05 října 2020

Když mě to ....

 


.... chytne, tak nevím kdy přestat. A to ať už se jedná o 

focení, nebo jako v tomhle případě o šití ze starých džínů. Nejdřív to byli medvídci, pak malá taštička na nákupy pro Bobuli a teď, moje zatím poslední veledílo, batůžek. Měla jsem z Ali takový šikovný, černý koženkový který se dal nosit jak kabelka tak jako batůžek. Velký tak akorát že se tam vešel tablet, foťák, nic moc sportovního, prostě takový šik městský batůžek. Jenže rozbil se mi u něj zip, začaly se i trhat popruhy a tak skončil v popelnici. Sice mám už dva měsíce objednaný nový, ale ten jaksi díky covidu prostě někde bloudí po přístavech a něco místo něj se ukázalo být velmi potřebné.

No a tak přišla na řadu samodomo výroba. Inspiraci jsem našla na YouTube, tu jsem převzala z kabelek šitých tímto způsobem, a přizpůsobila si jí své potřebě. Proužky jsem díky své lenosti udělala o něco širší, což sice není až tak na škodu, nicméně ty užší asi mají své opodstatnění. Moc kapes jsem dovnitř nedávala, stačí jedna, tak na baterku do foťáku a telefon, ale po vzoru původního batůžku jsem si udělala i popruh pro nošení přes rameno. Hlavně se zachovalo to, že se dá srolovat a nacpat do většího batohu. Jen ho budu muset asi nastříkat impregnací aby v případě nečekaného zmoknutí mi úplně nepromokl. Jen jsem myslela že bude o něco menší. Neva, proužky ještě jsou, nebo si můžu udělat nové a užší, a crossbody kabelka a jak jí udělat se taky určitě nějaká na YouTube najde ....


Stále jsem přemýšlela, jestli dát na přední část také kapsu. Připadalo mi to takové strohé, jenže ta pak zase úplně rozbila pohledově ten vzor. Nakonec jsem zvolila trochu jinou variantu ozdobení. Opět použitou ze starých džínů




S podšívkou byla nakonec největší práce. Ne přímo s ní, přední strana se přímo na podšívce proplétala, zadní se s ní onentlovala, ale to začištění proužkem nakonec, kdy se měli sešít všechny vrstvy už byl oříšek. Nakonec jsem ho vyřešila tak, že jsem prostě proužek dovnitř nalepila lepidlem na textil. Drží a může se i prát, což mi připadalo jako lepší varianta než použít tavnou pistoli jak jsem v mnoha návodech viděla. Tam mám tu zkušenost, že když se dá něco jí upevněné vyprat, tak se to rozpadne, protože teplem lepidlo povolí.


Popruh na rameno je zatím řešený takhle, ale až si koupím karabinky přijde trochu předělat. Nemohla jsem doma najít dvě stejné a tak jsem to vyřešila navléknutím kroužků do očka


No, a teď se už zas můžu věnovat zahradě. Sice se zas pěkně honí mraky a opět silně fouká, ale je docela teplo, takže to je na zahradní práce počasí tak akorát ... ovšem pokud někde nenajdu nějakou další inspiraci co se starými džínami. Jedna už se rýsuje!

24 komentářů:

  1. Ty jo, jsi dobrá.Ja bych to mým strojem asi neprošila.Blbec jsem prodala maminčin unikátní stroj, ještě celý v kovu, žádné plasty a hromada udělátek. I když starší džínovina je už menší. Batůžek se fakt povedl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No měl stroj co dělat, místama jsem musela opravdu steh po stehu a pomaloučku, ale zvládl to. Mám spešl džínové jehly a ty taky hodně napomáhají tomu aby se to dobře šilo. Tady bylo nejhorší prošít a hlavně sešít tu přední stranu s těmi proužky, ta byla hodně silná.

      Vymazat
  2. Vendy, klobouk dolů. Ten batoh je parádní. Jen to šití a proplétání proužků muselo dát spoustu práce. Opravdu se ti moc povedl. 👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Větší opruz bylo ty pásky stříhat a stepovat. Proplétání byla brnkačka. Díky za pochvalu

      Vymazat
  3. Vendy, moc krásná práce. Nádhera. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak už jsem psala na druhém blogu, batůžek je parádní. Vím, že ta proplétaná strana musela být pracná, ale výsledek je krásný.
    Jsem zvědavá co dalšího z rifloviny vznikne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To proplétání bylo mnohem jednodušší a rychlejší než na něj udělat ty pásky! ;-)

      Vymazat
  5. OBROVSKÁ POCHVALA ... nádherný džínový krasavec, šla bych do něj.

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasné!! Šikulka, obdivuji a žasnu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je parádní kousek. Chválím, chválím ,chválím. Džínovina se fakt špatně šije. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nová se žije hodně špatně, starší o něco líp...

      Vymazat
  8. Pěkný a dobrý nápad na co použít dzinovinu.. To Mládek zpíval dokoncr o dzinovem velorexu, ale nehodlal ho vyrobit svépomocí, ale koupit v tehdejším Tuzexu...

    OdpovědětVymazat
  9. Nemám slov, Vendy! Je úžasný! Vkusný, propracovaný, prostě perfektní!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Tak takový batoh bych nesvedla.Precizní práce.
    Mně stačí zkracovat rifle a zláme mi to tři jehly.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je dobrá jehla na džínovinu tak to jde docela dobře. Samozřejmě že silná prošití jsou trochu problematičtější, ale dá se to zvládnout.

      Vymazat
  11. Fakt jó. Perfektní práce. Určitě oko leckterého kolemjdoucího na batohu se zájmem spočine.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Taška je moc pěkná a při pauze by se na ní daly hrát šachy :).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....