11 listopadu 2020

Na břehu ...


.... moře? Chorvatsko? Řecko?

 nebo úplně jinde na pláži vznikly tyhle fotky? Kdepak, jen v nánosech v úplně malém potoce. Po vydatných deštích se vždy v korytě potoka nahromadí v malých či větších nánosech kamínky z koryta. Já si pak můžu fotit takové fotky, které jsou od těch plážových skoro k nerozeznání. Nevěříte? Tak se podívejte ....








A pro porovnání echt mořské, chorvatské, tak jak mi je poslala dcera


U vody ještě zůstaneme, ale trochu jinak




To by bylo ze čtvrteční procházky všechno. Víkend jak víte se napůl povedl, napůl ne. Plánovaný výlet na neděli se nekonal, neb počasí opět provedlo obrat 360° a místo sobotního sluníčka přišla nedělní ohavná inverze, která dosud trvá a trvá. Tenhle víkend jedeme zazimovat chatu, počítám že počasí už nějakým dalším návštěvám nebude víc a víc nakloněné, a situace v zemi .... no škoda slov. Ale mám slíbené od muže, že se pojedeme projet po Brdech, tak jak jezdíval, než si ho rozflákal, na skutru. Předpověď napovídá alespoň trochu sluníčko, tak se uvidí. Snad se podaří i něco zas nafotit...


24 komentářů:

  1. Vendy, paráda. Opravdu k nerozeznání. Ale v tom podzimním světle s odrazy žlutého listí mají ty tvoje hezčí barvu. Nabrala sis jich pár domů? I odrazky v kalužích jsou super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni jsou žlutější i tak, je to jiné složení. Ty u nás jsou opuka, takže vždycky jsou do žluta. Nenabreala, je jich tam hafo a stačí mi přesejvat kompost a mám jich plný truhlík. Ale mám sto chutí, odchytnout tady někoho z bagrem co tu fut jezděj na té regulaci řeky a poprosit, jestli by mi nenabrali dvě lžíce těhle naplavenejch, je tu takový velký ostrůvek. Hodily by se mi na obsypání záhonů a bazénu.

      Vymazat
  2. Příjemně poetické, hned bych smočila nohy, když je teď to otužování moderní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, taky jsem si říkala že by jsme se do toho měli dát. Aspoň by člověk mohl využívat bazén podstatně dýl! ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, to jsou parádní fotky. Líbí se mi jak ty kamínky, tak i ty odrazy v loužích.👍👍
    Doufám, že počasí bude přát nejen zazimování, ale i výletu. U nás se dnes po čtyřech dnech zvedla mlha, ale je stále šedo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak že budu topit od rána do večera, s tím jsem už smířená, tak jen aby nepršelo. jenže co si tak člověk může vybírat, že a jet se tam musí....

      Vymazat
  4. Na kamíncích mě vždycky strašně štve, že když je vyndám mokré, jsou překrásné a po uschnutí je to jen obyčejný nezajímavý kámen. Proto razím teorii, že by se z vody neměly vyndávat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jednoduché řešení. Přelakovat bezbarvým lakem. Já to tak dělám a dcera taky.... nebo si děláme malé moře či jezero doma. Máme tu bednu s takovýma těma starýma zavařovačkama se skleněným víkem, tak do nich si sypeme ty kamínky a pak se zalejou mořskou vodou, nebo jezerní. To podle toho odkud jsou....

      Vymazat
    2. Je pravda, že s tím lakem mě to napadlo, když jsme lakovali podtácky z kamínků. Ale pak se mi to úplně vykouřilo z hlavy :D.

      Vymazat
    3. Já to dělám se všemi co jsou na suchu. Tedy samozřejmě s těmi malými. Pěkně lakem na nehty a jsou jak vytažený z moře!

      Vymazat
  5. Krásné fotečky, já bych určitě nějaký kamínek nesla domů. Odrazy stromů v kalužích jsou parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že tady je opukové podloží, tak mám při zahradničení o kameny postaráno. A když jsem přehazovala komposty, další nálož kamenů mám v truhlíku. Takže z venku si nosím akorát v případě, že najdu nějaký kámen, který tu je vzácně k nalezení ale ještě víc je tahám na chatě, tam jsou hodně zajímavé k nalezení.

      Vymazat
  6. Parádní fotky, ať se vám výlet na skútru vydaří. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi špatně pochopila. Na skútru nepojedeme. Za a) já to přímo nesnáším a za b) už druhej rok stojí za barákem rozflákanej. Po cestě z chaty se manžel na něm vymlel. Pojedeme normálně autem, ale po trase po které to manžel jezdil právě na tom skútru ...

      Vymazat
  7. První snímky mají pěknou zlatavou barvu, není tam někde skrytý poklad? :)
    A voda je také krásně čistá, z té by se asi dalo pít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dělá ta opuka, ona je nažloutlá normálně, ale jak je mokrá, tak je ještě žlutější. je pravda že voda byla vyčištěná, ale tak tři dny zpátky byla úplně neprůhledná a hnědá.

      Vymazat
  8. A bubliny vypadají jako perly. Překrásné fotky. Kamínkové i loužové, to mám taky moc ráda, krása v ošklivosti. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Louže pozoruju pokaždé po dešti. Ve městě je nápadů a možností mnohem víc co v nich fotit za odrazy. Rady akorát ty stromy...

      Vymazat
  9. Voda a trocha kamení, to je velká paráda a na tvých fotkách...
    Vendy, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, k moři se nedostanu, tak si to užívám alespoň takhle ;-)

      Vymazat
  10. Já bych řekla, že to ani není o těch kamenech, ale o Tvém dívání se na svět kolem sebe.
    Kaluže u mne vedou. Prostě perfektní postřeh.
    Fakt bezva fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já trochu předbíhám, ono taky může lejt a budem dřepět na chatě. Ale když jsem koukala na předpověď na nadcházejících pět dní, déšť tam nebyl, ale víc tam vykukovalo sluníčko...jak to bude, to už se musíme nechat překvapit. Tady už je zas kolikátý den hnusně a občas i mrholí, a je tak kolem pěti stupňů. Fakt echt hnusnej podzim ...

      Vymazat
  11. Tak čistá vodička? To snad není možné.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidíš, tak je... ;-) já jí nečistila. :-D. Ale měla jsi jí vidět pár dní před tím. Hnědá jak káva....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....