16 července 2021

Výlety s hádankou ...

 

.... aneb kdepak jsem (jsme) to byly? 
Napadlo mne, trochu to moje výletování obzvláštnit tím, že vás nechám hádat které místo, či místa jsem navštívila. Nebude to nic těžkého, o některých jsem už na blogu psala, takže by neměl být pro vás kdo chodíte pravidelně problém hádanku vyluštit. A pro ostatní tu budou v článku nápovědy.
První výlet byl tak trochu šitý horkou jehlou. Ne že by nebyl naplánovaný, ale na jindy. Původní plán byl úplně jiný. Praha a botanická v Tróji. Nějak se to ale zamotalo a tak přišel na řadu náhradní program. Celodenní výlet na místo, které je velmi milé. A v milé společnosti Padesátky. Trasa a spojení naplánované, ale díky letnímu spojovému řádu velmi knap při přestupech. Tak jsem raději poprosila souseda (stejně měl u mě vroubek za tu uřvanou párty do pěti do rána když jsme byly na chatě s dcerou a Bobulí) jestli by mne nevzal na Smíchovské nádraží autem, abych měla čas se dostat dřív na Hlavní nádraží. Tohle klaplo a tak jsme v pohodě našly s Padesátkou sebe i náš vlak. V místě přestupu jsme měly mít podle JŘ dostatečně luxusní čas na další přestup, ale chybička se vloudila, náš vlak měl zpoždění a navíc jsme musely hledat kde vůbec je autobusové nádraží. Takže autobusu který nás měl vzít dál jsme tak akorát mohly zamávat. Ve finále jsme zjistily, že zastávka je hned u nádraží, ovšem paní v pokladně nás poslala až na náměstí. Co teď... 
Čekat dvě hodiny na vlak, který jel do téže naší konečné destinace. Tak jsme si daly oběd, kafe, dort a ty dvě hodiny docela příjemně strávily. Vlak už na nás čekal připravený na nádraží a tak jsme mohly pokračovat dál ....

A jelikož jsme měly tolik času, nafotila jsem pár fotek, a vám tedy položím otázku. V kterém to městě jsme zůstaly nechtěně viset?
Stojí na levém břehu řeky Labe  a najdete v něm takovouhle krásnou věž jménem Hláska kde je galerie ....


 .... a na místě původního hradu z 12. století má přímo na náměstí krásný barokní zámek zpřístupnění veřejnosti v roce 2012. Ve 13. století si ho ještě jako hrad zvolil za svoje biskupské letní sídlo biskup Jan z Dražic který zároveň nechal vystavět třetí nejstarší kamenný most v Čechách a vůbec první přes Labe



Na hradě pobýval i Karel IV. a byl zde internován italský tribun Cola di Rienzo


Za husitských válek bylo město několikrát dobito. Měnilo i své majitele. V roce 1577 se jeho vlastníkem stal Vilém z Rožmberka, který zahájil barokní přestavbu hradu na zámek a měl zde i své alchymistické dílny. Za jeho života zde působil i Jakub Krčín, který se také postaral o rozkvět města


Po Vilémově smrti město připadlo jeho poslední manželce Polyxeně z Pernštejna, později provdané za Vojtěcha Popela z Lobkowicz. Tím přešlo město do vlastnictví rodu a za Václava Eusebia z Lobkowicz se město stalo hlavním a nedělitelným rodovým majetkem. A tak tomu bylo až do roku 1945


V bývalé jízdárně zámku je Galerie moderního umění 19. a 20. století ven které k nejcenějším dílům patří obrazy Antonína Slavíčka. Ve městě je i Muzeum Podřipska


Na tomto místě stával kamenný most Jana z Dražic. Tento byl po zbourání gotického mostu postaven v roce 1910. Město je známé i díky zámecké vinici která byla vysázena v roce 2018 a získalo status vinařské obce.... tak myslím že nápovědí máte dost ....
Víte už o které město se jedná?



13 komentářů:

  1. Řekla bych, že Roudnice, každopádně mám ta menší města ráda. Posledni dobou se snažíme při dlouhých cestách nědke zastavit a většinou jsme mile překvapeni. J.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky tipuju Roudnici 😉 kdysi jsme tam byli a dávali si kafe na náměstí 😁 ale jestli jsme byli i v muzeu? To už nevím 😂

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní16/7/21 12:35

    Vendy, měli jste krásný výlet a já si ho užila Tak trochu z tvých fotek, ale není to jako se projít místy osobně. Neznám ty místa a tak jsem si trochu googlila a zjistila mnoho zajímavostí po kterých by mě jinak nenapadlo pátrat. Soběslav a Roudnice, nakonec triček Google mě ujistil, že to bude Roudnice. To vím proto, že jsem se dočetla a tom kamenném mostě. Zdravím a přeji více takových výletu v dobré společnosti. Fukčárinka

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě jste nelitovaly, že jste zůstaly v tak krásném městě. Čekání na další spoj vám rychle uběhlo. Město neznám a v komentářích přede mnou už je jeho název.

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek...:-D
    Já jsem městu věnovala asi dvě věty. Já jsem spíš vypravěčka.

    OdpovědětVymazat
  6. Typovat nebudu, neboť v Roudnici jsem snad nikdy nebyla. Pomohl internet...
    Děkuji za procházku s výkladem a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Nemohu napsat svůj typ, protože město neznám a taky některé přede mnou už svůj typ -zřejmě správny- napsaly. Ráda jsem si fotky prohlédla, ráda jsem se o městě něco dozvěděla.
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Poznala jsem to hned podle Hlásky - Jedná se o Roudnici nad Labem. V zámku jsem byla a viděla jsem tam krásně opravenou kapli, ale i přeasfaltovanou dlažbu na zámeckém nádvoří z dob, kdy tam sídlili vojáci, Místnosti potlučení platy od vajíček, kvůli zvukové izolaci, protože tam byli hlavně vojáci hudebníci. Snad se Lobkovicům podaří čase zámek uvést do příjemnějšího stavu. Navíc tam mají vinné sklepy kde pořádají degustace vín...Krásná je i Kratochvílova rozhledna, Kostel Narození Panny Marie, a je to jen 6 km do obce Rovné a hurá nahoru na Říp...Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Vendy, jdu pozdě, ale přece: byla bych za ignoranta, kdybych nepoznala Roudnici, kterou jsem už na blogu několikrát měla,ale kam jste to tedy jely, to mi nejde do hlavy?Přestup od Prahy, že byste směřovaly do Budyně nebo tam někam? zvědavá Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Nevěděla jsem. Ale přečetla jsem celé, jestli mě něco nenapadne, než jsem hledala Hlásku :-) Je dobře, že jste si nenechali zkazit náladu a Roudnici jste si užili. Jinak mě také napadlo jako Jiřinku, kam že jste to vlastně jeli :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Fotky jsou krásné,děvčata píšou o Roudnici a tam jsem nikdy nebyla.Ale to neva.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy, ještě mě napadlo, když jste měly v Roudnici přestoupit na bus, že jste třeba chtěly na Říp nebo že by do Mšené Lázně? pěkně jsi zaměstnala mou mysl! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  13. Tady jsem nikdy nebyl, "hádat" bych mohl jen s programem Lens v mobilu. Ale město je opravdu nádherné, jen mně není moc jasné, co by Rožmberkové a Krčín dělali v Roudnici, která se podle komentářů zdá řešením.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....