25 června 2021

Potřetí a zatím ....

 

.... naposledy Olomouc město. Ještě mám jeden 
objekt který za to stojí, ale chtěla bych spíš ještě při možné další návštěvě se mu věnovat víc a nafotit ho víc. Protože si to podle mne hodně zaslouží. Takže dneska naposled nakoukneme do uliček, a podíváme se na zajímavé stavby, aspoň pro mne, města
 Olomouce ....





Bývalý jezuitský konvikt. Zažil mnoho zvratů, sloužil jako lazaret,  kolej pro výchovu šlechticů, vojenský archív až po dnešní Umělecké centrum UP


A jeho krásně zdobené mříže na oknech


Arcibiskupský palác. Jeden z mála, který slouží svému účelu ale zároveň je i veřejnosti přístupný


Že byla Olomouc svého času také velkou pevností dosvědčují nejen hradby a malé pevnůstky a pevnostní objekty, ale i tereziánská zbrojnice. Stojí bokem k Arcibiskupskému paláci na Biskupském náměstí. Jak název napovídá, byla postavená za vlády Marie Terezie. Dnes v ní sídlí Knihovna UP



Po cestě k pravoslavnému chrámu sv. Gorazda mne zaujal tenhle stavební prvek na domě. Připomíná mi tak trochu oblíbený Čerfův 
balkonek u Karlova mostu


V dalších článcích se budu věnovat jednotlivě jak kostelům které jsem navštívila, případně chtěla ale nešlo to, samozřejmě Hornímu náměstí s radnicí a několika z mnoha olomouckých fontán.

P.S. Určitě si pamatujete na článek na blogu o dubnové akci Výstavy Za sklem, ke které jsem se fotkami přidala i já. Když jsem koncem dubna šla za paní majitelkou, že si fotky odnesu, ani mi to nedovolila, že si je tam ještě chce nechat. Takže jsme se domluvily na další měsíc. A pak ještě na jeden a nakonec to dopadlo tak, že tam ještě budou přes léto, ale už jiné. Dneska jsem si je vyzvedla z tiskárny a zítra je jdu nainstalovat. Takže jsem vyfásla svou soukromou galerii ve výloze na náměstí. 😉

17 komentářů:

  1. Anonymní25/6/21 16:30

    Budovy jsou nádherné, stálo by za to s Olomoucí projít a mít na to hodně času. Gratuluji k soukromé výstavě fotografií, to se jen tak nepodaří. Přeji pohodový víkend . Fukčárinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už zas vím kudy a kam jít a tím pádem i bych měla víc času. Ono se to určitě podaří, chci se tam vypravit znovu. No jsem paní majitelce obchodu vděčná, že si to vzala takhle pod ochranné křídlo...

      Vymazat
  2. Krásné a moc gratuluji k vlastně už stálé výstavě!
    Měj hezkou sobotu! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vypadá to tak! našla jsem člověka, kterej se nebojí jít do neprozkoumanejch věcí a fandí veškeré kreativitě...

      Vymazat
  3. Krásni jsi zachytila Olomouc,vybíráš zajímavé objekty a detaily.Já města nějak fotit neumím,jenom cvakám a cvakám.
    Blahopřeji k tvé už skoro soukromé výstavní síni.Tvé fotografie si to zaslouží.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsme se smály s majitelkou. Já jí říkala, že už mi funguje jako osobní soukromá galerie a já jako její soukromej vystavovatel! :D

      Vymazat
  4. No vida! Pořád že to nejde a nakonec budeš mít trvalou expozici :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to tak vypadá! Tenhle měsíc určitě, a na příští prý můžu vybrat zas něco jiného. Jak to tak vidím, za pár měsíců budu mít nastřádaný fotky na ucelenou výstavu! ;-) Nebo aspoň základ. Dvě fotky jsem tam paní majitelce sice nechala, tisk byl tak kvalitní, že barvy nevybledly a tak jsem jí řekla jestli si nějaké nechce nechat. A nechala....

      Vymazat
  5. Gratuluji, Vendy, to je hezké ze strany paní majitelky a ať se vaše spolupráce daří.
    My jsme s mužem jednou jeli do Olomouce vlakem ( na rozdíl od jiných cest autem ) a stihli jsme tehdy Svatý Kopeček, Klášterní Hradisko a pak město, měla jsem z Olomouce dobrý pocit, jen tehdy katedrála sv.Václava nebyla přístupná.
    Na 5.a 6.7. máme plán s kamarádkou Olomouc navštívit, pokud nám do toho něco nevleze. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci ti do toho kecat, ale jsou státní svátky a to bývají většinou všechny památky zavřené. Vloni jsme byli takhle v Praze s Čerfem taky na státní svátek a kostely byly zavřené. A ty kostely stojí za zhlédnutí. Podívej se raději na stránky města, možná tam najdeš otvírací doby těch památek.

      Vymazat
  6. Majitelka by se s tebou také měla rozdělit na zisku, jistě se zákazníci do obchodu teď rádi vracejí.
    Ty zídky spojující domy v ulici jsou zdvojené a umožňují přecházet, nebo jde jen o dekorativní záležitost a možná i zpevnění fasád?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tam má frmol i bez fotek, dneska jsem to sama viděla. Ty architektonické prvky se jmenují prampouchy (vygůglila jsem si to) a jejich funkce byla opěrná. Sloužili jako stabilizace zdí.

      Vymazat
  7. Olomouc je opravdu krásné a malebné město. A gratuluji k minigalerii, třeba se časem fotky rozšíří i dovnitř. Parádní úspěch. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovnitř ne, tam není místo, všude jsou regály ;-) je to maličký obchůdek....

      Vymazat
  8. Hezké a zajímavé objekty jsi nafotila. Domy propojené prampouchy mě také vždy zaujmou. Většinou se jedná o domy stavěné mírně v kopci a propojením se jejich stavby zpevnily. Je to velice zajímavý prvek, dříve často používaný. krásné fotografie. měj příjemné letní dny Vendy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se dívám na fotky z měst kde jsem fotila ty úzké středověké uličky, opravdu byly většinou do kopce a ty prampouchy tam taky v hojné míře byly. jen jsem nevěděla jak se tomu říká ;-)

      Vymazat
  9. SKVĚLÉ SVĚDECTVÍ JAK JSEM ZÍSKAL PŮJČKU Mám velmi důležitou zprávu, o kterou se mohu podělit s každým, kdo potřebuje půjčku od skutečného věřitele. Jsem rád, že se o tuto poznámku podělím s každým poté, co jsem já a moje žena prošli v rukou několika patetických chuligánů, kteří tvrdí, že nabízejí nějaký druh půjčky. Je velmi obtížné získat skutečného věřitele a díky půjčce za nejlepší půjčku, která mi pomohla s půjčkou, kontaktujte je, pokud potřebujete půjčku, a vraťte se mi později poděkovat. Slibuji vám, že vás nezklamou. kontaktní e-mail: - (pedroloanss@gmail.com) Díky.
    Nazgul William .....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....