01 ledna 2021

Kámen ...

 


.... jako prvek č.2. Kameny na suchu, kameny 
ve stráni. Kameny v mnoha podobách. Škoda, že těch skalních útvarů je tady tak poskrovnu ....









32 komentářů:

  1. Mám rád oblázky říční.
    Předposlední fotka mi připomíná hlavu staré želvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je skoro fakt.... tady se oblázky nenajdou, tady jsme na dně prehistorického moře, takže tu je všude opuka. Na oblázky jsou jižní Čechy, a to tedy na nádherné....

      Vymazat
  2. Na poslední fotografii je krásně vidět struktura kamene, to by geologové zaplesali a hned vydedukovali stáří vrstev.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Geologové by zaplesali i jinak. Protože to je všechno opuka a jsme na dně moře, je snad na každém druhém kameni nějaký zkamenělý mořský živočich a v potocích můžeš krom šutrů najít zuby prastarejch žraloků. To se mi tedy nepodařilo, ale kamenů z otiskem mušlí mám na zahradě už dost.

      Vymazat
  3. Kameny nám vypráví o minulosti naší země. Je to vidět na poslední fotografii.

    OdpovědětVymazat
  4. Jako dítě jsem kamínky milovala, v létě jsem si ty pěkné vybírala z potoka a schovávala do krabiček :) Vydařené fotečky. Do nového roku 2021 ti přeji vše nejlepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já si je tahám domů až od vyššího věku, ale je pravda že jako dítě jsem je taky ráda pozorovala, na chalupě to bylo samý šutr a balvan, po lesích i potocích, jako tarasy, dělali jsme si mezi nimi různá ohnišťátka, u rybníka se na nich opalovali a seděli, prostě tam byly všude!

      Vymazat
  5. V dětství jsem sbíral kameny, děda mi občas nosil kyz a různé krystalové druzy... Těšil jsem se, až je budu znát, až se to bude pořádně brát ve škole.. Ale chyba lávky... Soustava triklinicka a sesterecna, ale jak poznat křemen od zivce, ani slechu.. Moc pěkné fotky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krystaly bych ráda někdy našla, tady u nás bohužel nic takového k nalezení není. Na chatě je to zas samá břidlice, tam se taky s drúzami můžu rozloučit...ale taky to moc nepoznávám, spolehlivě poznám akorát záhnědu!

      Vymazat
    2. Jo, a opuku a žulu. Nějakej ten křemen a to je asi tak všechno....

      Vymazat
  6. Všedně nevšední. Krásná struktura, věc, které si běžně člověk nevšimne a o kterou zakopává. Tobě se povedly nafotit nádherné detaily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potřebuju do galerie do nové expozice detaily, takže se tomu občas věnuju i víc. Kameny mám ráda, a budeš se divit, všímám si jich kolem sebe hodně. Nepřejdu kolem žádného, abych si ho řádně neprohlédla ;-)

      Vymazat
  7. Vendy, krásné. Kameny mám ráda. Tak ať je nám o něco líp všem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych si taky přála.... tak snad se to trochu srovná.

      Vymazat
  8. Moc krásné fotky, mám kameny moc ráda.
    Vendy, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, já taky, a taky jich mám na zahradě po různých místech dost...

      Vymazat
  9. Kameny a kamínky mám ráda a doma mám i sbírku.Když jsem hlídala vnoučata a o prázdninách s nimi jezdila na dovolenou,tak jsem si z ní odvážela tašku plnou kamínků.Doma jsme na ně kreslily a nebo používaly ubrouskovou techniku.Někdy mi nosily i kameny větší,protože v té době jsem si zakládala na zahradě skalku.Ke kamenům mám vřelý vztah a tak mě tvoje nádherné fotky potěšily.
    Měj hezký první týden v novém roce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tedy netahám (už) celý tašky, ale vždy si z výletu jeden nebo i dva přivezu. Teď když jsem čistila a předělávala akvária, vytahala jsem hromadu kamenů, které jsem původně měla na zahradě, a pak je dala do těch akvárek. Mám v plánu takovou dekoraci na záhon a zároveň do ní zakomponovat vždy na léto kaktusy. Mám i udělaný takový suchý potůček kolem hrůbků dvou našich pejsků. A když dělám na zahradě, nebo jsem vloni přehazovala a přesívala kompost tak vybírám ty místní kamínky a dělám z nich výzdobu na záhonku před domem.

      Vymazat
  10. Řekne se kámen- hmmm. A jak je fotogenický !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na kameny ujetá. Ovšem ještě zdaleka nemám na mého kamaráda. :D

      Vymazat
  11. Pěkně zaostřené kamínky. A pak že nejsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neříkala že nejsou, nejsou tu klasické oblázky, protože tu není podloží které by je tvořilo. Tady je opuka, takže to jsou spíš takové hranaté zvláštní kamínky.... ;-)

      Vymazat
  12. Moc se mi líbí ta předposlední fotka se zachyceným listem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neměla brýle, a tak jsem neviděla pořádně co to tam je, a navíc jak byla zima, zamlžoval se mi hledáček jak jsem funěla do kopce. Že to je list, jsem zjistila až v počítači....

      Vymazat
  13. Nádherné fotky! Miluji kameny a stromy. To je moje a moc ráda to fotím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, ono je vidět že ráda fotíš, koukala jsem k tobě. Stromy jsou také moji oblíbenci k focení, jen lituju, že se nedá fotit do 3D formátu. U stromů speciálně. To by teprve ty fotky byly něco....

      Vymazat
  14. Tady by si Matýsek zaachal, ten kameny miluje :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se řekne kámen, jenže když se člověk podívá zblízka, najde v nich netušenou krásu... a to nemluvím o drahokamech! ;-) :-D

      Vymazat
  15. Moc hezké fotky. Kameny mám ráda, doma jich je nespočet, z cest, procházek, pro radost i ty focené. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To samé mám já.... odevšad si vozím vždy nějaký kamínek až dva. Já jsem cvok na katalogizaci, a tak na nich mám i napsáno datum a odkud jsou :D

      Vymazat
  16. Kámen mě fascinuje v podobě skály, hory. Nebo se mi líbí kameny v potoce, když se přes ně přelévá voda.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....