26 června 2021

Kostel Panny Marie Sněžné ....

 


.... toho jména druhý, jsem navštívila v Olomouci
jako první. Stojí na Denisově třídě a opravuje se. A tak se nedalo jít dál. Lešení končilo na úrovní prvních zadních lavic a průchod k oltáři byl zapáskovaný. Takže mi nezbývalo než vyfotit co šlo zdálky. 
Nikde nikdo a tak jsem si nepřipadala když jsem tam tak šmejdila aspoň nepatřičně ....

Kostel stojí při někdejším minoritním klášteře, na Náměstí republiky. Původně gotický kostel, jako většina církevních staveb v Olomouci patřil jezuitům. Po třicetileté válce byla zahájena jeho přestavba v barokním stylu. Po zrušení jezuitského řádu Josefem II. připadl premonstrátům, později přešel do rukou armády kdy nějaký čas sloužil i jako skladiště. Až v roce 1910 opět začal sloužit věřícím. Během I. světové války se pod dohledem Dušana Jurkoviče jeho interiér renovoval. V roce 1952 přešel do majetku města, církevně se stal farním kostelem. Po roce 89 byl předán Arcibiskupství olomouckému.


Jako všude, i tady se kvůli nedostatku místa fotilo hodně špatně





Varhany pro Majku 😉






17 komentářů:

  1. Pro Jurkoviče baroko muselo být trochu vzdálené, ale jak je vidět, nesnažil se ho "znásilnit" k obrazu svému.
    Kostely jsou vždy vděčným objektem fotografií, církev v lásce zrovna nemám, ale musí se uznat, že jí vděčíme za nepřeberné množství památek - staveb, ale i obrazů a soch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky církve nesnáším, nicméně se jim nedá upřít i to, že díky nim vznikaly špitály, školy, koleje ...

      Vymazat
  2. Pěkné fotky interiéru. Nikdy jsem uvnitř nebyla, chodíme vždycky do Dómu.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zalezla do každého kostela který jsem měla po ruce ;-)....

      Vymazat
  3. Uvnitř jsem nebyla, děkuji za fotky.
    Přeji hezkou neděli, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já když vidím otevřené dveře u kostela, nebo vůbec dveře musím hned zjistit jestli se tam dá jít a jak to tam vypadá!

      Vymazat
  4. Moc hezké fotografie. Přeji Ti krásný den

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný kostel jsi svými fotkami v detailech zachytila.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony mají všechny kostely své kouzlo a já to jen fotkama zkouším zdokumentovat

      Vymazat
  6. Kolem něj jsme jen prošli, ale kam vždycky vlezeme - to je kostel sv. Michala. Tam se nám líbí moc, hlavně možnost posezení ve vnitřních prostorech na trávě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vůbec nevím, že tohle je možné.... to jsem netušila.

      Vymazat
  7. Líbí se na kostelích ty fortelné dveře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy to je opravdu umělecké dílo. Krásná kovářská práce....

      Vymazat
  8. SKVĚLÉ SVĚDECTVÍ JAK JSEM ZÍSKAL PŮJČKU Mám velmi důležitou zprávu, o kterou se mohu podělit s každým, kdo potřebuje půjčku od skutečného věřitele. Jsem rád, že se o tuto poznámku podělím s každým poté, co jsem já a moje žena prošli v rukou několika patetických chuligánů, kteří tvrdí, že nabízejí nějaký druh půjčky. Je velmi obtížné získat skutečného věřitele a díky půjčce za nejlepší půjčku, která mi pomohla s půjčkou, kontaktujte je, pokud potřebujete půjčku, a vraťte se mi později poděkovat. Slibuji vám, že vás nezklamou. kontaktní e-mail: - (pedroloanss@gmail.com) Díky.
    Nazgul William .....

    OdpovědětVymazat
  9. FINANČNÍ PRŮLOM

    Život je skutečně GRACE, já jsem Daan Sophia. jsem z Lotyšska. v současné době v Kalifornii v USA. Rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s tím, jak jsem získal půjčku ve výši 185 000,00 USD, abych si vyčistil bankovní směnku a založil novou firmu. Všechno to začalo, když jsem ztratil svůj domov a věci kvůli bankovní směnce, kterou jsem si vzal na vyrovnání některých účtů a některých osobních potřeb. Byl jsem tak zoufalý a začal jsem hledat finanční prostředky všemi prostředky. Naštěstí jsem slyšel svého kolegu mluvit o této společnosti, zaujalo mě to, i když jsem se bál podvodu, byl jsem nucen svou situací a neměl jsem jinou možnost, než požádat svého přítele o radu ohledně této společnosti a dostal jsem jejich kontaktní číslo, kontakt s nimi mě opravdu vedlo k skepsi vzhledem k mé minulé zkušenosti s online poskytovateli půjček, málo jsem znal právě tuto společnost „Úvěrový úvěrový ústav. velmi pomáhá mně a některým z mých kolegů a dnes jsem hrdým majitelem dobře organizovaného podnikání a odpovědnosti jsou dobře řešeny díky panu Elijahovi, takže pokud opravdu potřebujete půjčku, ať už na expanzi nebo založení vlastního podnikání nebo v jakékoli formě finančních potíží, radím vám, abyste poskytli úvěrové úvěrové instituci příležitost finančního povznesení ve svém životě E-mail: {loancreditinstitutions00@gmail.com} Whatsapp: +393512114999. díky

    OdpovědětVymazat
  10. FINANČNÍ PRŮLOM

    Život je skutečně GRACE, já jsem Daan Sophia. jsem z Lotyšska. v současné době v Kalifornii v USA. Rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s tím, jak jsem získal půjčku ve výši 185 000,00 USD, abych si vyčistil bankovní směnku a založil novou firmu. Všechno to začalo, když jsem ztratil svůj domov a věci kvůli bankovní směnce, kterou jsem si vzal na vyrovnání některých účtů a některých osobních potřeb. Byl jsem tak zoufalý a začal jsem hledat finanční prostředky všemi prostředky. Naštěstí jsem slyšel svého kolegu mluvit o této společnosti, zaujalo mě to, i když jsem se bál podvodu, byl jsem nucen svou situací a neměl jsem jinou možnost, než požádat svého přítele o radu ohledně této společnosti a dostal jsem jejich kontaktní číslo, kontakt s nimi mě opravdu vedlo k skepsi vzhledem k mé minulé zkušenosti s online poskytovateli půjček, málo jsem znal právě tuto společnost „Úvěrový úvěrový ústav. velmi pomáhá mně a některým z mých kolegů a dnes jsem hrdým majitelem dobře organizovaného podnikání a odpovědnosti jsou dobře řešeny díky panu Elijahovi, takže pokud opravdu potřebujete půjčku, ať už na expanzi nebo založení vlastního podnikání nebo v jakékoli formě finančních potíží, radím vám, abyste poskytli úvěrové úvěrové instituci příležitost finančního povznesení ve svém životě E-mail: {loancreditinstitutions00@gmail.com} Whatsapp: +393512114999. díky

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....