31 prosince 2020

Slunce, mráz a ....

 

.... odchod prapodivného roku. 

Jsem šťastná za jedno, nevadí mi druhé a třetí mi je vlastně jedno. Mé optimistické já vzalo už před lety dráhu do pryč, vrátí se vždy jen na skok, aby zas bez zamávání zmizelo neznámo kam, za to moje pesimistické já si vrní a přede a rozhodně nečeká od přicházejícího roku nic milého. Nedělá si žádné naděje na "Lepší zítřky", těch nám bolševik nasliboval a nic, nesnáší "Spolu to zvládneme" protože naše vládní garnitura v čele s karikaturou prezidenta si tohle heslo vysvětlila po svém, a spolu zvládají pěkně s národem vyjebávat (slabším povahám se omlouvám, mé pesimistické já i dost sprosté) místo aby naslouchali třeba takovému velikánovi jakým je Jaroslav Vrchlický, který ve své nesmrtelné hře Noc na Karlštejně vložil do úst Karlu IV. tuto velmi nadčasovou větu.
" Největší úctu před zákonem musí mít zákonodárce sám .... byť by se mu to vůbec nehodilo"


Nevěří ani tomu, že s příchodem vakcíny (no, v něčem dost podezřelé) jejíž všemocnost se nám snaží neustále vtloukat do hlavy se zázračně všechno změní. Tuší, že ten příští rok, až na tu jedničku na konci, bude nemlich stejný jak ten s nulou, ne-li horší. Lidé budou k sobě stejně zlí, neurvalí a neempatičtí. Žádná sebereflexe, zastavení a pohroužení se do vlastního nitra se nekoná, naopak dál se budeme mezi sebou urážet, dál budeme syslit a žít v nadužitku. Příroda nám bude dál lhostejná, proč bychom se tím zabývali, vždyť proč trávit volný čas v jejím lůně, když v OC je to o mnoho lepší? Neprší tam, neotravují komáři, je tam stálá vlhkost a teplota a je tam WI-FI!

Už léta se na nic netěším, protože každá věc na kterou jsem se těšila ztroskotala. Ze stejného důvodu tak ani nic neplánuji dopředu. A tak si o tom dalším roce nedělám iluze, pokud bude lepší, budu o to raději. Takže všem přeji do dalších dní zdraví těla i duše. Abychom, až zas budeme moct s kamarády a kamarádkami posedět v kavárně, vinárně nebo hospodě, jsme před sebou měli vždy jen do půlky plné a ne z půlky prázdné skleničky, těm kdo si teď nemohou užívat své vzdálené rodiny, aby si je mohli užívat přehršlí návštěv, aby jsme měli i nadále svá zaměstnání, aby naše pracně ze země vydupané firmy pod zemí neskončily, abychom si mohli pořádat výlety za hranice naše i všedních dní, aby jsme zůstali sví, nebyly z nás ustrašené ovce, ale ani žádní hazardéři, aby jsme žili v pozitivitě a vše zlé a negativní hodili za hlavu (jejdy, no, teď to vlastně má být opačně, že?) aby jsme mohli dál žít svými koníčky a občas je i nějak zúročit pěknou výstavou, aby jsme vždy měli někde někoho koho milujeme a on miluje nás .... aby .... ale to už nechám na vás co si tam ještě doplníte ....

A trochu mrazoslunečních diamantů nakonec






36 komentářů:

  1. Wendy, musíme být optimisté a věřit, že se vše brzy v dobré obrátí. Lidstvo si prošlo daleko horšími časy a vždycky se ze všeho vybabralo.
    Takže doufám a přeji, aby ten nadcházející rok byl lepší.🧡🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prošlo, ale také bylo mezi lidmi asi víc slušnosti a pokory a méně sobeckosti. To dneska nadmíru chybí jak lidem, tak vládní garnituře. Ale asi si to maluju moc růžově ;-). Necháme to plynout a uvidíme...

      Vymazat
  2. Fotografie jsou nádherné.Já jsem spíše optimistka a tak věřím,že bude lépe.Plánuji,raduji se z každého dne.V hodně věcí máš pravdu,přesto věřím,že jsou lidé v jádru dobří.
    Přeji Ti krásný rok 2021

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem taky, ale čím déle mě život fackuje, tím víc je ze mne pesimista. Neplánuju, už dávno ne, nechávám věci ať si jdou jak chtějí. A štve mne absolutní bezmoc v tom, že se člověk nemůže nijak bránit proti tomu, co mu přikazují hochštapleři kteří se dostali k moci. Lidé kterým nejde o lidi, ale jen o své blaho....

      Vymazat
  3. Udělala jsem inventuru, uzavřela rok a přemýšlela, zda budu sedět i za rok za stejným stolem.
    Příští rok bych slavila 30 let.
    Dnes ráno mé paní prodavačce, excelentní paní prodavačce, která u nás pracuje 24 let zazvonil telefon a dozvěděla se, že jí zemřela maminka, kterou naposledy viděla v září.
    Plakala, dusila se vzlyky a nejvíc ze všeho jí bolelo, že jí nikdo nedal šanci podržet ruku mamince, která tiše a bez nich odešla.
    Já čekám, že mi za chvíli zavolá vnučka, pošle mi pusinku, zazpíváme si, zatančíme a já pak budu deset minut brečet.
    Zda se nechám očkovat, nevím. Ale pokud mi to umožní cestovat, stojím první v řadě a nastavuji paži. A proč, jsem člověk, který by tak rád chodil do své práce, objímal se s láskami a nebál se dýchat. Tak asi mne donutí ke kompromisu.
    Vendy, přeji ti, aby zase vysvitlo slunko, kus radosti, kus lásky a těším se, až spolu půjdeme na výstavu skalniček, platí ???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě maminka taky umřela daleko, bez toho že bych byla u ní, a navíc jsem jí taky předtím neviděla dva měsíce. Jen v tom neměl prsty kokotvir, ale jiná zhouba, Alzheimer. A zemřela sama. Jen už si to neuvědomovala, což pro ní bylo lepší. Ano mám vnučku na dosah, ale taky si občas říkám jestli nepokoušíme osud tím, že se vídáme tak často. Jenže zavřít se do sterilní bubliny aby jsme se ničím nenakazili ? Je to správné? Ale je to jakž takž normální život. S očkováním stále nevím. Ale je možné, že si vláda díky nouzovému stavu najde páky na ty, kdo by nechtěli a stejně budem muset jít. Ano, pokud bych věděla, že to pomůže a neublíží, mého muže bych hnala okamžitě.
      Na skalničky se moc těším!

      Vymazat
    2. Uzavřít se do bubliny a zaizolovat se, je opravdu horší než se vídat a trochu riskovat. Viděla jsem nedávno film Doktor Flastr, a i když takové optimisticky hrátkové manýry ve zdravotnictví (jako běhat mezi pacienty s červenou bambulí na nose) mi připadají tak trochu nepatřičné, přesto měl v jednom velkou pravdu - lidi tam občas umírali, a tu dobu mezi životem a smrtí trávili ne jako lidi, ale jako kusy. Vizita, oběd, večeře... žádný rozhhovor, žádný osobní přístup. Padlo tam jedno - než lidi zemřou, měla by být kvalita jejich života vyšší, než jen pouhé napíchnutí na přístroje a přežívání. A myslím, že ten výraz a podstata kvality života by se dala rozšířit na cokoliv. To, co se děje, je všechno, jen ne kvalita života. Už jsem viděla tolik ustrašených lidí, kteří říkají, ať ještě vydržíme, ať ješě vydržíme... jak dlouho? Jak dlouho se má člověk zavřít a zabarikádovat, aby vydržel? Myslím, že vidět se s vnučkou je to nejpřirozenější. Pokud se cítíš zdravá, neměl by být problém a pokud by ses cítila nemocná, sama řekneš, ať vaši nechodí. Stejně jako bys to udělala v minulé době.
      Tvým obavám v tomhle obhledu, ale i tomu, co píšeš o zavření se do bubliny, dost rozumím a asi jsme v tom zajedno.

      Vymazat
  4. Toz aspoň jiskrne obrázky na konec roku... A ať "" zloba závist zast ty prominou, ty ať prominou. "

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát že se vláda nevrací zpátky lidu. To by byla katastrofa ještě větší. Bohužel ani text téhle písně, ani ten na prezidentské standartě prostě u nás neplatí.

      Vymazat
  5. Věřím a doufám, že ta změna k lepšímu v příštím roce přijde. Ne hned, bude to ještě pár týdnů a možná i měsíců trvat.
    Přeji Ti hlavně zdraví a aby Tě kouzlení s foťákem pořád bavilo. A my se mohli těšit z tak krásných fotek jako jsou ty dnešní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud by to mělo být jen pár měsíců, OK. Ale já se obávám aby to nebyly roky. Teď tu vládne chaos, začíná volební kampaň, takže mazání medu lidem kolem hub, sliby, sliby, sliby a pokud se stane, že po volbách se budou měnit strany bude to ještě horší, protože tu nastane regulérní blázinec.

      Vymazat
  6. Nazvala si spoustu věcí a skutečností pravými jmény. Na větu Vrchlického jsem v posledních letech myslela často.
    Na druhou stranu jsou jistě i lidé vlídní, moudří, spravedliví, poctiví.
    Dnes jsem byli s Aaronem v lese, potkali jsem víc lidí, než je tam zvykem a se všemi jsem si popřáli do nového roku. Bylo to milé, lidské!
    Dobrý rok přeji i tobě. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou i tací, ale zdá se mi, že jich je čím dál tím méně. Já potkala taky spoustu lidí, někteří srdečně zdravili už zdáli, jiní se tvářili jak kdyby snědli kilo citronů, ale pozdravili také a jiní ani neodpověděli na pozdrav. Přesně to odráží stav ve společnosti.

      Vymazat
  7. Vendy, přeji Tobě a celé rodině, abys o tomto roku mohla říct jen to nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych taky už chtěla konečně vybřednout z problémů, ale nevěřím tomu, že by se to letos změnilo. Hlavně aby se to spíš nezhoršilo.

      Vymazat
    2. A nebo tak. Aby se nezhoršilo. Porotože se také říká, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. :(

      Vymazat
  8. To, co jsem si teď přečetla se mi líbilo. I když mě to rozesmutnilo. Naše vláda si dělá co chce, aneb u nás v Kocourkově. Vakcinu? Nee, nedůvěřuji jí. Nemoc jsem prodělala a zřejmě ještě chvilku s ní budu bojovat, takže protilátky bych měla mít přirozenou cestou. Přeji ti do Nového roku víc optimismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že nejen u nás, ale i jinde když budou chtít donutit lidi i proti jejich vůli se nechat očkovat, budou se proti nim zavádět různé sankce a zákazy. Zatím to nemá právní podklad a nemůže si teď vláda nic takového dovolit, nicméně může vydat nový zákon který si díky nouzovému stavu může v pohodě prosadit. Že se bude tlačit i na zaměstnavatele aby dali lidem nůž na krk, buď očkování nebo letíš. Z takových věcí mám opravdu strach. A pak o to, aby to nechytil muž. Zatím to z rodiny měl akorát zeťák. Ale v klídku, dva tři dny tedy ležel a bolel ho celej člověk a doteď nemá úplně stopro zpátky chuť a čich, a jsou to už tři měsíce.

      Vymazat
    2. Ano z toho mám také strach. Každá vakcína je vlastně dávka nemoci a nezjišťuje se, kdo je na co alergický, v jakém stavu člověk je, zda nemá jiné potíže. Prostě nakážou, že se musím očkovat, jestli chci vylézt z baráku, nebo se nechat ubytovat v nějakém zařízení. Kdyby to chytil manžel astmatik, tak to jistě nezvládne. A stejně jsou ty testy nějaké divné. Kamarádka snachy ztratila čich a vhuť, šla na testy a byla negativní.....Hrajou s námi divné hry. Sice dodržuju pravidla, ale nelíbí se mi, pokud bych měla být zbytečným rukojmím.

      Vymazat
  9. Krásné diamanty. Pesimismu se nedivím. Ale přání je moc hezké. I tobě vše dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se člověk podívá na úplně obyčejné věci úplně zblízka, tak se diví co vidí ;-)

      Vymazat
  10. Vakcína... velké téma. Místo otázek na odpovědi, které lidi zajímají, se rojí konspirační teorie a lidé, kteří hledají otázky a odpovědi, je pak přebírají a ty se šíří jako lavina. Nikdo pořádně nic neví, pro a proti, jen co ví z doslechu. Vláda v tomhle směru totálně selhala.

    V novém roce hlavně zdraví, to ostatní snad přijde samo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vláda selhává ve všem. Na jaře to sice s odřenýma ušima zvládla v ledasčem, ale ten chaos v konání, nařízeních a jejich dodržování trvá a je pro lidi nepochopitelný a stresující. neumí vysvětlit a obhájit jedinou své rozhodnutí, a už vůbec nedokáže lidem vysvětlit tak aby to pochopili a rozhodli se, právě to očkování. Navíc neustále se ukazuje (tedy pokud jsou uváděná čísla opravdu správná a relevatní) že ani jedno z nařízení není funkční a že by se asi měla úplně přehodnotit a udělat jiná. A přiznat si, že ani ta vakcinace prostě není žádné zázračné řešení které nás vrátí do normálnosti. Prostě viry byly, jsou a budou. mění se, a my se prostě budem muset i s tímhle žít. A rozhodně se nezavírat do sterilních bublin aby jsme ztratili i ten zbytek imunity která nám ještě zbývá....ano přát si zdraví je asi teď to nejrelevantnější...

      Vymazat
  11. Přiznám se, že když zaslechnu z televize spolu to zvládneme, obrací se mi kudla v kapse, i kdyby to byla tisíckrát pravda. Nakonec to samozřejmě zvládneme, se ztrátama a každý sám za sebe a za své nejbližší. Docela ryhle se otřepu, když už se občas dostanu na dohled dna a mám vrozený sklon k radosti, to nepíšu jako svou zásluhu nebo v nějaké pýše, prostě to tak je, díky tomu vím, že to přečkáme. Ale nemám nejmenší pochybnost o tom, že to bude ještě hodně divoká jízda.

    Do nového Ti roku přeju, aby se ti splnilo, co si přeješ nejvíc.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No obávám se že s tím materiálem, který nám velí to bude opravdu hodně divoká jízda, a plácání se ode zdi ke zdi. Mí kamarádi (tedy už většina v seniorském věku) to zatím zvládají, z nejbližších už nikoho nemám (někdy i když mi chybí, si říkám zaplaťbůh) a dcera se zeťákem a synem jsou mladí, a navíc zeťák už si to prodělal. Ale bojím se o muže. A ta mediální masáž, i když se rádiu a zprávám v televizi snažím vyhýbat na sto honů, je neskutečná a pro mnohé nesmírně stresující.

      Vymazat
  12. Pandemie nám převrátila život na hlavu a zřejmě moc rychle se na nohy nepostavíme. Snad to přežijeme ve zdraví, od politiků nečekám vůbec nic, ani od současné vlády a ani těch, kteří se už nemohou dočkat, až se dostanou ke korytům, protože kromě absolutní negace "všechno je špatně a všechno by dělali právě naopak," s ničím kloudným nepřišli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověče, no je to taková patovka a vůbec se netěším na to co bude po volbách. To bude ještě větší tragikomedie než teď, což vůbec v tomhle chaosu nepotřebujeme.

      Vymazat
  13. Jak čtu, co píšeš, v mnohém ti přitakávám. Od neplánování dopředu, po dělání si stále menších iluzí a ztrátě optimismu. I když pořád věřím, že se to zvrtne do normálu, ta víra se zmenšuje, s postupem doby. Ale pořád, nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Sice se blíží, ale pořád tu není.
    Taky mám obavy, že to očkování navnutí lidem způsobem, že to vezmou přes zaměstnavatele. Nebo osekají přístup na úřady nebo k doktorovi, což pokládám za největší prasárnu, protože na lékařské ošetření máš nárok. Zatím o tom jen žvatlají, ale jestli se tohle ujmme v Evropě, tady to bude cobydup. I když na druhé straně, Německo prý pracuje na zákoně, který by zaručil nediskriminování těch, kteří se očkovat nenechají.
    P.S. přes všechen skepticismus, fotky se ti povedly, jsou nádherné. Jak obrazy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zákon sice může být, nicméně ten se dá tak lehce ohýbat... vždyť u nás je toho zářným příkladem Hrabiš a Ovar.

      Vymazat
  14. P.S. a největší fór je, že to očkování ti nezaručí odolnost vůči viru. Můžeš koronáč chytnout i tak, a můžeš být přenašeč i nadále, takže roušku stejně nesundají ani ti očkovaní. Jediné pozitivní je, že pokud to chytneš, budeš mít slabší průběh. Což ale zvládá naprostá většina i těch neočkovaných, díky imunitě. - Možná časem vyvinou něco solidnějšího a spolehlivějšího, ale zatím mi připadá,že za tímto není péče o zdraví lidí, ale megakšeft, který prostě oni nedopustí, aby nevyšel. Já se očkovat nenechám, rozhodně ne dobrovolně. Možná mi v tomhle pomůže, že jsem alergik na léky, ale ne každý má to štěstí. Smutné, že v této souvislosti se o alergiích nebo nemocech, dá mluvit jako o štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, očkování nic nevyléčí. To by musel lék. A jelikož nic takového není, bude z toho opravdu kšeft na doživotí.... tedy pokud se virus nevytratí. Což si myslím není reálné, už díky té finanční stránce, neboť peníze jsou až na prvním místě. Ovšem pokud by manžel dostal pozvání od doktorky, což by ke svému zdravotnímu stavu měl dostat, asi bych mu to nevymlouvala, mám o něj strach. I když by to nechránilo stopro, i ten lehký průběh by byl u něj výhra. A to říkám ne že bych se ho chtěla zbavit, jen než by na nás došla řada, už by se mohlo vědět co ta vakcína dělá nebo ne....

      Vymazat
  15. Já jsem v principu optimista, protože se domnívám, že ať je situace kolem jakkoli děsivá, vždycky zbývá dost prostoru dělat věci, které mají smysl. Nemyslím si, že vakcína je ten kýžený zázrak, který zachrání lidstvo a s virem zatočí. Virus zmizí, až bude chtít, a když si čas čekání na tuto chvíli zkrátíme očkováním, proč ne? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to o té vakcíně si nemyslím ani náhodou, nicméně pokud by pomohla těm kdo jsou z nějakého důvodu víc ohrožení ne se úplně chránit, ale aspoň mít v případě nákazy lehčí průběh, pak ano, smysl by mít mohla. Já se domnívám, že vzhledem k finanční lukrativitě této nemoci nezmizí ještě hodně dlouho.... ono než se dostane na lidi, kteří nejsou zrovna tomu očkování nakloněni a v případě toho, že se dobrovolnost změní na povinnost, už se snad bude vědět co tato vakcína může nebo ne zapříčinit, krom toho primárního úkolu vybudit imunitu.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....