráda tmavé s citronem nebo třešní. Ale to už není nealko.

      Vymazat
  3. Hezké fotografie, krásný výlet.Jsou tu nádherná místa.Díky za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, krásná místa tu máme. O tom jsem se přesvědčila i přesvědčuji dál v dokumentech ČT Krajinou domova.

      Vymazat
  4. Někdy je i cesta cíl...
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale ten cíl na konci je vždycky to nejpříjemnější ;-)

      Vymazat
  5. Vendy, moc hezké pokoukání. Ty chalupy se mi taky líbí. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chaloupky, takové ty echt chaloupkové tam jsou krásné, občas se tam najde už nově postavená roubenka nebo srub, a občas je tam taková stavba, která jako by tam byla přenesená odjinud...

      Vymazat
  6. Veterán z dob, kdy kufr ještě býval kufrem :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo vlastně! Vidíš. Nikdy mi nedošlo od čeho se vlastně té části auta na bagáž říká ;-)

      Vymazat
  7. Ten první dům je menší zámeček, jen ještě do něho vrazit nějaký milionek, aby zazářil.
    A veterán naopak je nablýskaný jako z výstavy.
    Divoká Orlice vypadá, že by se v ní dalo brodit, ale jistě dovede ukázat i nevlídnější tvář.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto se mi tolik líbil. On v Liticích i zámeček byl, tak jsem si ho dala vyhledat jestli to není náhodou on, ale ten je jiný. Tohle je prostě jen něčí původně velmi krásná vila. Orlice je po celý rok většinou této hloubky, jen na jaře, když taje sníh, nebo přijdou nějaké povodně tak konečně dostojí svému jménu.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....