25 dubna 2021

Víc zdálky ....

 


.... než včera. Povětšinou nikdy se starosklíčkem 
neodolám mezikroužkům, ale používám jej i na normální snímky. Tak do metru kam dokáže zaostřit. Stále nejsem úplně rozhodnutá si koupit redukci s optickým členem, která by mi to umožňovala. 
Ale asi na ní stejně dojde.
 Dnes, stejně jak včera jsem řádila se sázením, přesazováním, dosazováním, přesejváním kompostu a konečně i dopravila do země hrášek a ředkvičky. Nad rámec jsem i vysázela do truhlíků nízké slunečnice, a stále přemýšlím, jestli neudělat další záhon. Dostala jsem od dcery nějaké trávy, tak jsem je zatím dala do země, ale jedna mi stále zůstává, protože ta prostě musí být jako solitér a na slunci. A tak přemýšlím a vymýšlím, jestli jí zakomponovat do už hotového záhonu, anebo prodloužit jeden z už hotových a věnovat jí místo v něm ....











20 komentářů:

  1. Vendy, krásné jarní fotky. 👍👍👍 Zahrada je radost, ale i starost. Od pátku jsme denně byli na zahradě. Věnovala jsem se hlavně jahodám, které pěstuju pouze v nádobách. Loňské vyčistit, staré vyhodit a zasadit nové, Naštěstí jsem si udělala na podzim slušnou rezervu. A opět jsem stříhala hortenzie, už letos podruhé. Prý má teď dvě noci mrznout, je možné, že budu stříhat potřetí. 😢

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jahody mám už týden rozsázené, nově pohnojené a teď jen uvidím jaké budou letos. Vloni to ale bylo stejné, strašně dlouho zima, všechno opožděné, a tak jsem nejkrásnější a největší jahody měla až někdy v listopadu kdy začalo mrznout. Obávám se, že letos to bude to samé. Ale musím už taky letos udělat nové sazenice a ještě jeden vyvýšený záhon, abych je nedávala furt na stejné místo. Hortenzie zatím nechávám, nestříhám, to až se rozvinou listy, výjímečně snad letos nebudu muset stříhat až u země. Dneska mrzlo, a zítra by taky mělo, takže to nechám opravdu až jak se zazelenají. Včera jsem na ně koukala a zatím to vypadá nadějně. Jen jsem víc probrala levandule. Ale pořád to teplo chybí, svítí sice už druhý den sluníčko, ale magnólie ne a ne se plně rozvinout, jen tak napůl.

      Vymazat
  2. Krásné jarní květiny. Umíš je nádherně zdokumentovat. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za krásné fotky a přeji odpočinkový večer, zahradnice asi teď bolí celé tělo :o)
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v mém případě záhadně kotník a zcela očekávaně zápěstí které bude někdy operované.

      Vymazat
  4. Vendy, krásné květinové fotky. Jaro plné barviček. :o)
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch hyacintech ano, ale ten největší barevný ohňostroj se teprve začíná rozjíždět. Pokvetou tulipány....

      Vymazat
  5. Jsi estét, kromě krásy květin ještě uvažuješ o tom, jakými objektivy je zabrat, aby jim to ještě víc slušelo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jednoduché, s jinými než těmi starosklíčky mi mezikroužky nefungují. když je dám ve spojení s moderními objektivy, foťák nespolupracuje. Takže pokud chci fotit "jako makro" musím používat ta starosklíčka. Navíc mají i lepší podání barev, nezkreslují je tak.

      Vymazat
  6. Tobě už toho tolik kvete? Ty už máš u vás barevné léto.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sasanek mi tu kvete opravdu hodně, je jejich čas, stejně jak prvosenek, křivatců i orsejí. Hyacinty už kvetou čtrnáct dní.

      Vymazat
  7. Nádherně a zajímavě zachycené jarní květiny.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, no zas jsem pobavila sousedy když jsem se tak plazila v trávě a fotila.

      Vymazat
  8. Vendy, hezky jsi jarní kytičky nafotila. Hned je ten svět veselejší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, zase mi začíná plazení vpřed s foťáke u oka ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....