18 prosince 2020

Pravoslavný kostel sv. Cyrila a Metoděje ....

 


.... je druhým chudobínským kostelem, jehož stavbu inicioval 

farář Josef  Žídek. Je to hned první stavba která vás uvítá při příjezdu do obce ze směru od Litovle. A hned přes silnici je hřbitov kde je Josef Žídek pochovaný. Má tak kostel neustále pod kontrolou. Vlastně on je tou stavbou, která vaše oči přitáhne už zdálky. Bohužel je ale také na místě kde je tak málo místa že pokud nechcete mít na záběru i silnici, na které zrovna nic moc hezkého není, mobilem se fotí opravdu hodně špatně ....










Tenhle záběr jsem si vypůjčila z netu, je na něm kostel krásně vidět celý. Co mne zaujalo, je to, že i když fotka je z doby kdy měl střechu zelenou, počasí a roční doba na ní je jak přes kopírák s tou co jsem fotila já....


A ještě vypůjčený snímek z netu, zámeček v Chudobíně. Vznikl na základech tvrze ze 14. století



17 komentářů:

  1. Toz pěkná pravoslavná cerkev na české vesnici... Něčím mne připomněla Chrám Vasila Blazeneho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to není všechno, ještě jeden pravoslavný kostel, a to tak čtyři pět kilometrů vzdušnou čarou od tohoto nás čeká!

      Vymazat
  2. Kostel opravdu něčím připomíná Chrám Vasila Blaženého.
    Mně se moc líbí zámeček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je u většiny pravoslavných kostelů. Ovšem Vasil Blažený je stavba, která se mi vůbec nelíbí. Je to jak když na to náměstí postavíš kulisy z nějaké hollywoodské kreslené pohádky. Nemám pro tu okázalost a barevnost ráda moc barokní kostely, je to přeplácané, přezlacené a vůbec to nemá onu prvotní pokoru církve tak jak vznikla za starého Říma. Mnohem bližší je mi gotika. Normanská, francouzská i anglická.

      Vymazat
    2. Zámeček je roztomilý, mrzí mne, že jsem si ho všimla až když už se nedalo nikde zastavit.

      Vymazat
  3. Vendy, moc krásné, kochala jsem se neznámým. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pro mne to taky byla neznámá místa ale je fajn, že se tam člověk podíval.

      Vymazat
  4. Vrndy, psala si, že zastávka trvala půl hodiny. Takové "výlety" dobře znám, zpříjemňují pracovní cesty a jsem moc ráda, že se občas povedou.
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona to byla neplánovaná odbočka, když jsem viděla že jedeme kolem. Mužskej už se vcelku naučil že když něco vidím po cestě zajímavého a chci si to vyfotit že tedy zastaví a ani moc nefrflá. ;-) Dokonce někdy se i sám jde podívat.

      Vymazat
  5. Zajímavý kostel,takový jsem ještě neviděla.Ale hodně pravoslavných kostelů jsme viděli na Ukrajině,když jsme si tam udělali výlet při pobytu na Slovensku.
    Měj hezký víkend Vendy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak samozřejmě, Rusko (a státy z něj vzniklé) je povětšinou pravoslavné celé, takže tam pro změnu nenajdeš zas tak moc katolických kostelů.

      Vymazat
    2. No Rusko je pravoslavné asi jako ČR katolické... Jen nektereregiony... Ale kostely jasně tam stojí furt

      Vymazat
  6. To je sice možné, ale pravoslaví tam převažuje a převažovalo nad katolictvím.

    OdpovědětVymazat
  7. krásný kostel. ještě jsem u nás takový pravoslavný kostel neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ani nevzpomínám, že bych o takovém někde věděla. Jsou u nás pravoslavné kostely, ale spíš ty dřevěné jako ten na Petříně co lehl popelem. A těch je, nebo bylo taky jen pár kousků.

      Vymazat
  8. Pravoslavné kostely se mně velice líbí tou barevností, v Brně je jen velmi skromný s jednou věží, větší je v Olomouci a nejhonosnější v Karlových Varech. Tento je opravdu moc pěkný, pan farář má nehynoucí zásluhy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se zas moc nelíbí. Já jsem na gotiku. Koukala jsem na netu na ty zbylé v regionu a ty jsou taky nic moc. Třeba v tom Vilémově bys nepoznal že stojíš před pravoslavným monastýrem ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....