02 září 2021

A hurá za druidy! ....

 


.... protože jsme se vyhrabali konečně z
vodní soutěsky na relativní rovinu. Aspoň tedy jsem si to myslela. Takže co je stezka Druidů? Je to pokračování cesty z Ysperklamm po vrcholu hřbetu. Název Stezka Druidů má své oprávnění, protože vás dovede k místu, kde se kdysi druidové opravdu setkávali. Vede kolem mnoha zajímavých skalních útvarů které si druidové různě pojmenovávali. Takže tu najdete dva útvary ležící proti sobě, Phallus a Vulva, jeden tedy zarostlý už lesem, druhý v obležení tůristů, takže ani jeden nezdokumentován fotograficky. Dalším je třeba Sedící pes, opravdu připomínající sedícího psa. Keltové měli ke psům velkou úctu, zosobňovali pro ně přátelství a věrnost. Pár desítek metrů od psa je  Stojící mísa atd, atd....
Po Druidenweg dojdete až ke shromaždišti druidů, přírodní svatyni sestávající se ze dvou kamenných kruhů, vnějšího a vnitřního. Počet kamenů v kruhu by měl odpovídat přesně počtu zúčastněných druidů. Jak jsem vyčetla na stránkách stezky, zdejší žulové útvary oplývají vyšším výskytem geomagnetických anomálií, takže středový kámen místa setkávání má mít silné pravotočivé vibrace a když se na něm posadíte, můžete cítit po chvíli i závratě či mít halucinace. Počítám, že po absolvování výstupu nahoru ty závratě má každý druhý méně fyzicky zdatný jedinec i bez anomálií. Já je tedy měla ještě před shromaždištěm... 😁
Některá místa jsem vynechala, jednalo se třeba o obytnou jeskyni,  Sfingu (okolo té jsem tedy prošla, ale blíž nešla protože to zas byl krpál nahoru) Kamenný kruh a vyhlídku Keltenberský kříž. To nevím jak jsme minuli, ale minuli... Za to jsem si vylezla na Velký miskový kámen kde je v žule vyhloubená velká kamenná mísa o průměru 70 cm a hloubce 35 cm v níž voda nevyschne ani v nejteplejších dnech roku. Prý je živá! nevím, ale pro jistotu jsem si v ní ošplouchla pařátky i xichtík. Vědět co mne čeká 
tak jsem si v ní umyla i nohy! ....





Zvláštní, že tenhle útvar žádné jméno nemá, přitom je takový zajímavý


Stezka Druidů (Druidenweg) má tři možnosti označené čísly. 31, 32, a 31A. Každá je jinak dlouhá a každá jinak náročná. Nejdelší je 31A. Ta nejnáročnější zahrnuje sestup s lany, řetězy, přes štěrková pole a jiné lahůdky. My se drželi (jelikož jsme měli od průvodce nakázáno nechodit sami, vždycky jsem se k někomu přidala) téhle 31 což se ukázalo jako druhá nejdelší. Ovšem někde ještě byla odbočka která cestu zkracovala bez nutnosti absolvovat ony lahůdky z té nejnáročnější. Značení mi občas připadalo tak trochu nedostatečné.


Během cesty lesem mé houbařské srdce plakalo, potkávala jsem takové krásné suchohříbky, babky, růžovky dokonce i lišky! Ale občas i nějaké ty jedůvky ....


A jsme na Velkém shromaždišti druidů, u Vnitřního kamenného kruhu. Uprostřed něj je čtyřhranný kamenný oltář


Brána do Vnějšího kamenného okruhu. Nechápu.


Novodobý obětní oltář.  Mezi obětinami převládaly roušky....



Velký miskový kámen s živou vodou


Když se pozorně podíváte na fotografii, uvidíte i lesní strašidlo



Po sešupu dolů ovšem ještě následovala skoro hodina cesty po asfaltových silničkách. Na doražení naprosto ideál...





Jak já mu záviděla!!!!





A jsme zpět na místě odkud jsme vyráželi. Pstruhový dvůr nabízí nejen ubytování ale i restauraci. Zašla jsem na kafe, výborný makový koláč a pivko. Všechno zmizelo takovým fofrem, že jsem ani neudělala svou klasickou výletovou fotku !


Dnes tedy opouštíme soutěsku Ysperklamm a Stezku Druidů, a zítra se vydáme na místo jednoho archeologického nálezu z dob, kdy ani ti druidi ještě nevěděli že budou druidi a Keltové? To bylo něco hodně hodně hodně vzdáleného ...


20 komentářů:

  1. Kamenný lavór vypadá moc dobře. Něco jako bezedná slánka :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, měla jsem tu vodu ochutnat. Možná že by byla i slaná... určitě byla hodně studená...

      Vymazat
  2. Krásné! Krásné!
    Díky za fotky, Vendy!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy, hezké místo a hezké fotky. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné místo i fotografie. Děkuji za hezké čtení i podívanou. Při takovém výšlapu ochlazení nohou vždy pomůže i uleví pro další cestu. Je to takové ozdravné a posilující. Měj se moc hezky a děkuji za hezkou reportáž. Jára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, bejt teplejc tak jsem si tam ty nohy opravdu vymáchala, jenže v té klendře se ráchat v ledové vodě....

      Vymazat
  5. Náročný výlet,ale příroda nádherná.To za tu námahu stojí.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný i když hodně náročný výlet. Kochám se fotkami a přiznám se, že bych to asi nedala. Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi přišlo tvrzení cestovky že to zvládnou i děti hodně přitažené za vlasy... Možná tak ty od deseti vejš.

      Vymazat
  7. Tady se příroda umí pochlubit.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, ty kamenné útvary byly hodně zajímavé.

      Vymazat
  8. Tomu o té živé vodě bych i věřila, ta studánka, nebo teda kamenná mísa, působí opravdu magicky. :)
    Krásná místa jste prošli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak a nebudu stárnout! Umyla jsem si v ní xicht a packy ! ;-) jsou to krásná místa...

      Vymazat
  9. Ty koně zřejmě také byli na túře :).

    Hřbety kopců jsou působivé a trasa přímo mystická. Opravdu jsi mě navnadila se sem někdy vypravit, nebo najít cestovku, která by nás tam zavezla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohl by jsi klidně i s touhle, v Brně mívá nástupní místo když se jezdí směrem na Znojmo nebo Vídeň. Najdi si www.cile.cz. Jezdí s ní lidi až třeba z Karlových Varů, Prahy, z Pardubic, Hradce ....

      Vymazat
  10. Tak to byla nádherná, i když docela náročná procházka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla, ale taky problém byl v mé shnilosti. Kdybych nebyla tak bez kondice, bylo by to úplně jiné.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....