02 dubna 2021

Rozloučení a D jako Deep Purple....

 


.... s krokusy? Možná, ale asi spíš ano. První drobnokvěté
už pomalu a jistě odkvétají, pruhovaných tu už bylo dost a dost a fialových tolik zas nemám. Takže si myslím, že čas na jejich rozloučení už nastal. Za chvíli je tuším nahradí koniklece, které začínají vystrkovat chlupaté hlavičky. I když teď se asi na chvíli zarazí, hlásí opět mrazy a sníh, z čehož tedy moc velkou radost nemám, neboť jsem si zasela před dům a na jeden záhon směsi letních květin a květin pro včely. Tak snad semínka nějak neutrpí. No v nejhorším případě mám ještě dva sáčky nevyseté, které bych chtěla tedy nechat na chatu, ale kdoví kdy se tam dostanu ....


Trochu se podíváme do nitra ....





U téhle fotky si nejsem jistá jestli jsem jí tu už měla nebo ne. Jestli ano, omlouvám se.



Chudobka vyhlásila nové písmenko v její Hudební abecedě, a to písmenko D. A opět tu je dilema. Tedy pro mě. Ne co se týče interpreta, to je prostě dané. Deep Purple. První z rockových dinosaurů kteří se u mě v rámci abecedy objeví. Ale toho co vybrat. Smoke on the Watter? Child in time? Perfect Stranger? U prvních dvou to jsou vzpomínka na dospívání na chalupě a táborácích kdy jsme na kytarách nesměle zkoušeli hlavní hudební linku, u třetí na vesnické skupiny a zábavy.  Ale já vyberu jinou, známou a krásnou rockovou baladu Soldier of fortune, s kterou se většina z nás asi nejdřív seznámila v podání Jiřího Schelingera  pod jménem Šípková Růženka. No je to prostě ten super ploužák pro půlnoční čas, kdy se láme chleba jestli náš tanečník je ten pravý, kterému se dostane cti nás doprovodit domů a dát nám první opravdový polibek. No a druhá věc pro člověka který na kytaru hrál jsou tam prostě parádní kytarové party, včetně úvodního....


Pro srovnání. Myslím že když David Coverdale a Ritchie Blackmore tuhle písničku psali, netušili že v nějakém Československu se najde zpěvák, který jí nazpívá tak skvělým způsobem, kterým jim bude hodně konkurovat. Je jen velká škoda, že Jiřímu nebylo dáno více času, protože jeho hlas byl velmi ojedinělý a ve své době nesmírně originální ...



21 komentářů:

  1. Název článek vypadal, jako kdybys chtěl blogování pověsit na hřebík :).
    Krokus jsou opravdu krásné a v takových skvělých fotografiích možná ještě víc než ve skutečnosti.

    Tuto baladu Deep Purple mám také velmi rád, v originále i Schelingerově coververzi. Málokdy kopie předčí originál, ale tady by se o tom dalo diskutovat. David Coverdale byl ve skupině jen 3 roky, touto písní si však zajistil nesmrtelnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem na YT u jednoho videa, kde je mix Schelingerova zpěvu a originálu od DP, proč je u toho fotka DP s Gillianem a ne Coverdalem který tu písničku složil a nazpíval jako první. Odpovědí bylo, že Gillian byl mnohem lepší zpěvák. Já nevím, ale mě se líbí od obou stejně. O podání Schelingera ani nemluvím, to je prostě špička.
      Zavádějící titulky vedou přece k mnohem většímu zájmu o článek! To je přece první pravidlo bulváru! ;-) :D

      Vymazat
    2. :-)

      Pokud si dobře pamatuji, Blackmore měl napjaté vztahy s Gillanem a ten pak z DP raději odešel (anebo byl vyhozen), a tak se Coverdale dostal na jeho místo. Už jen pro tuto píseň to stálo za to.
      Album Perfect Strangers mám na vinylu a kromě titulní písně se mně z něj velmi líbí Wasted Sunsets se skvostnými Blackmoreovými kytarovými sóly. A po tomto albu pro změnu z DP odešel Blackmore a už se nevrátil.

      Vymazat
    3. On měl Blackmore napjaté vztahy skoro s každým kdo s ním hrál ;-). Gillan odešel od DP po onom proslulém japonském koncertu. Blackmore sám hrál s DP od založení v roce 1968 - 75 a pak 84 - 93. Po odchodu založil ještě dvě skupiny Rainbow a druhou, rodinnou, Blakckmor's Night. Tam hraje a zpívá se svou manželkou Američankou Candice Night a skupina se věnuje stylu který je spojením popu a renesanční hudby.

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie krokusů, druhá je top.
    Pustila jsem si k psaní Jiřího Schelingera, krásná píseň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Popravdě jsem byla překvapená, když jsem na počítači tu druhou fotku viděla jak zajímavě to vypadá. Schelingera jsem jako puboš i postpuboš "žrala" a měla všechny jeho desky co vyšly. Bohužel jsem si je vždycky nahrála na kazety a pak je prodala kámošce. Zatímco vinyly vydržely, kazety ne, takže vlastně nemám nic ....

      Vymazat
  3. Krásné fotografie. Krásné barvičky. A i krásné písničky.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za krásné fotky i muziku. Obě verze mám moc ráda.
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě to potěšilo! Oboje ;-)

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Květiny potěší vždy a ty první dvě fotky jsou úžasné.
    První komentář jsem smazala,protože na píseň Šípková Růženka mě balil manžel,jenže to ještě nezpíval Schelinger,ale skupina Rebels se kterou zpíval Jiří Korn.Musela jsem se jít optat manžela,protože jsem si nemohla vzpomenout na interpreta.
    Vendy,měj hezké svátky jara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže to je úplně jiná Šípková Růženka ta od Rebels. To je naše původní skladba. Nicméně taky pěkná!

      Vymazat
  7. Tak snad to nebude tak horké a jaro bude pokračovat svým tempem...naštěstí u nás v Polabí je tepleji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem zvědavá v co se to počasí zvrhne.

      Vymazat
  8. Předpovědi se splnily, u nás chumelí od rána :/.

    Balada se mi líbí moc, v obou podáních.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí tady proběhla jen jedna, ale velmi hustá přeháňka a dnes od rána svítí slunce, leč vzduch je velmi studený...

      Vymazat
  9. Uvnitř krokusu se mi to líbilo. Nikdy jsem je takhle neviděla. Ale ještě víc se mi libilo ve společnosti Šípkové Růženky. Je i moje srdcovka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se o trochu neotřelé pohledy na obyčejnou věc jako je květ který tu byl už stokrát. Šípková Růženka je prostě naše mládí, to už jí nikdo neodpáře.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....