19 listopadu 2020

Pokračujeme po zahradě ....

 


.... a hledáme další témata k focení. A že kapek všude dneska

člověk najde spousty. Jen nenajde to co by třeba chtěl. Na rozdíl od pavouků u Majky (tady jsme se aniž bychom o tom věděly sešly v tématu) tady jsou líní a makají jen v baráku, což tedy zas nekvituju s takovým nadšením jako když makají na pavučinách venku. Popravdě pěknou pavučinu s kapkami jsem nafotila někdy před třemi lety naposledy. A tak jsem musela vzít zavděk kapkami na tújích a na pár spadlých listech magnólie ....










Na tyhle fotky jsem zas použila po delší době starosklíčko, jmenovitě Pentacon 50 mm

29 komentářů:

  1. Poetické fotky s průzračnými drahokamy. Moc se povedly.👍👍👍

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná podívaná, ten třetí obrázek bych si pověsila na zeď hned. Jiřina z n.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bude i kapková expozice, a není problém si fotku koupit. Jedna kapková už takhle k majitelce putovala.

      Vymazat
  3. Druhá odspoda je podle mého gusta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak těší mne, že ti sedla alespoň jedna...

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Na těch tújích je fotím hodně ráda, a pak na těch růžích. mají zvláštní jakoby voskový povrch a ty kapky na nich tak krásně proti světlu září aniž by do nich muselo svítit sluníčko.

      Vymazat
  5. Fotky s kapkami jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle krásné kapky chybějící pavučinku krásně vykompenzovaly :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale znáš to, máš vysněný nějaký dort který bys chtěla udělat a pořád se to nějak nevede.... to samé mám já s focením pavučin po dešti nebo za mlhy ;-)

      Vymazat
    2. No jo, to znám :).

      Vymazat
  7. Ráda jsem se podívala - líbí se mi fotky s kapkami.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Máš je nádherné.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  9. Ale tak na hnědém vypadají kapičky taky moc dobře. To mi připomnělo, že jsem dětem dala baterku a řekla jim, ať hledají pavouka, abych od nich měla klid. A oni ho měli během sekundy a hned dva. Taky se nám pavouci zazimovávají domů .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem z pavouků někdy na nervy, ne že bych se jich bála, to ani náhodou, ale že denně smetám po vchodových dveřích hromady pavučin, a ráno už tam jsou zas. O chatě ani nemluvím, už jsem zkoušela všechny možný rady, stříkala okolo dveří a oken i sprej proti lezoucímu hmyzu, to pomohlo jen na chvíli, dokonce jsem rozvěšovala přes zimu po chatě i pytlíky s čajem, to prý taky nesnášejí, ale nepomohlo nic a pokaždé když tam přijedu jsou všude takové ty opravdu hororové, hutné pavučiny. Zvenku i zevnitř...

      Vymazat
  10. Pavoukům už je venku asi zima a chtějí se zahřát :).
    Ta první fotografie je zajímavá, jak pravidelně jsou kapky rozmístěny, jako kdyby šlo o šupiny nějakého krunýře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všímej si po dešti, jak jsou na kterých listech a jak ty kapky. Ono záleží na přilnavosti případně na povrchu těch listů. Některé jsou "mastnější" a tam se ty kapky slévají, jiné sušší a pak jsou po nich takhle rozložené, další zas mají sklon, že kapky stečou doprostřed a další zas mají listy s jemnými chloupky kdy se kapky drží po obvodu listu. A to všechno kolikrát úplně popírá zákony gravitace....

      Vymazat
  11. Moc pěkné fotky se ti podařily, pro mě hlavně ty tůjkové. Děkuji za pokoukání a písání ☺
    Jo babouci - na WC u doktora jsou jich, pěkně velkých, desítky. Je to tak 1,5 x 1 metr, bylo jich na stropě jako naseto, velcí, samá noha. Asi je jim tam teď líp než venku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám kamarádku, která má s pavouků panickou hrůzu. Pokaždé když k nám má přijet, musím vyhánět všechny pavouky, je to těžké, protože vrch není dodnes dodělaný, a z půdy tak lozej pavouci po celým vrchu i chodbě, takový ti pěkně vypasení chlupatí. takže vždycky když jde spát, nejdřív musím projít chodbu jestli tam někde nějakej nečíhá, případně ho vzít a vyhodit ven.

      Vymazat
  12. Krása! děkuji a zdravím, Vendy!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Tady je krásně vidět, jak různé návštěvníky oslovují různé fotky. Kupříkladu u mne dnes jasně vyhrává úhlopříčná větévka na obrázku číslo 5 :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, a mě ze všech nejlepší připadá ta pod ní, je v ní nejvíc ostrých detailů, a líbí se mi i barevným podáním.

      Vymazat
  14. Sem když přijdu, vždycky objevím nějakou nádheru.
    Nezklamalo ani dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se, snažím. Psaní básniček jsem pověsila na hřebík, na to jsem už moc líná stejně tak na nějaké dlouhé články taky nejsou nápady. Tak zkrátka fotím ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....