04 února 2021

Jak dobře znáte ...

 


.... hudební scénu? Nejen naší ale i světovou? 
Tak to si právě teď můžete vyzkoušet u Chudobky . Jako kdysi já převzala od Daniely projekt Sakrálné stavby a jala se v něm pokračovat, Chudobka převzala od Robky Hudební abecedu a znovu jí rozjíždí. Takže kdo máte zájem si vyzkoušet svou paměť co se týče hudby, zároveň tak i na sebe třeba profláknout oblíbenou písničku od interpretů na dané písmeno, máte možnost. 
Právě se totiž jede písmeno


Teď ráno jsem si oddechla, volala jsem do nemocnice a řekli mi potěšující věc, že by už z největší pravděpodobností zítra manžela ze špitálu vykopli. Tak doufám, že to mysleli vážně. Naštěstí tedy na to, jaké dobrodružství jsme si zažili (no asi jak kdo z nás, manžel evidentně jo, já tedy vůbec) to dopadlo relativně dobře.

A propo již zmiňované Sakrální stavby. Vzhledem k tomu, že jsem přestěhovaná na novém působišti, a je tu spousta těch kdo fotí a hodně cestuje nebo cestovalo, už delší dobu mi v hlavě hlodá, jestli je napočtvrté nezkusit tady. Byl to vcelku úspěšný projekt, vydržel tři sezóny, a účast byla překvapivě dobrá. Navíc se blogeři seznámili s mnoha zajímavými sakrálními stavbami a případně i jejich historií. 
A o co šlo? Nafotit nějakou sakrální stavbu (kostel, kapli, boží muka, ale i zajímavý hřbitov) napsat k ní něco z její historie (pokud nenajdete přímo u ní něco, dá se poradit s tetou Wiki) a udělat o ní samostatný článek. Na B.cz to fungovalo tak, že zúčastnění mi do mejlu posílali odkaz na svůj článek do dvacátéhopátého
 dne měsíce. Já pak u sebe v článku všechny odkazy uveřejnila, případně těm, kdo se chtěli zúčastnit a neměli blog jsem svůj propůjčila, a pak se hlasovalo v anketě o tom, která stavba v daném měsíci zvítězí. A aby nebyli nějak ukráceni ti, kdo třeba nafotili drobná boží muka, malé kapličky, smírčí kříže i krucifixy v polích nebo zasazená v krajině, a jiní velebnou katedrálu, dělili se stavby do kategorií kostely a katedrály, kaple, a drobné sakrální stavby. A na konci měsíce se vyhlásili vítězové. Projekt běžel celý rok, a na konci roku se pak hlasovalo o tu nejkrásnější sakrální stavbu. 
Takže, co vy na to, šli by jste do něčeho takového?  



18 komentářů:

  1. Už dlouho jsem tu nebyla a tak jsem netušila, že máš manžela v nemocnici. však já se k těm starším článkům dočtu. Když už ho mají pustiti, tak vše dobře dopadlo. S těmi sakrálními stavbami je to dobrý nápad. Já píšu blog prakticky znova, zakže nebudu mít třeba duplicitní články. :) V hudbě mám velké mezery, k Chudobce mrknu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, měl trochu živější sny. Ale už jde dneska domů, tak snad to bude dobré. Ony mají ta žebra výhodu v tom, že dost rychle srůstají. uvidím jestli ty sakrálky bude někdo akceptovat. Koukala jsem na tu Fotografii co tam bylo za projekty, a vlastně tam byly stálé a dlouhodobé dva. Abeceda a Rainbow. Pak Kontrasty, ty byly na kratší.

      Vymazat
    2. Abeceda mě bavila a kontrasty také, ale chce to čas a "oběť" od pořadatele. Já jsem tu tak nárazově. Vždycky udělám pár článků na blogy a nechodím na jiné a pak to vezmu šmahem, ale bude hůř až začne zahrada.
      Jo sny jsou někdy ošemetné. To byl hodně živý sen, který ho vyhnal z domu. Ještě, že si neporanil páteř. Pozdravuj ho, jestli si na nás ještě pamatuje a držím palce k úplnému uzdravení.

      Vymazat
    3. Tak naštěstí jak to vypadalo divoce, dopadlo to vcelku dobře. Asi s ničím začínat nebudu, už tak jsem na počítači víc času než je zdrávo....

      Vymazat
  2. Tak to vypadá docela dobře, držím palce, aby se to ještě nějak nezkomlikovalo.

    Kdyby se mi náhodou poštěstilo něco k tématu sakrální stavby vyfotit, tak se ozvu. Ale nic neslibuji. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ne, dneska jde domů. Jak to vypadalo s těma sakrálkama se můžeš mrknout v rubrice Sakrální stavby a udělat si obrázek. je to rok 2016 a 2015 ale bohužel je to bez fotek, tam jsem je ještě nezačala dohrávat. Ale spíš ta pravidla. Ta tam najdeš, když zapátráš ve článcích.

      Vymazat
  3. Vendy, je fajn, že ti muže pustí domů. Přeci jen, doma je doma. 👍👍 Držím palce, vám oběma.

    Co se týče sakrálních staveb, jsem pro. Byl to zajímavý a poučný projekt.
    U Chudobky se zúčastním, už jsem si vybrala interpreta, jen se musím dokopat k tomu, abych našla tu správnou skladbu. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát mu budu muset něco vymyslet na sedoležení. Líp je mu když sedí. Asi mu dám buď moje lehátko z terasy, to se dá polohovat a může si natáhnout i nohy, anebo křeslo který je taky na zahradu, ale má polohovací opěradlo. Jinak dneska ho opravdu pouští.

      Vymazat
  4. Za sebe nebudu určitě nic slibovat, mám toho teď rozjetého docela dost a stíhám tak asi každou třetí věc, kterou bych rád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tobě dávno vím, že se takových věcí účastníš velmi nerad, tudíž je mi jasné, že pokud bys do toho šel, byl by to malý i když zcela nečekaný zázrak. ;-)

      Vymazat
  5. Já jsem pro to, abys na úspěšné projekty navázala. Vedle sakrálních staveb to byly i stromy. Sice málokdy jsem se účastnil, protože jsem nic moc zajímavého neměl, ale vždy jsem příspěvky velmi rád četl, protože byly inspirující a cenným zdrojem nových informací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zatím žádný ohlas není, takže se nic obnovovat asi nebude.

      Vymazat
  6. Já nemám problém, jdu do toho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale do čeho? Do sakrálek nebo do Chudobčiny abecedy?

      Vymazat
  7. Do sakrálek, ty je tady prezentuješ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se moc lidí neozvalo, ale pustila jsem jen průzkumnou bublinu. Pokud bych do toho šla, dám kompletní článek.

      Vymazat
  8. Hezký nápad!
    Doufám, že manžel je v klidu doma a OK!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zejtra jde na kontrolu, ale pořád má bolesti a blbě se mu spí. Už jen z toho je unavenej. Navíc je furt zavřenej doma a sedí v křesle. Já už bych uhlodala nudou půlku zdí.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....