06 února 2021

Zmrzlá voda trochu jinak ...

 

.... v takové trošičku poetičtější podobě.
Téma opět dodal mrazík, déšť a zahrada. Chudinka. Únor vůbec není bílý, ale nechutně mokrý a zas mi vyplavuje zahradu. Opět jezírko z trávníku a napůl zatopený záhon. No jsem silně zvědavá, jak to všechna kvítka v něm zasazená letos dají. Naštěstí už vylézají jak ladoníky, tak některé tulipány a narcisy, což je dobrým znamením, že ty dvě předchozí potopy jim asi neublížily, ovšem horší to je tentokrát s trvalkami, které už také začínají lehce pučet, a ty mi skončily pod zamrzlou hladinou. A nevím jak to vypadá s ostatními tulipány a hlavně mými milovanými okrasnými česneky, a jaké škody také napáchalo to nukleární hovado krtek ....


U těhle dvou stejných fotek je vidět rozdíl v nastavení vyvážení bílé.
První je ještě z doby focení na sněhu, kde byla nastavená na plné slunce ....


... zatímco ta druhá na zataženo. Vzhledem k pozadí (opukové béžové kameny) je barevnost věrnější


A teď trochu hrátek s barvami a úpravou




Místo ledového stalaktitu který už dávno roztál, je takhle krásně omrzlá tráva





22 komentářů:

  1. Vendy, opět další porce úžasných fotek. 👍👍👍
    U nás začalo před polednem sněžit, teplota klesla pod nulu a vrátila se paní zima. Tentokrát, dle předpovědi, na týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To samé tady. Trochu sněhu zůstalo ležet. Nevím jestli dojde na předpověď, totiž silné sněžení. Ale nemuselo by...

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie. Tohle neumím a ani nemám foťák, který by to dokázal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se dá nafotit i kompaktem. Dokonce paradoxně kompakt mívá mnohem lepší makro, než jsem schopná bez speciálního makro objektivu nafotit já. A to už mám i vyzkoušený.

      Vymazat
  3. To makro je neskutečné. Když jsem viděla ty první dvě fotky, tak jsem si říkala krása, ale u těch trávových tajím dech. Vydařené fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem moc netušila co z toho vznikne, to až při tom výřezu. A děkuju za pochvalu...

      Vymazat
  4. Pupeny se perou s mrznoucí vodou :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsou to úplně pupeny, ale kvítka statice. Je to z té vánoční výzdoby, nechtělo se mě jí rovnou vyhodit, tak jsem jí píchla do květináče k vrbě. A teď mi slouží jako případný model.

      Vymazat
  5. Vendy, další nádhera přímo výstavní. Díky a měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska je zas bílo, ale naštěstí i přes to jak to vypadalo pozdě večer docela vážně, neb chumelilo jak o život, toho je naštěstí minimum napadanýho.

      Vymazat
  6. V pátek jsem stihla okouknout cibuloviny, všechny ty mini botanické irisy vylezly ven.
    Od včera už jsou zase pod půl metrem sněhu, napadlo toho zase šíleně moc.
    Krásné fotky, umíš si s námi pohrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už začínám být z toho nadměrného mokra docela zoufalá. Bořím se do krtčích chodeb, které jsou promáčené, na zahradě mám díky tomu díry jak do metra, kdyby ta voda ty mrchy aspoň utopila! Potopené trvalky pod ledovou krustou, nic moc pro ty nové listy, vyhnívající středy trsů. Zřejmě utopená a uhnilá cesmína, protože u neopadavé formy mi opadaly skoro všechny listy. jedině kdo si v tom asi libuje je rododendron a trávy. Naštěstí aspoň toho sněhu napadlo jen malounko. Ale zas tu mají být i přes den mrazy kolem -10°C a v noci kolem -15°C což je pro tu rozmáčenou zem a záhony taky lahůdka.

      Vymazat
  7. Jsou to úžasné fotky.Také si ráda s podobnými pohraji.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se to přímo vybízelo, protože originál byl takový mdlý...

      Vymazat
  8. Fotky jsou nádherné. Je mi líto tvoji utopené zahrady, my si stále chválíme, že bydlíme trochu na kopečku, tak nám voda nevadí. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady u nás je v některých částech zahrady velký problém skalnaté podloží, které zasahuje dost vysoko k povrchu a tak se voda po delších deštích už nemá kam vsáknout a rozlévá se po zahradě. Občas tu je problém kopnout do země trochu hlubší díru. To opak musíme dělat pokusné "výkopy" aby jsme zjistili kde ještě skála je a kde není.

      Vymazat
  9. Pěkně... Teď už bílý kůň zalehl i Polabí a Dolní Povltavi... Tak až sleze, bude jaro..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď je pozdě, jaro už chci od vánoc :D .... no já doufám že se ten sajrajt nebude válet nijak dlouho a že odtaje inteligentně pomalu, aby se stačila voda vsakovat a ne ýe zas budu mít ze třetiny zahrady bazén.

      Vymazat
  10. tohle čarování s vodou mám také rád. mechy nemají chybu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejsou mechy, to je normální tráva ;-)

      Vymazat
  11. Kouzelné, Vendy!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....