14 října 2020

Třináctého ...

 


.... jako když vyšije. To se včera a následně dneska 

potvrdilo. Celej den pršelo, musela jsem předělávat a ještě budu něco co tvořím, po cestě domů pěšky neb na kole to kvůlivá silnému dešti nešlo, se mi vylila do batohu omáčka, což mělo  za následek dnešní ranní uhynutí telefonu, ačkoli včera vypadal zcela netknutě. Zahrada čvachtá, a pokud ten déšť nedá pokoj, zas budu mít na ní jezero. Omlouvám se tedy všem, kteří mají stokrát horší problémy (Trvalko, speciálně tobě) ale mě už ten letošní rok opravdu nějak šíleně štve,  ztrácím svůj nadhled a optimismus, začíná převládat pesimismus, rezignace, nejistota v tom čemu věřit a čemu ne. A strach z toho co bude dál. Prostě já nemůžu najít jediný pozitivní důvod proč mít ráda podzim! ....

Myslím, že tahle fotka nejvíc vystihuje situaci... na konci je možná líp, ale my tam nesmíme.



Aktualizace: Vylezla jsem ven a co nevidím, jezero! Hladina se pěkně čeří jak fouká větřík, kapičky si na něm dovádějí... je větší a hlubší než bylo to červnové a neustále se rozšiřuje. Fofrem jsem nosila domů kytky, odpouštím bazén a obávám se toho, že na jaře asi budu bez tulipánů a jiných cibulovin, neb dvě takovéhlé výtopně bez toho aby shnily podle mě nedají. V červnu to ještě šlo, to vyschla ta zem docela rychle, ale teď, před zimou to bude horší. Jak s teplotou tak s vlhkostí ...

18 komentářů:

  1. Myslím, že ten tunel před námi je dlouhý a nevíme, co je na jeho konci. Je to výstižná fotografie.
    Sychravé počasí na náladě nepřidá. Dnes jsem měla delší hovor se synem, který je nemocný, má nějakou střevní virózu, kterou asi chytil od vnoučka. Aby toho nebylo málo, má ji i vnučka. Takže má náladu také na bodě mrazu, ke všemu ještě řeší problémy v práci.
    Ani mě nenapadá nic optimistického. Držme se, snad bude líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás jsou snad už všichni v pořádku, i když zeťák pořád nemá ani čich ani chuť, jinak se s kokotviru dostal docela rychle. Štve mne ta zahrada, protože to je prostě strašně práce. A jestli mi to všechno půjde do kopru, bude to velká škoda i na penězích, nejen zničená dlouholetá práce. Ani při povodních se mi tohle nestávalo, ale letos už podruhý. No a telefon...další vydání které člověka moc netěší, zvlášť když ho mám teprve druhý rok....

      Vymazat
  2. Neviem prečo, ale tá fotka tunelu pôsobí veľmi zaujímavo. To osvetlenie v pásoch a značka... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jen mobilovka, ale i mě to osvětlení zaujalo. Chtělo by to pro lepší kvalitu foťákem, ale nechce se mi teď pěšky tahat těžkou zrcadlovku do práce, z které se vracím utahaná jak kotě...

      Vymazat
  3. Vendy, ta fotka je opravdu výstižná. Nikdo z nás neví, jak to vše dopadne. Já už se spoustu let netajím tím, že podzim nemám ráda. Ano, je barevný, ale to mně nepřesvědčí v tom, abych změnila názor. Kytky mám všechny stále venku, dnes jsem pohledem z okna zkonstatovala, že sousedé už je uklidili. Lije od noci, vím, že bych měla alespoň jít vylít vodu z podmisek těch kytek, které jsou spíš suchomilné. Stejně by to za hodinu bylo totéž. Jako bonus máme opět vyplavenou garáž. Někdy se to tak sejde.
    Dnům, který jsi měla včera se říká "Den blbec". Tak držím palce, aby takových bylo co nejméně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No když se to má posr.t, tak se to pos..e. Mám něco objednané, mají mi poslat smsku kdy bto budou doručovat a vím prd. Pomalu čekám, že budeme mít za chvíli vodní zahradu, nikdy se v takové míře neplnila vodou jak tenhle, nejsušší!!, rok. Štvou mne ty cibuloviny, protože tam mám strašně moc cibulí tulipánů, a to i nově koupených, nové okrasné česneky, holandské irisy. Strach mám aby mi to nepodmáčelo katalpu a ta se mi nesesunula k zemi jako už jednou, jenže to byla menší a dala se lanem částečně srovnat. Z děr od krtků mi vyvěrají pramínky jak jsou ty chodby plné vody, nebo se do nich propadám. No a do toho ten telefon...

      Vymazat
  4. Tenhle rok je naprosto příšernej a stále ještě nekončí, což mě převelice děsí. Bude líp, musí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sousloví Bude líp, jsem už ze svého slovníku vypustila. Nějak mě těch mých posledních deset let přesvědčuje jen a jen o opaku. Ovšem letošek je fakt všech posr....ch roků futrál!

      Vymazat
  5. Vymknuta z kloubů doba šílí, jak říká klasik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přééésně. Akorát že se to šílenství přenáší i na lidi....

      Vymazat
  6. Úhyn telefonu by pro mě byl tragédií, protože je fotoaparátem, internetovým prohlížečem, potvrzovačem k platbám ... a nakonec i k telefonování :).

    Ale světlo na konci tunelu je předzvěst, že se nakonec vše v lepší obrátí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píše Čerf, jen aby to nebyla jen osvětlená zeď....no já taky fonem platím, sjíždím internet, fotím tedy míň, i když ten novej jsem si vybrala tedy i podle foťáků ;-). A taky občas telefonuju, povětšinou když sháním kde mám k večeřím nějaká jídla která nedovezli a ranní směna se to neuráčila překontrolovat. Pak dělají strááááášně překvapený jak je to možný. A zrovna včera měla vedoucí ale hodně velký štěstí, že jsem neměla z čeho volat. Zas mě pěkně podrazili.

      Vymazat
  7. Tak snad na konci tunelu nebude jen osvětlená zeď...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty sis nevšiml toho vzdálenějšího auta že brzdí? ;-)

      Vymazat
  8. Vendy, vidím, že si měla doslova pos... den. Doufám, že voda opadla o tobě už je líp! Situace není růžová, včera bych pana plukovníka vzala mokrým hadrem, večer svým projevem tak vyděsil moji skoro 80tiletou mámu, že by to fakt schytal. A ona přitom jaro dala v pohodě a není žádná hysterka!
    Už snad přestalo pršet a tvé jezero zmizelo...
    Drž se, bude líp! Musíme věřit! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezero neopadlo, v noci bylo řádně přiživeno dalším deštěm. Jedině možná, že už nemám z krtčích děr fontánky jako včera. Snad to ty mrchy aspoň vyplaví. Na zprávy už nekoukám, rádio mám vypnutý, to už ani muž neposlouchá, a to je co říct. A ještě k tomu mě zas včera v práci podrazili a já nemohla ani napsat naštvanou smsku šéfový co to zas má být...že jsme se na něčem dohodli a neustále to porušuje.

      Vymazat
  9. Vendy. Dávám ti za pravdu. Tento rok stojí za prd a hodně z nás propadá pesimismu. Moje zahrada je ponechána osudu. Možná máme zatopený sklep na chatě, vůbec netuším, jestli manžel zvládne schovat jiřiny. Je jich strašně moc a je s tím hrozně práce. Nejspíš zůstanou v zemi akorát je přikryje chvojím textilii a hlínou po ostříhání. Už se manželovi bojím říct, co by měl ještě udělat. Na stromě je velká úroda jablek, i když je trhá, tak neubývá. Ty poslední deště způsobily na některých místech záplavy, u nás naštěstí je pozemek s kopce ale zase nám tu teče voda z horních zahrad a lesa. Netuším jaké jaro mě bude čekat, když ty podzimní práce nejsou provedené.Nezadím ani česnek. Dnešní kontrola sice potvrdila, že kotník srůstá v příznivém postavení, ale na zahradě už letos nic neudělám.:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem to procházela, no vypadá to děsně, voda stojí všude po zahradě, propadám se do krtčích chodeb (doufám že je to aspoň utopilo!) na tom záhonu se to už docela vsáklo, nicméně se o ty cibule hodně bojím. Nejhorší je, že je nemůžu vyrejt, nechat doma oschnout a přezimovat. Na jaře by nekvetly. A jestli by kvetly příští rok, bůh suď. U nás byla včera řeka na dvojce, dneska nevím, ale vzhledem k tomu, že v noci pršelo, tak asi moc neklesla. Teď tam furt mží. Hnusně a vlezle.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....