05 června 2021

Tulipány ....

 


.... sice dávno odkvetlé, a dokonce i přes veškeré
kotrmelce letošního počasí dodržující svůj čas žloutnutí, ale na fotkách ještě zachované ve své kráse v plném květu. To je dnešní námět článku. Je to tak, prostě o měsíc zpožděná příroda se nedá oblafnout a tak je červen a tulipány žloutnou. Čímž mi dávají najevo, že budu muset vzít rejč a vytahat je ze záhonů. Tentokrát už z obou, protože záhon pod terasou nutně potřebuje rekonstrukci. Cihlová zídka se za ta leta trochu vyboulila jak pracuje zemina v záhonu, navíc není pospojovaná maltou, ale jen nasucho naskládaná na sebe, tulipány tam jsou už ix desítek let a už jich dost nekvete a co se týče krokusů, už potřebují též trochu pokrotit. Navíc mi z něj zašlo pár růží, takže  budu muset výsadbu trochu inovovat. Stejně jako okolo velkého záhonu půjdou do výsadbových košů, pro snazší manipulaci při vyrývání. Ovšem že bych se na to těšila .... není větší práce, než na místě kde se nedá moc pohybovat vyrejvat tulipány které jsou až půl metru pod zemí.  Právě kvůli téhle jejich zahrabávací vlastnosti je dávám do těch košů. Vyndám je všechny najednou a nestane se, že bych je rýčem přepůlila. To zas bude cibulí na sázení! Už jsem se naučila je opravdu vybírat a zbytek vyhodit, ale vždycky mi to trochu rve srdce a když pak vidím, jak se derou ven zjara na kompostu, je mi jich i líto ....


Odrůd s těmito zeleným pruhy jsem v minulosti měla víc, bílé, žluté, světle růžové, ale zmizeli jak pára nad hrncem. Takže předloni jsem si je koupila v Lidlu. Ale vykvetly až letos. A já si přitom celou dobu myslela, že jsem si koupila tmavě fialové. Asi proto, že jsem se nejdřív mezi těmi dvěma barvami rozhodovala



O tom, jak se ke mě dostali tihle se dá jen spekulovat. Ale nejspíš mi je sem dovezla dcera která si je koupila rychlené a nevysázela je do země. Čemuž by i nasvědčovalo to, že nejsou v zemi, ale v květináči. Ale aspoň je to výhoda že je můžu vytáhnout a dát odpočinout zvlášť v označeném sáčku a půjdou do výsadby zvlášť aby se je podařilo namnožit




Z mnoha těchto později kvetoucích tulipánů mi také zbyly jen dva, a  jejich " rozevlátost" se někam vytratila


Plnokvěté zakoupené taky předloni, i oni půjdou spolu se světle růžovými do separé, aby se mi nezamíchali mezi ostatní vysoké tulipány. Jsou, jako všechny plnokvěté, nízkého vzrůstu a tak se hodí spíš někam samostatně, než do lemu záhonu



A tak zas po zvířátkách opět budou kytičky. 
Včera jsem koukala na nabídku zájezdů do Rakouska, Polska i na Slovensko a vybrala jsem si pět jednodenních zájezdů. Od července až po říjen. No budu optimista, zaplatím si je všechny a snad se letos nebude opakovat situace z loňska, kdy se zájezdy rušily kvůli covidovým podmínkám. Mezitím budu doufat, že se dostanu na chatu a na nějaký výlet po jejím okolí, aby tu bylo i něco jiného než květy a květy a květy ...

18 komentářů:

  1. Máš nádherné tulipány a dokážeš je krásně nafotit. Já mám jen červené a v trávě, tak také trošku živoří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do trávy si sázím krokusy. A možná začnu i s narcisama, to vypadá taky nádherně!

      Vymazat
  2. Krásné tulipány i krásné fotky. Netušila jsem, že se jejich cibule mohou takhle zavrtat do země. Manžel říkal, že to dělají i narcisy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Narcisky ne v takové míře, ale tulipány jo.

      Vymazat
  3. Nádherná sada druhů a ten "do fialova" je obzvlášť krasavec. A samozřejmě skvělý bokeh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mám zaškrtané na objednání i jiné barvy a druhy. Tak na podzim začnou objednávací orgie....

      Vymazat
  4. Vendy, tulipány mám moc ráda. Teď u nás kralují pivoňky...
    Přeji krásnou neděli a hlavně všechny vybrané zájezdy ať se vydaří k tvé spokojenosti.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky je mám ráda, a proto jich mám tolik, protože je musím mít vždycky ve váze.... zatím jsem byla vždycky spokojená, spíš jde o to, aby se to zas nepodělalo kvůli nějaký desátý vlně covidu....

      Vymazat
  5. V týdnu jsem byla u sestry a tulipány se ještě držely.U nás vykvétalo všechno se zpožděním.
    Nádherně nafocené tulipány.Ty to prostě umíš.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se oteplilo, tak tulipány kvetly jak divý a tak hodně brzy odkvetly. Prostě počasí nepočasí, svůj čas mají daný a tak se podle toho chovají....

      Vymazat
  6. Líbí se mi moc ten první.
    Pestrost tulipánů je neokoukatelná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě se taky líbí. Proto jsem nakonec sáhla po tomhle a ne po těch tmavě fialových....

      Vymazat
  7. Jeden hezčí, než druhý, pastva pro oči. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A na podzim přibudou další! To pak bude pokoukáníčko.....

      Vymazat
  8. Krásné tulipány. Se zájezdy jsi se tedy rozjela. Tak ať to všechno dobře dopadne. Já mám také zájezd na září, ale jen do Západních Čech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mám absťák po cestování.... bohužel to co bylo po Čechách v jednodenkách vloni a co jsem chtěla absolvovat už letos v nabídce není, a co je tak znám. Takže de facto zas zbylo to zahraničí....

      Vymazat
  9. Nádherné tulipány, radost se kouchat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. letos mne zas čeká všechny vyndat ze země a zas je rozstřídit

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....