02 září 2020

Hurá k ....



.... k rybníkům! Je to moje oblíbená procházka,

i když v poslední době (jak jsem zjistila podle fotek) jsem chodila vlastně jen k jednomu. A to proto, že se tam dá nachytat spousty vážek a šídel a tu a tam nějaký ten motýl. No a pak si posedět na lavičce nebo trávě a kochat se pohledem na protější zalesněnou (zatím) stráň. Na podzim obzvlášť, převládající buky dokáží proměnit všechno kolem v zářící zlato. A tak mi díky tomu utekly dvě věci. První, že prostřední z rybníků se vypařil a místo něj je jen houští vrb, trávy a orobinců, a druhá že konečně dostala druhou šanci má oblíbená, byť dost zdevastovaná stavba. 

Jedno mě mrzí dost a z druhého mám ohromnou radost, byť jsem přišla o jeden svůj sen. Ten byl, že kdybych vyhrála pořádný balík tak bych tuhle vilu koupila, a udělala z ní rodinné sídlo. Teď si musím najít jiný objekt ....


Tohle vytrvalé kapradí které si najde místo k životu i v sebemenší spáře mám moc ráda. Tady u nás si roste velmi pohodlně v lese. Na Mníšku si našlo místo na skále která tvoří masív kopců na rybníky



Jaký pohled je správný?

Kačeny na třetím, Zámeckém rybníku ...


Tak tenhle papír mne velmi pobavil. Obzvláště v kontextu toho, co je vidět za stromem ....


.... což je tohle ....

A takhle to vypadalo předtím. Když jsem se ptala jednoho domorodce co se stalo, proč ten rybník zlikvidovali, tak mi řekl, že někde došlo k porušení hráze a zatím se nepřišlo na to kde. A rybáři peníze na to aby se to opravilo nemají. Takže bohužel asi už takhle zůstane. Ale je možné, že za tři roky budu zas překvapená jak krásně už zas rybník vypadá ...


 A teď se dostáváme k druhému překvapení. 

Když jsme začali před dvaceti lety na chatu zas jezdit, při procházkách po okolí jsme narazili na krásnou vilu, která měla výhled na dva rybníky a na zámek. Okouzlila mne hned, i když na ní bylo vidět, že by si zasloužila trochu víc péče. Tehdy v ní sídlila mateřská školka. Jak šel čas, vilu školka opustila a ta zůstala prázdná a chátrala. Mě to bylo strašně líto že tak krásná stavba chátrá a spřádala jsem své sny o její záchraně. Naštěstí se našel někdo kdo to risknul, vilu koupil, opravil a teď je v ní na prodej několik bytů. Já asi možná někde mám fotky jak vypadala dřív, ale nemůžu se dostat do počítače kde jsou uložené a ani externí disk nemám doma, vzal si ho syn k sobě protože něco z něj potřeboval. Mám jen jednu fotku, ale i tak si z ní můžete udělat obrázek o tom jak velký to je rozdíl ...

Jediná změna je ta, že tam kde je teď ten balkonek byla celá velká terasa na sloupech s balustrádou. Úplně jsem viděla a cítila jak tam krásně voní ranní káva ....

Jinak ty byty jsou od 2+KK po 5+KK . Cena maličkost.

 Od 4 900 000 Kč





Stav před třemi lety ....


Z trochu jiného soudku. Jak je vidět, je v každé z nás kousek Marylin Monroe. Ať už je nám víc, anebo jen tři roky



24 komentářů:

  1. Krásné fotografie. Toho rybníku je fakt škoda, ale třeba se teď, když se obnovuje plno rybníků pro zadržování vody v krajině, najdou také peníze na obnovu toho vašeho. Vila je nádherná, ale uklízet bych ji tedy nechtěla...Nádherná princeznička...Přeji Ti krásný a pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdoví jak to s ním dopadne. Tak kdyby měl člověk peníze na takovou vilu, měl by i peníze na hospodyni. Nicméně na úklid to tam mají jednotliví majitelé bytů. Takže jen společné prostory. Hrozně ráda bych se tam podívala jak to vypadá a jak vypadají jednotlivé byty. Přeci jen vnitřek byl projektován na jednotlivé místnosti vzájemně propojené. Nebo jestli byla jako třígenerační, že by každé patro mělo svůj vlastní vchod nevím. Ale bytů by tam mělo být sedm, podle sklepů které jsou přístupné z parkoviště.

      Vymazat
  2. Škoda krásného rybníka, snad se podaří najít peníze a uvést ho do původního stavu.
    Vila je krásně opravená. Ovšem cena za byt není pro nás obyčejné smrtelníky.
    Malé modelce to moc sluší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ceny zcela normální, ovšem jde o tu velikost místností. To by mne zajímalo. Švagrová před třemi lety prodala byt v Praze - Břevnově 2+1 za čtyři mega. V činžáku. Co se týče rybníka, to jsou šílený pálky na obnovu takové plochy. když se protrhnul rybník na bývalé chalupě, strejdovi vyčíslili opravu na 3 mega. A to je plivátko .... navíc už ho jednou prý napustili ale stejně jim utekl.

      Vymazat
  3. Vila prokoukla, krásná stavba, jsem taky ráda, že se našel někdo, kdo ji zachránil. Byty jsou megadrahé, ale zase s ohledem na lokalitu asi žádnou láci čekat nelze.
    Vodní fotky krásné, moc se mi líbila ta se vzlétající kachnou...
    a malá Marilyn Monroe je šik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holt se můžeme jen řídit radou z Cimrmanů. Piš barde, střádej, přijde den a zúčtujem spolu... :-D

      Vymazat
  4. Vendy, ta vila je nádherná! Musí se tam krásně bydlet!
    A Marilyn, to je prostě Marilyn 😀!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo by mne jak to vypadá vevnitř, zajímalo ;-)... no jo, je to naše malá hérečka, jak říká Blondí

      Vymazat
  5. Vila neskutečně prokoukla. Ale za tu cenu... bych u nás měla vilu celou :D.
    Zákaz lovu pobavil! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to i tady se za tu cenu pořídí zcela nový dům. Jenže zas, mnoho lidí okolo Prahy má byt jen pro přespání, jsou většinou pořád v práci v Praze, tak na co si pořizovat dům.

      Vymazat
  6. No, laciné ty byty nejsou, ale je fajn, že vila funguje, byla by to velká škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem říkala, ceny mi připadají na danou lokalitu normální. Spíš by mne zajímalo jak je to s jejich velikostí. Pokud mají ty pokoje velkou plochu, což by se v takové velké dvougenerační vile
      dalo předpokládat, je to výhra. Pokud to ale rozdělili na malé špeluňky, je to horší. Taky jsem ráda že nespadla a i trochu závidím těm lidem to místo.

      Vymazat
  7. Fotka patří otočit doleva. ta tmavá část ve vodě by měla být dole. :) Ale i takto otočená je zajímavá. Bobule už je trošičku koketka. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je. Dneska už se nemohla prý dočkat až bude ve školce, bude tam poprvé dneska spát.

      Vymazat
  8. Nu jo, tak zas jeden sen nevyplněn. Ale opravená je fakt nádherná, a lepší, než kdyby padla. Ten rybník a chytání ryb je tedy vtipné, u nás máme také jeden rybník, s kterým nevím, co zamýšlejí... Ale třeba vědí, co dělají, jen my netušíme... Měj se krásně a pozdravuj modelku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo...podařila se ta rekonstrukce. Jen mne trochu mrzí to, že zbourali tu krásnou velkou terasu. Jsem zvědavá jestli ten rybník dají znovu dohromady, zvlášť když to není zas tak dlouho, co ho bagrovali a čistili. Tenkrát tam našli spoustu nevybuchlé munice z války, byl tam vůbec zákaz vstupu. Je možné že díky tomu čištění se někde porušila ta hráz a pomalu se to zhoršovalo až k úplnému vypuštění. Co se týče snů, budu ráda i za ten let balónem kdyby se splnil. ;-)

      Vymazat
  9. Ono si to nějaké společenství vlastníků koupí, přepere tam nějaká eura, to bych se nebála :-)
    Zdravím malou hérečku, má už pořádně našlápnuto ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty ceny odpovídají lokalitě, o tom žádná. V okolí Prahy to jsou ceny normální pro dané místo. Sice jinde si za stejnou cenu postavíš barák, ale kdo nechce volí tuhle formu. Stejně dneska lidé chodí domů jen přespat protože jsou stále v práci.

      Vymazat
    2. Máš pravdu, je to hérečka :-D :-D.... ale to znáš z vlastní zkušenosti, že?

      Vymazat
  10. Nádherné fotky rybníků, teda krom té rybníkolouky, proměna vily je úchvatná a vnučka je kouzelná, ta se umí podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné,zelené fotografie.Také jsem měla v dětství vyhlídnutou jednu vilu,kolem které jsem hodně chodila.I teď si ráda prohlížím velké domy.Vždy jsem chtěla žít ve velké rodině,s dětma,s vnoučatama a do té tvé bychom se všichni vešli.Nevím,ale zda by to fungovalo.
    A ta malá MM je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já měla od dětství vyhlédnutou jednu v sousedství domu kde jsme bydleli a pak jednu na konci ulice. Obě skončili špatně. Zbourali je a místo nich ve vilové čtvrti straší bytové domy....

      Vymazat
  12. Krásná vila, ale ty ceny. Jenže bohužel dnes jsou takové i za ceny v paneláku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nějak ani ty ceny nezarazily, je to na Prahu a okolí úplně normální běžná cena. Jen by mne právě zajímalo jak velké jsou ty jednotlivé byty co do plochy místností. Pokud by to byly nějaké krcálky, pak by se dala ta cena nazvat přemrštěnou...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....