15 srpna 2021

S Litomyšlí se ještě neloučíme ....

 


.... ale podíváme se ještě do Klášterních zahrad.
To že jsme se tam vůbec ocitly, má na svědomí dcera a sbírka pro jednu těžce nemocnou holčičku trpící velmi agresivním typem leukémie vyžadující drahou léčbu. Kterou samozřejmě pojišťovna nehradí. Vždycky se mi otvírá kudla v kapse a mám sto chutí naše pohlavárstvo a pány poslance vyházet z oken na chodník za to, jaké si oni sami vyplácejí naprosto sprosté a neeticky vysoké platy a pojišťovny si staví obrovské komplexy luxusních budov a na druhé straně jsou takovéto případy, kdy se jen rodiče musí modlit, aby se podařilo díky solidaritě normálních lidí vybrat dost peněz na léčbu jejich dítěte. Podle mne to je hnus fialovej a ukázka toho jaká je tolik proklamovaná  "péče o lidi" našich představitelů.
Ale zpět k zahradám. Každé léto Zámecké návrší hostí nějaké umělecké instalace. Někdy zajímavé, někdy kontroverzní. Letos to jsou zajímavé skleněné plastiky které můžete vidět jak v zahradách , tak na terase hotelu Aplaus či v zámeckém parku ....


Plastiky Skleněný strom ....



.... a Levandule najdete v zámeckém parku


Jak se jmenuje tohle dílo nevím, ale já bych ho pojmenovala Hlavonožec




Tohle bych tipovala na Volavky


Záběr který si v parku u zámku udělá asi každý, a nikdy neomrzí



To je z Litomyšle všechno, teď tam chvilku nepojedu, protože mladí jsou na dovolené a vracejí se za týden. No a pak jedu zas na dovolenou já. Takže počítám, že moje příští cesta do Litomyšle bude až na operaci.


18 komentářů:

  1. Vendy to jsou hezká místa. Tam bych se ráda podívala. Vidím, kolik jsem toho v životě neviděla a už asi neuvidím. No teď už to nedoženu. Děkuji za hezkou podívanou. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zas kochám u tebe a taky místy kam se hned tak asi nedostanu. To je ta výhoda blogu...

      Vymazat
  2. Vendy, moc ráda jsem se s Tebou prošla Klášterními zahradami a jejich výzdobou. Ty skleněné dekorace jsou nádherné. První fotka Hlavonožce je super a i zrcadlení zámku je parádní záběr.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam se u toho jezírka zastaví každý a ten záběr si fotí :D Každý rok takhle na zámku a v klášterkách něco je, někdy jsou to věci na který koukáš a říkáš si co tím chtěl básník říci, ale tyhle skleněné jsou hodně povedené, to bych si i na zahradu dala.

      Vymazat
  3. Ještě jeden příspěvek o Litomyšli a jedeme tam.Je to od nás 128 km.Před pár lety jsme vezli vnoučata na kynol,soutěž do České Třebové a jeli přes Litomyšl a kolem zámku.Jenom z auta jsem zahlédla zámek a byla nadšená.Tak se tam snad už konečně rozjedeme.
    Skleněné plastiky jsou nádherné,strom i volavky jsem viděla ve skleněné zahradě.
    Jinak mě zrovna tak štvou ty věci o kterých píšeš.Doslova vytáčí.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to jste byli na cvičáku na Podhorce. No, cestu ti ušetřím :D, zatím nic nového z Litomky nemám. Když jsem fotila ten strom, zrovna jako na potvoru se zatáhlo, přitom sluníčko bylo krásně za ním, takže by parádně prosvěcovalo celou plastiku.

      Vymazat
  4. Vendy, krásné plastiky. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  5. Tady to mám moc ráda...
    Měj se hezky, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky. S malou nebo s oběma holkama tam chodíme skoro pokaždé.

      Vymazat
  6. Plastiky jsou zajímavé. My se vždycky hrneme na zámek 😉 takže nějaké podobné počiny mě vždycky minou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to bývá rozdělené, něco je takhle na zámku a pak v těch Klášterkách které jsou vedle zámku. A vy jste nikdy v Klášterních zahradách nebyli? To by jste ale měli zajít ;-)

      Vymazat
  7. V Litomyšli jsme byli v neděli, ale jen na náměstí. Škoda, třeba se tam zastavíme příští víkend. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono i to náměstí je hezké a za projití stojí. Hlavně tam je fůra zahrádek kde se dobře posedí a popije cokoli.

      Vymazat
  8. Zase skvělé, hlavonožec a volavky jsou parádní, myslím, že místo foceno mobilem by sis mohla vytvořit štítek (či rubriku) Výtvarné umění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já toho výtvarného umění zas tak moc nenafotím, a jako umění ty moje fotky taky moc nevnímám....;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....