10 listopadu 2020

Jak už mám tak štěstí ...

 

.... a vyrazím na procházku, do té doby slunečné a bezmračné

počasí vezme okamžitě obrat. Začnou se kupit mraky, a do té chvíle blankytná obloha začne šednou a sluníčko co chvíli v té šedi mizet. Nejinak tomu bylo i na té čtvrteční. Jen jsem došla pár desítek metrů od domu, už to začalo. Naštěstí ale tentokrát byl svatý Petr milostivější, a tak jsem valnou část procházky mohla absolvovat za takového jasného skorozatažena. Mraky, a to docela nízké, zahalovaly občas protější Kozlovský hřbet, takže mi to trochu připomínalo náš sváteční výlet do hor které se stejně stydlivě zahalovaly a občas odhalovaly ....


Než jsem vyrazila, vyfotila jsem si podzimní krokus. Už jsem si myslela, že jsem o ně přišla tím, že jsou moc hluboko, protože jsem na záhon dosypávala celkem dost kompostu. Normálně v říjnu už kvetly (ostatně co je letos normálně) ale tentokrát jsem nesměle vykukující poupata zaregistrovala až začátkem minulého týdne. Ale opět se mi do nich pustili malý slimejši a všechny, až na tohodle bojovníka ukousali.... ale stejně je budu muset vyhrabat a zasadit mělčeji ...





Ovšem nad přehradou byla obloha krásně modrá a mráčkatá tak akorát


Jediné místo kde se dá sejít až úplně k potoku je tohle tak trochu tajemné zákoutí se spadlým stromem.


Číhala v trávě a pozorovala mne dokud jsem nezašla za roh ...



16 komentářů:

  1. Vendy krásné fotky, některé jsou i nasvícené sluníčkem. 👍👍🌞
    U nás už čtvrtý den setrvale mlha.
    To zrzavé stvoření je kouzelné - tady promluvila kočkomilka. 🐈
    Měj hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to se právě střídalo. Zataženo, sluníčko, zataženo, sluníčko.... jinak zataženo už je zas i tady a lepší to zatím asi ani nebude.

      Vymazat
  2. Ty mraky halící les jsou opravdu zajímavé. A přehrada má podzimní barvičky. Kočička tě opravdu sleduje, a ani netuší, že je na blogu. Hezky vyfocená procházka. Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív byla přehrada na podzim celá ve zlatě, jenže pak přišla Velká vichřice a celou tu stráň zlikvidovala. Teď už to zas začíná být zarostlé, ale už ne buky, ale zas samými smrky. Takže zlatá se už nekoná...

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie.Nakupené mraky nad lesy jsou úžasné.
    Krásný kousek přírody jsi prošla.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl opravdu jen malý kousek, ale asi ten nejzajímavější díky těm pohledům do kraje.

      Vymazat
  4. Skvělé fotografie, jako vždy. Ty umí

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky, hradba z mraků je zajímavá.

    OdpovědětVymazat
  6. U tebe jako vždy parádní podívaná!
    Měj hezký den, Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Ona se někdy příroda sama takhle předvede.

      Vymazat
  7. Krokusy jsou krásné, stejně jako koniklece, ale ty mají květy s chloupky. Netušil jsem však, že kvetou i tak pozdě.
    Pokud není zamlženo, tak mraky fotografiím sluší, hned získají dramatický nádech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co myslíš že je šafrán? Je to poddruh krokusů které kvetou na podzim. Nicméně jsem to ale napsala špatně, on to je zahradní ocún. Krokusy mají listy zároveň s květy, ocúny jak známo nejdřív květ a na jaře pak listy, proto mají lidový název naháček.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....