02 července 2020

A už se ...





.... po včerejším celodenním sluníčku 
zase mračí. Sice nesjel tlak tak prudce jako v pondělí, takže nějaké kolabování se dneska narozdíl od pondělí nekoná, nicméně štve mě to. Když by bylo potřeba aspoň týden hezkého počasí v kuse, skáče to sem tam ...
Je to protivné a je to únavné ....


Dnešek má zas společného jmenovatele. Růžovou ...


I tohle je okrasný česnek. Jsou to nízké skalkové a mám směs v barvách růžových, bílých a žlutých. Jenže první zasazení se ukázalo být špatnou variantou, protože mi je tam ušlapávali psi kteří si krátili cestu a tak jsem je musela dát jinam. Rozkvetlo mi jich jen pár ...





Tenhle květ je vlastně velkým překvapením. Patří pivoňce kterou jsem si koupila vloni v Drážďanech. Kdo trochu rozumí pěstování, ví, že pokud přesadíte nebo nově zasadíte pivoň, prvních květů se povětšinou dočkáte nejdřív tak za tři roky. Proto ten velký údiv nad dokonce dvěma květy. Navíc je tvarově a barevně mým snem. Toužila jsem po takové hodně dlouho. Teď ještě čekat jaké překvapení budou ty další dvě...



Tuhle mám od Majky  . Je té předchozí trochu podobná, jen je tmavší a má občasné tmavé žíhání





17 komentářů:

  1. Nádherné. jsem ráda, že ti ta moje pivoňka kvete. Mně kvetla hned ten další rok, možná to bylo i tím, že šla hned do hlíny a nemusela se nikam přepravovat. Loni jsem zasadila pivoňku od Libušky, krásně vyrostla, ale také na květy musím počkat. Letos jsem si jich ale vůbec neužila. Vykvetly a shnily na stonkách. jenom chodím na zahradu uklízet bordel po dešti. Nebaví mě to. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetla mi i vloni, rok předtím měla sice poupata, ale ta uschla, nevyvinula se. Já dneska stihla posekat i vlézt na chvíli do vody, teď si dávám kafe a venku se zvedá vítr a začínají se zas kupit nehezké mraky, však teď hlásili výstrahu, z Němec se sem žene hodně silná bouře a snad krom vašeho kraje a Moravskoslezského je výstraha na pěknej mazec po celé republice....tak doufám, že zas nebude na zahradě jezero.

      Vymazat
    2. Včera v noci se strhl prudký liják a bouřka. Chtěla bych jednu noc na chatě přespat, prostě si lebedit a nepospíchat domů a užít si i tu pohodu bez práce, ale nevím, zda nám to počasí dovolí. Nějaká ta přeháňka by mi nevadila, kdyby to nebylo devastující. Konečně bych si mohla pak jít fotit kapky. :)

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie.Okrasný česnek je krásný,to vůbec neznám.U nás dnes je příšerný dusno,čekala jsem na déšť jako na vysvobození.Popršelo a vedro je nadále.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten okrasný česnek má mnoho podob. Od nízkých s drobnými zlatými, bílými a růžovými květy, o něco vyšší s nádherně modrými květy, přes vyšší s fialovými koulemi až po obry s výškou 120 cm nebo o polovinu nižšími ale s květem o průměru 40 cm. Včera bylo teplo, stihla jsem před odjezdem posekat zahradu, ale dneska už je zas zataženo a teplota o dost šla dolů...

      Vymazat
  3. Moc hezké fotografie. Přeji Ti krásné dny v pohodě...zase se to má prolínat jednou deštivo a jednou horka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě to, co už mi leze krkem. Něco si naplánuješ a bum. Ono si začne pršet. A pak to horko těžko naháníš... už mne to přestává bavit.

      Vymazat
  4. V Drážďanech mají za ušima :). Ale jsou krásné všechny. A ta něžná růže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli mají za ušima nevím, ale překvapení to bylo....tyhle dvě růže mají krásnou barvu a nádherný tvar poupěte.

      Vymazat
  5. Nádherně růžový příspěvek, Vendy!
    Teď jsem koukala, že snad nemá celé 3 dny pršet... Po včerejším dešti jsem trávila večer likvidací slimáků - už i na mátě, pažitce nebo levandulích, sežerou všechno.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi tu řáděj, ale já je nesbírám.Je fakt, že mi něco sežerou víc, něco míň, ale kašlu na ně. To bych nedělala na tý naší velký zahradě nic jinýho.

      Vymazat
  6. To jsou fakt krásné fotky !!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Pivoňky byly na chalupě, ale Prvorozený je posekal, jak to dopadlo dál, se musím zeptat...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zas na chatě usekla v zápalu boje jednu z malých tújí. Myslela jsem si, že je o něco dál... tak holt budu muset koupit. Stejně se počítalo s tím, že se tam nějaké ještě dokoupí k plotu.

      Vymazat
  8. Dostala mě orosená první fotka. Je v ní život, krása, romantika, prostě TA JE!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo focené v přestávce mezi dvěma slejváky ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....