30 března 2021

Krokusy v pyžamu ....

 


.... jak vyšité. No jen řekněte, nemají krásný proužkovaný
design? Kdysi mi tyhle krokusy okomentoval TlusŤjoch že vypadají jako babiččiny peřiny. Je to taky fakt, tyhle proužky má člověk spojené s vesnickými chaloupkami a vysoko nastlanými duchnami do kterých člověk zapadl tak hluboko, že nad ním čněly jak hora. Ovšem já tyhle pruhovaný krasavce miluju ze všech nejvíc. Nejen že dělají ohromné trsy o mnoha květech, ale pro jejich nesmírně veselou barevnost. Včera jsem si tyhle krasavce dosazovala do trávníku abych tam měla ještě nějaké velkokvěté, zatím mám jen jeden, tmavě fialový. A protože jich je fakt hodně, mám je na více místech a dělají nesmírnou parádu ....

Za dva roky budou z těhle pár kousků parádní trsy








Občas je na trsu i pěkná zácpa ...






39 komentářů:

  1. Ooo, ty jsou jak malované! Taky se na to jarní kvítí budu muset vypravit :) A těch včelek, radost pohledět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, já je mám nesmírně ráda. A je fakt že i nejvíc ze všech co tu na zahradě mám přitahují včely.

      Vymazat
  2. Vendy, luxusní fotky kouzelných krokusů a včel. 👍👍 Mívala jsem je také v trávníku, ale někam se mi vytratily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to musím zaklepat, zatím mi tam rostou s množí se. Doufám že ještě dlouho budou.

      Vymazat
  3. Jééé, těch včeliček, to je nádhera. Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle pro ně mají zřejmě obzvláštní kouzlo, jinde jich tolik není.

      Vymazat
  4. Překrásné. Mně se všechny fialové ztratily a vykvétají jen žluté. nevím proč. Opravdu jsou tyto jako pruhované babiččiny peřiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla těch opravdu tmavěfialových jen pár a to ještě porůznu na záhonu a když jsem chtěla něco sázet, vždycky jsem si je vyryla. Proto je chci vytahat a zasadit do té trávy. Teď se mi postupně ukazují na různých místech kde se to zrovna nehodí.

      Vymazat
  5. Vendy, to je opravdu krása tyhle proužkaté krokusy.A ty včeličky...To by se mi taky líbilo, mít krokusy v trávníku. Nevím, proč je tam vlastně nemám. Je to náročný na pěstování ? Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to náročný, cibuloviny se starají samy o sebe. Já to normálně sázím do jamek po třech cibulkách, a víc se o ně nestarám. Za dva tři roky máš krásné trsíky. Navíc než se začne sekat tráva, jsou krokusy dávno odkvetlé a mají načerpaných dost živin na příští kvetení. Cibuloviny je čerpají do listů. A jelikož já je mám v místě, kde mi roste spousta mechu, a nesekám úplně na krátko, zůstane jim dostatek zelené hmoty do doby než listy zatáhnou. Takhle se dají pěstovat i ty drobnokvěté narcisky co se prodávají rychlené.

      Vymazat
    2. Tedy jediné nebezpečí je, že ti je sežerou hryzci, pokud je máš na zahradě anebo že si krtek usmyslí zrovna v tom místě hrabat. Proto je nemám moc hluboko, tak pět centi. Nezmrznou, ale jsou dost blízko povrchu.

      Vymazat
  6. Pruhované krokusy neznám, dosud jsem myslel, že v pyžamku jsou jen selátka od divočáků :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak od teď si můžeš pamatovat, že pruhovaná jsou selátka A krokusy ;-)

      Vymazat
  7. No jo, fakt jako peřiny! Jen babička je měla ty duchny do růžova 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty proužkovaný byly většinou modrobílý.

      Vymazat
  8. Dneska jsem se u tebe úplně zasnila - babiččiny duchny a ta vůně - tu nikdy nezapomenu...
    Krásné fotky.
    Vendy, měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě já ty duchny nesnášela. Mě vadilo jak se to peří sklepalo a člověk byl přikrytej jen tím povlakem a bylo to těžký jak mrcha. Spala jsem pod nima párkrát a spíš jsem se nevyspala než vyspala. Já jsem zvyklá na lehké prošívané peřiny, a tohle mě fakt ničilo.

      Vymazat
    2. Vendy, pořádně nacpané duchny jsme měli doma. Když jsem je jako holka poprvé povlékala, tak jsem u toho brečela, protože nacpat duchnu do povlaku nebylo jednoduché. Ale bylo pod nimi teploučko, měli jsme hodně studený byt. A na léto se zastlaly do forotní postele a spali jsme pod prošívanými dekami.

      Vymazat
    3. Chápu že to byl děsnej boj, ono to bylo jak živý jak se v tom to peří všelijak přesejpalo.

      Vymazat
  9. Krásné krokusy a včeličky se teď pěkně činí. Včera nám hučely nad hlavou na jívě.
    Mám doma schovaný pruhovaný povlak ještě po babičce, připomíná mi dětství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle krokusy je obzvlášť přitahují....

      Vymazat
  10. Tož ty jsou krásné žíhané...

    OdpovědětVymazat
  11. Žíhané jsou nádherné

    OdpovědětVymazat
  12. Opravdu jsou moc pěkné. Já jsem si je loni koupila v OL na Flóře, takže jich mám jen několik.Jenže mě naštvali. Vybírala jsem cibulky a dávala odděleně různé barvy do různých pytlíčků a potom také zasázela, abych měla zvlášť ty pruhované, žluté, tmavomodré a bílé ve skupinkách, a když nyní vykvetly, tak je to všelijak pomíchané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám na tohle taky smůlu, lidi se v těch krabicích přehrabujou jak čuňata a je jim jedno kam jakou cibulku hoděj. Tak to je aspoň zábavnější, já mám taky trsy žlutých a sv. fialových pokupě a nijak jim to nevadí.

      Vymazat
  13. Vendy, krása nesmírná, včely to berou jako práci a tak se nekochají, ale makají.Hezky je u vás.
    Já jsem kdysi, ještě v Rbk, měla ve trávníku kolem cestičky takové rabátko s trvalkami, a v trávníku okolo velkokvěté žluté narcisy a dělaly taky parádu.Ty první jarní kytky jsou zjevení po zimě. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné trsy narcisů měli v trávníku na zámku Zuschendorf.

      Vymazat
  14. Vendy, jsou krásné. Já jsem je taky zkusila kdysi nasadit do trávníku, ale takové trsy mi neudělaly. A myslím, že se mi postupně vytrácejí. Za to modřencům, které jsem rozhodně do trávníku nesázela, se tam daří. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle trs je v záhonu, ale půlku z něj jsem přesadila jinam. A další šly do trávníku. Zatím se jim daří (tedy těm které tam jsou už z dřívějška) tak doufám že se jim bude dařit dál. Modřence jsou plevel, taky mi rostou všude možně...

      Vymazat
  15. Páni, to je nádhera. Jsou jak na obláčku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že jako obláčky ty trsy vypadají...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....