28 prosince 2020

Vánoční střípky ....

 .... z těch letošních prapodivných vánoc,

které tak nějak dovršily ten letošní úplně divný rok. Že vánoce nemusím v žádném roce, ať normálním či tak vypráskaném jak byl letošní je už o mě známo. Domnívala jsem se, ovšem vélmi naivně, že ta kokotvirová situace lidi trochu zabrzdí, donutí je k zamyšlení, a možná i k tomu, že nakonec zjistí, že honba za tím njdražším dárkem jen úplně zbytečná, v situaci, kdy kohokoli z blízkých kdykoli mohou odvést do nemocnice s pár jednoduchými příznaky a do dvou tří hodin může být mrtvý. Ale to by jsme nesměli být my Češi. Jak to jen šlo, vzaly se útokem nákupní centra a když ne ta, tak eshopy a opět se svátky klidu změnili ve svátky komerce. To je to, proč je prostě nesnáším .... mediální masáž v podobě nablblých reklam na nákupy čehokoli v čele s ještě  nablblejším zeleným  mužíčkem. A to nejen v televizi, ale i na netu. Všude a nedá se tomu uniknout. Nákupy potravin v množství jako by přinejmenším měla vypuknout válka, a závislost na tom, trávit volné dny ne v přírodě, nebo věnování se dětem, ale vyrazit na celé dny do nákupních center a tam trávit volný čas. Naštěstí ani my s mužem ani dcera s partnerem tomuhle nepropadli, spíš se u nás vyvinula k velkým centrům určitá zášť. Dárky se sfoukly po netu, a to jen Bobuli, my si mezi sebou dali jen nějaké drobnosti spíš na mlsný jazyk a hrdélko, sešli se na Štědrý den a včera všichni u dcery, a bylo nám fajn a nic nám nechybělo a netrpěli jsme dojmem, že by nám něco chybělo ...


Já si udělala zcela prozaickou radost tím, že se mi podařilo letos načasovat kvetení a nakvétání zakoupených cibulích hvězdníků na tu správnou dobu, a tak, jako každý rok touhle dobou likviduji doma adventní svícen a místo něj přebírají vládu živé květy. Opět sice nemám ten který jsem původně myslela že to bude, a na třetí, teprve v rostoucím poupěti jsem zvědavá, ale i tak je zas krásný. Tentokrát jsem je z květináčů kde se probouzeli sesadila do jednoho, takže mi stále v něm něco pokvete ....



Poupat jak vidno je ještě dost ...


Do sbírky přibyl i bílý s jednoduchým květem. Ten už jsem si tedy
"koupila" vloni, ale nakonec se z něj vyklubal bílý s červeným žíháním. Tak letos se opravdu vyvrbil bíle jak měl


Když jsme byli u dcery na Štědrý den, bylo zataženo, ale na malou chvíli prorazil jeden paprsek a ozářil maličký výsek stromku


Tyhle multiblýskavé kouličky se mi nadmíru líbí. Třpytí se a září při sebemenším záblesku světla. Sůvičku jsem dceři přivezla z Míšně z vánočních trhů. Mrzí mne, že letos jsem žádný nemohla navštívit, tam si tu předvánoční náladu užívám mnohem víc než tady u nás


Poslední dny trávím mimo jiné dohráváním zmizelých fotek z blogu,
a to díky programu web.archiv.org kde se zobrazuje můj blog ve své staré podobě a tak si můžu fotky nejen stáhnout, ale i vidím jak a ke kterému článku patří. Je to vopruz všech vopruzů, mám hotový první blogový třičtvrtě rok kdy se Svět narodil a úplně mi to stačí. A to bylo v těch prvních letech víc povídání než focení! Představa že
 dohrávám fotky do roku kde je přes šest set článků je děsivá. Takže spíš to vyřeším tak, že dám do menu odkaz na blogový archív původního blogu a kdo by chtěl zabrousit do pravěku mého blogu, může si tam kliknout a podívat se. Ovšem jak jsem se koukala, i tam některé fotky chybí. Ale je jich jen zlomek oproti tomu, co jich chybí tady. 


29 komentářů:

  1. Já mám problém s tím jídlem, přijde mi naprosto ujeté nakupovat takové metráky na pár dní.
    Ve výsledku všichni funí z přežrání, žerou prášky na cholesterol a žlučník, nic pěkného z toho není.
    Ale oponentům, je to jejich věc.
    Spíše mi vadí skutečnost, že budeme zase zavření bez možnosti normálního života, jen pro dva týdny nákupní horečky. A budeme toto sklízet my všichni i ti, kteří seděli doma.
    Bez možnosti služeb, cestování a kulturního vyžití. Z toho jsem fakt vytočená.
    Měla jsem dárky vyřešené bez běhání po kšeftech a radosti udělali víc než dost.
    Ta barevná koulička je boží, ta by se mi fakt líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky nechápu, proč se musí všeho tolik nakupovat. To zavření služeb je pro mne nepochopitelná věc, vždyť provozovatelé jsou schopní zajistit veškeré požadavky na hygienu jak jsou nastavené (tak to stejně většina dělá normálně) a tím pádem nemusí zavřít, a když to nebudou schopni zajistit, tak prostě neotevřou. Ale ne že je prostě zas zavřu a konec. Já dárek Bobuli objednala na netu a pro ostatní jsme to vzali při normálním nákupu věcí na salát a rybí polívku. Byli jsme v Lidlu asi podezřelí, protože jsme měli v košíku asi jen pět nebo šest věcí...
      Ty kouličky byly v setu a byly jak čistě stříbrný tak tyhle blejskavky. Krásný jsou oboje, krásně se třpytí, ale ty vícebarevný jsou tedy parádnější.

      Vymazat
  2. Velká nákupní centra nemusím normálně, natož před Vánoci. Dárky jsem vyřešila po internetu a snad budou obdarovaní spokojeni. Taky si myslím, že nemá cenu nakupovat hromady jídla.
    Moc se mi líbí fotka stromečku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si klidně a ráda zajdu v Praze do velkých OC, projdu si obchody, tu a tam něco i koupím, ale ne před vánoci. A teď když vidím jak tady stojej před nima fronty tedy ani náhodou.

      Vymazat
  3. Vendy, také nesnáším nákupní centra, takže většina dárků byla z internetu. A ani s tím nákupem potravin to nepřeháníme, přesto se ale stále někde něco ochutnává a tak potřebuji hóóódně pohybu, nejlépe na čerstvém vzduchu.
    Fotka stromečku je parádní. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jen prolítla Lidl, koupila dceři set na aromaterapii, zeťákovi klobásy a synkovi salám a zase jsem vypadla. Dárek pro vnučku přes internet... to bylo celé vánoční nakupování. Podařilo se mi letos poprvé uvařit tolik rybí polévky, že mi zbyly v mrazáku jen dva kelímky, salát (i přes protesty muže) jsem taky silně zkrouhla, takže už je zdlábnutej (jiné roky jsme ho měli ještě na Silvestra) takže v tomhle jsem taky byla úspěšná, a nějak mi ti letos nejede cukroví, naštěstí i to jsem značně zredukovala na šest druhů....

      Vymazat
  4. Ta sůvička je moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta mne na těch trzích okamžitě padla do oka. U nás doma vždycky každý měl nějakou svou ozdobu která s ním šla životem. Já čokoládového pejska, jenže to byla figurka ne dutá, ale plná, těžká a přežila opravdu všechna stěhování a moje životní kotrmelce, nepřežila naše kocůry. Dcera má tuhle sůvičku, a starý skleněný saxofon který si přinesl do naší rodiny tatínek, vnučka dostala zvonek a skleněného ptáčka ze stejných ozdob po tatínkovi. Doufám, že jim nějaký čas vydrží.

      Vymazat
  5. Vendy, i my letos všechno pořídili pomocí internetu. Za roky máme celkem vychytané, co je potřeba nakoupit za potraviny, aby se nic nekazilo a přitom nic nechybělo. Co mi chybělo byl pravidelný nákup v Německu, ale přežila jsem ve zdraví i bez něj.
    Vánoce byly rodinné, klidné, veselé, moc jsme si je užili. Skoro každý den procházka po lese, co víc si přát.
    Tleskám tvému zahradnickému umění, já na květy ještě čekám!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muž každý den koupil něco, v klídku, žádný přeplněný košíky. Jen co bylo potřeba na polívku a obalování. Ale ti lidé blázní každý den, kdykoli někam strčím nos plný košíky akčního zboží. Ať jsou svátky nebo všední den. Mě to připadá, že už vážně nic jinýho neumějí než trávit dny nákupama a bohužel nejvyšší procento jsou důchodci. A jak se chovají zle!

      Vymazat
  6. Taky nějak nechápu ty obrovské nákupy, které někteří před Vánocemi realizovali.Ale každý jsme prostě jiný. Já jsem si přála, aby nějaká ta vločka sněhová o Vánocích na zem slétla. Bohužel nestalo se, ale i tak náše Vánoce měly svůj obvyklý rituál. Na Boží hod jsme se jako rodina sešli, to je trochu šrumec, ale jinak vánoční pohoda.
    Měj se hezky!
    Hanka


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba nepochopím jednu kolegyni z práce. Jsou dva, ona den co den tahá z práce hromady jídla a ještě každý den jezdí na nákup za dva tisíce. Nechápu. Já si přinesu z práce jen omáčky na dvě porce, nějakou rýži nebo knedlík a z mrazáku si vezmu maso a máme to i na víc dnů a nepotřebuju ještě někam chodit nakupovat jídlo za tisíce.... no tedy na ní to je vidět, je tlustá jak bečka, funí jak hroch, potí se jak dveře od chlíva a sotva dejchá. Všude autem, neudělá ani krok pěšky.

      Vymazat
  7. Pěkne, asi zase koupím Amarilis.... Vánoční dárky jsem kupoval v menších obchodech a na garmarskychbtrzich pod širým nebem u Anděla... U nás v Kralupech zas takové fronty v supermarketech nebyly, a v situaci, kdy nefungují kina, divadla, kulturaky, hospody Holt zbývá zajít nebo zakončit výlet v tom supermarketu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hvězdník, ne Amarylis. ;-) já si vždycky kupuju takhle na vánoce, to mi vždycky a stoprocentně vykvetou a v Lidlu je mají za velmi dobrou cenu. Pak jen čekám jestli mi opravdu vyleze a vykvete to co je na obrázku. No a pak jen další rok čekám, jestli mi vykvetou na jaře ty, které jsem přezimovávala...oni lidé táhnou do OC i když funguje kultura. Neumí už trávit víkendy jinak.

      Vymazat
  8. I já mám problém s jídlem. Koho poprosit, aby nám nakoupil. Skusili jsme Rohlík, ale trs opravdu zelených banánů a rohlík za 4 kč, to je fakt moc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou tyhle služby dvě, ta druhá je Košík, já to chtěla vyzkoušet na chatě, abych nemusela hned na nákup, jen co přijedu, nechce se mi vlakem vláčet ještě jídlo, ale že bych si to objednala v předstihu a dovezli mi to až bych přijela, a když jsem koukala na ceny, bylo to stejné jako v místních marketech. Tak ony jsou ceny okolo Prahy jiné, vlastně stejné jak v Praze.

      Vymazat
  9. Vánoce jsou čím dál komerčnější a lidi si nedají pokoj. Popelnice přetékaly krabicemi od zásilek z e-shopů, lidi nejsou schopní tu krabici ani rozdělat, sešlapat, aby nezabrala v kontejneru tolik místa. Všude se válí odpadky. Máš krásné hvězdníky. já jsem je dávala přezimovat pozdě, dokonce jim začaly nové listy. Prostě jsem na ně zapomněla nebo spíše jsem to odkládala. Druhým stvolem mi kvetla orchidej a já blbec jsem celý stvol ulomila, když jsem ho rovnala na tyčku. Kvete mi alespoň kaktus, drobnokvětá begonka a ještě jedna, a její jméno jsem nyní zapomněla. Má červené členěné kvítky. Už jsem ji na blogu měla. Kéž by ten příští rok byl příznivější, ale moc tomu nevěřín.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tyhle jsou podle mne rychlené tak aby kvetly na vánoce, ty ostatní mám ještě v lednici na hibernaci. Ty půjdou do země až na jaře. Kontejnery po vánocích jsou kapitola sama pro sebe...

      Vymazat
  10. Letošní Vánoce jsme pojali "racionálně". Před nimi jsme si odbyli jednu návštěvu u nás, využila jsem zásoby v mrazáku a koupili jsme jen ryby. Jinak jsme jednou skákli do Penny, koupili 4 položky a už máme všechno. Štvou mě ty reklamy daleko před svátky a všude, takže komerci jsme nedali šanci.
    Doma nám zatím nic nekvete, takže podle tebe mám amarylisy, v tomto čase žádné z nich nekvetou.
    Doufám, že příští rok se podaří zvládnout nákazu a dá se zase líp žít. Lidi by se měli učit skromnosti ve všem, ochránit Přírodu i sebe, nepřežírat se a nebýt na sebe nepříjemní, i když doba je zlá. Přeji i vám všem co nejvíc klidu a zdraví - to je teď nejdůležitější Dnes byl pěkný den, asi zase na dlouho jsme si venku užili sluníčka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo krásně, sluníčko mne vytáhlo s psékem na procházku, lidstva jsme potkali strašně moc, ale nečekaně jsem potkala několik známých které jsem už neviděla strášně dlouho, a nafotila pár fotek. Byli jsme tedy celí od bláta a to jsem vybírala cesty kde ho bylo nejmíň. Takže mladej hned po návratu šel do vany a já nechala boty za dveřma...

      Vymazat
  11. Vendy,ty fotky jsou nádherné.
    Já mám Vánoce ráda,ale toho blázince před se neúčastním.Většinu dárků jsem objednávala na internetu,na nákup potravin jezdíme jednou týdně a tak jsme se tomu šílenství vyhnuli.Nemám ráda vůbec města,nechodím ani u nás a potom davy lidí.Jsem ráda,že se dá teď všechno sehnat,zažila jsem horší časy,kdy nás vedoucí z práce pouštěl do města,abychom si vystály frontu na pomeranče a nebo hračky pro děti.A komerce,ta jde mimo mě.
    Měj hezké poslední dny roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, říkám si díkybohu za internet a eshopy!

      Vymazat
  12. Milá Vendy, tvé květiny jsou opravdu krásné, ty máš, holčino, zelené prsty!
    Ohledně přeplněných obchoďáků, haldy jídla, popelnice plné krabic, to je opravdu téma, ale dnes jsme byla s vnučkou pro asi tři věci v Penny a jedna stará paní ( jsme taky stará paní ) mi drcala do košíku, místo, aby prostě řekla s dovolením.Tak jsem to vnučce bez emocí řekla, že stačí být vychovaný a dovolit se. Vánoce by měly být o stavu mysli a o setkání rodiny, pokud tomu nic nebrání, ne?
    Měj se hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nově koupené mi vždycky vykvetou, horší to vždy bylo přinutit je ke květu další roky, to se mi nedařilo ani náhodou a dokonce jsem na ně zanevřela. Pak jsem dostala od sousedky a říkala jsem si, že to musím prostě dát. Vzpomněla jsem si na jeden rok, kdy najednou z velkých tepel přišli dva nebo tři hodně studené dny a když jsem uklízela cibuli na podzim domů, zjistila jsem, že má poupě. A došlo mi, že pro přezimování mám špatné podmínky. Tak jsem tu cibuli prostě strčila do lednice a říkala si, buď to přežije nebo jí vyhodím. Přežila a kvetla. Takže od té doby zimuju hvězdníky v lednici a kvetou mi rok co rok. Akorát se obávám, že budu muset pořídit nějakou pidiledničku speciálně na ty cibule, protože se mi sbírka začíná pěkně rozrůstat a za chvíli je nebude kam dávat :D. Já chápu že na staré lidi by se měl brát ohled, každý jednou bude starý, ale mě štve jak si to mnozí vynucují, jsou zlí a agresivní. Jasně chápu i to, že jsou frustrovaní a mají strach, jsou sami a zřejmě si tímhle kompenzují to, že se nemůžou scházet, ale zas z druhé strany nikdo je nenutí chodit každý den do těch obchodních center a stát tam ty fronty. Ohrožují sami sebe, ale na druhou stranu vyžadují všechny možné úlevy a ohledy, ale oni je kolikrát na okolí neberou. Máš pravdu, měl by to být stav mysli a ne stav kont a co nejdražších dárků které stejně skončí za pár dní někde pohozené....

      Vymazat
  13. Ako nenávidím vianočné zhony, kde sa ľudia naháňajú za hromadou darčekov, tak ešte viac nenávidím povianočné výpredaje. Katastrofa! Načo je komu toľko vecí? To ich ani tento vírus neodradí? Keď vidím tie zdieľané rodinné fotky so stromčekom preplneným drahými darčekmi, vravím si PREČO... Prečo toľko pretvárky. K čomu to všetko je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aby se dál mohli vykořisťovat děti v rozvojových zemích kde se to všechno vyrábí a šije a majitelé továren víc a víc bohatli? Nebo aby ostatní záviděli kolik si kdo může dovolit nakoupit dárků? Aby tím vším nadužitkem a rádoby blahobytem přebili strach? Tak jako to dělali ve starém Římě? S heslem Po nás potopa....asi nás ten virus postihl ještě málo, aby jsme si uvědomili priority života.

      Vymazat
  14. Vnoučata jsou nejvděčnějším objektem dárků a také se na ně všichni soustřeďujeme a opravdu nás těší jejich nefalšovaná radost. Teď dvojčata měla 4 a půl a zatím jsou ještě přirozená :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... navíc Bobule ve školce náramně rozvázala a poslouchat její filozofické úvahu je věru povznášející :D :D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....