09 září 2020

Svatováclavský (Svatohorský) dub....


.... tedy jeden z mnoha které najdeme 

po celé republice, stojí i před poutním mariánským místem na Svaté Hoře dříve u Příbrami, dnes v Příbrami. Je to strom úctyhodného vzrůstu i stáří které se odhaduje plus mínus na 400 - 500 let. Ale to vám ostatně poví ona sám. Do toho mu já kecat nebudu ....








28 komentářů:

  1. Dobrý den, Wendy. Hledala jsem Vás, páč jsem Vám slíbila přání k svátku na Václava... což jsem na blog.cz činila, ale teď jsem Vás hledala... Našla jsem a jsem ráda. Teda proto, že Vám mohu - a hóóódně prgo - popřát k svátku. Všechno nej a ještě víc nej.
    Nebojte, vzpomenu na Vás a Vaše krásné fotky i v den svátku Václava, ale mám něco drobných problémků, a tak si nikdy nejsem jista, půjdu-li na počitadlo... Proto jsem tak napřed, ovšem zas jsem ráda prgo.
    Mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že mě Vaše přání vždy velmi potěší a moc Vám za něj děkuju.

      Vymazat
  2. To je opravdový krasavec. Miluji staré stromy. Přeji Ti krásné a klidné sluníčkové dny i když se nám to všechno zase začíná omezovat covidem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to pořádné dubisko, i když postahované obručemi. Ale je vidět že se stále těší dobré kondici! no já už nějak nevím čemu věřit a čemu ne, a úžasně se "těším" zas na ten chaos v rozhodování vlády co jo a co ne a jak to bude dlouho trvat. Jestli by měl být i příští rok tak vypráskanej jak je zatím ten letošní, tak to už abych se objednala k psychiatrovi ...

      Vymazat
  3. Pěkný, Vendí :). Ten kdyby mohl vyprávět.. :).

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný mohutný strom. Musím se zeptat manžela, jmenuje se Václav, jestli ví, že existuje svatováclavský dub.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můj muž je taky Václav ;-) ... Svatováclavské duby jsou známé, je jich po republice docela dost. Stejně tak jako Žižkových dubů

      Vymazat
  5. Vendy, moc pěkný dub.Na Svaté Hoře jsem naposledy byla, když kvetly lípy a na to vzpomínám ráda.
    Posílám pozdrav Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo... je tam lipová alej co vede ke kostelu. A tenhle dub je na jejím konci

      Vymazat
  6. To je mohutný a krásný strom.Pár zajímavých jsem viděla v zámeckém parku o víkendu.Nikdy jsem takové stromy neviděla.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeden krásný, mohutný a starý dub je i v parku na Dobříši, taky jsem ho měla na blogu.

      Vymazat
  7. Mám moc ráda staré stromy! Tenhle je skutečně velkolepý!
    Vendy, měj hezký večer! Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je pořádné stromisko, takový dřevěný pamětník. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to stáří, i když na ten strom koukáš, nepředstavitelné. Co všechno se kolem něj a jak měnilo...

      Vymazat
  9. To je dubisko. Ten asi pamatuje, mohl by vyprávět.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je pan strom. Nádherný.

    OdpovědětVymazat
  11. Dub tedy pamatuje středověk... A ani neví, co se od té doby v Čechách h odehrálo, prostě si roste a sílí..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je otázkou zda tomu tak je, ale pokud se o něm někde zmiňují kroniky...

      Vymazat
  12. Krasavec. Zažil teda už hodně. Líbí se mi ten text na té ceduli. Strom to tak hodně zosobnilo. Pěkné fotky. Podařilo se ti strom vyfotit v celé své kráse.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě ten mě zaujal, takže nevyfotit ho nešlo....

      Vymazat
  13. Překrásné fotky,je to nádhera !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásný strom, já jen třeba zrovna u těch stromů lituju, že se nedá fotit do 3D

      Vymazat
  14. Opravdový gigant, ten patří do tvého seriálu památných stromů. Ale chudáka svírají v obruči, jak zločince, z kterého chtějí mučením dostat přiznání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle případě jsou to obruče pomocné, zabraňující zhynutí rozlomením....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....