03 července 2020

Jedna rarita ...





.... z dalekého Izraele přistála i v mé zahradě.
Jak už jsem zmiňovala, vloni jsem si nakoupila nové cibule okrasných česneků. Jak těch klasických fialových koulí, tak nízkých skalkových, ale i pár trochu zvláštních. Něco mi vykvetlo, něco uhnilo, něco se teprve chystá kvést. Ale dnes vám chci ukázat jeden který mne opravdu vyrazil dech. Jen ho na příští rok budu muset dát jinam aby vynikl jeho ohromný květ.
Když mi rozkvetly ty klasické koule, stále tu ale byla jedna rostlina která se ke kvetení neměla. Rostla si hodně pomalu, narostla oproti ostatním tak do půlmetrové výšky, na jejímž konci bylo ohromné poupě. Pomalu, pomaloučku se zbavovalo ochranné vrstvy a začalo do prostoru vystřelovat jednotlivé paprsky květu. Chodila jsem pomalu obden kontrolovat stav, ale ono si dávalo hodně načas.
Ovšem v půlce června už bylo vidět, že květ bude úplně něco jiného než ty ostatní. Sice stále na deklarovaných 50 cm v průměru mi to nepřipadalo, ale i tak už to byl malý rekordman. Nakonec když rozkvetl jeho průměr byl 42 cm a měl 
tři až čtyři patra květů ....




Když rozkvetlo první patro ...


... druhé a třetí ...



Několik detailů






A tady už je komplet rozkvetlý 


A ještě jedna zvláštnost. Tenhle tedy na obrázku vypadal o dost jinak, ale je možné že mu nesedí místo. I tenhle přesunu jinam...



25 komentářů:

  1. To je nádhera. Vyndaváš cibule na zimu nebo je necháváš v zemi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, česneky jsou sice cibuloviny, ale nemusí se vyndavat, nemají tendenci tulipánů zahrabávat se do hloubky. Aspoň jsem nikde nečetla že by se měli vyndavat. Je pravda, že ve veřejných výsadbách které se každý rok dělají jiné je vyndavají, ale na zahradě to není nutné....

      Vymazat
  2. Krásný, takový vidím poprvé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho taky nikdy neviděla, až v katalogu...

      Vymazat
  3. Ten první vypadá tak futuristicky, jako nějaký mimozemský satelitní přístroj! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná rostlina i fotky. Tak snad rozkvete i příští rok, po přesazení.
    Vendy, přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Česneky jsem už přesazovala, zdá se že jim to nevadí, jsou to přece jen cibuloviny. Valná část cibulovin se vyndavá a znovu sází na podzim. A kvetou....

      Vymazat
  5. Neskutečná krása, Vendy!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou ještě krásnější, tohle je spíš taková zajímavost, i když hezká.

      Vymazat
  6. Vendy, to je nádhera. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou velmi zajímavé některé ty česneky...hezká bude, odjíždím na týden na chatu...

      Vymazat
  7. Překrásné.Jsi úžasná zahradnice,líbí se mi,jak všechno znáš a jak si každý květ opečováváš.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co se týče názvů a pěstování, něco si pamatuju, něco musím vyhledávat.

      Vymazat
  8. Je opravdu úžasný!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, vůbec ty česneky jsou hodně zajímavé a jsou v mnoha variantách. Navíc jsou i krásné usušené

      Vymazat
  9. To je nádhera Vendy. Krásně jsi to nafotila. Tak ať se daří i tomu poslednímu a najdeš to správně místo. Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni ty česneky vyžadují sluníčko, tam se jim daří nejlíp.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Je takový hodně zajímavý, ale je i na pohled pěkný...

      Vymazat
  11. Půlmetrový květ, to snad je nějaký rostlinný dinosaurus :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Che, a co taková Victoria regia, zmijovec a podobní obři. To je tohle jen takový maličký záprdek proti nim.... ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....